"Standardy i procedury pielęgniarskiej praktyki klinicznej"
Identyfikator Librowy: 193173
Spis treści
Standard pielęgniarskiej praktyki klinicznej na stanowisku E. ds. D 22
Cel standardu 22
Grupa docelowa 22
Oświadczenia standardowe 23
Standard I. Podstawy teoretyczne pracy pielęgniarki/położnej na stanowisku E. ds. D 24
Uzasadnienie 24
Kryteria procesu 25
Kryteria struktury 25
Kryteria wyniku 26
Standard II. Gromadzenie i ocena danych prowadzona przez pielęgniarkę/ położną na stanowisku E. ds. D 28
Uzasadnienie 28
Kryteria procesu 29
Kryteria struktury 29
Kryteria wyniku 32
Standard III. Formułowanie diagnozy pielęgniarskiej do celów edukacji diabetologicznej 34
Kryteria struktury 34
Uzasadnienie 34
Kryteria procesu 35
Kryteria wyniku 36
Standard IV. Planowanie edukacji diabetologicznej przez pielęgniarkę/ położną na stanowisku E. ds. D 37
Kryteria struktury 37
Uzasadnienie 37
Kryteria procesu 41
Kryteria wyniku 43
Standard V. Realizacja planu edukacji diabetologicznej przez pielęgniarkę/ położą na stanowisku E. ds. D 45
Kryteria struktury 45
Uzasadnienie 45
Kryteria procesu 47
Przekazywanie wiedzy 47
Kształtowanie postawy 49
Kształtowanie umiejętności 49
Inne zadania i interwencje 51
Kryteria wyniku 54
Standard VI. Ewaluacja edukacji diabetologicznej prowadzonej przez pielęgniarkę/położną na stanowisku E. ds. D 58
Uzasadnienie 58
Kryteria struktury 59
Kryteria procesu 60
Kryteria wyniku 61
Standard VII. Współpraca interdyscyplinarna w edukacji diabetologicznej prowadzonej przez pielęgniarkę/położną na stanowisku E. ds. D 64
Uzasadnienie 64
Kryteria procesu 65
Kryteria struktury 65
Kryteria wyniku 66
Standard VIII. Rozwój umiejętności zawodowych pielęgniarki/położnej na stanowisku E. ds. D 67
Kryteria struktury 67
Uzasadnienie 67
Kryteria procesu 68
Kryteria wyniku 69
Standard IX. Doskonalenie jakości opieki sprawowanej przez pielęgniarkę/ położną na stanowisku E. ds. D 70
Uzasadnienie 70
Kryteria procesu 71
Kryteria struktury 71
Kryteria wyniku 72
Standard X. Postępowanie według zasad etyki zawodowej pielęgniarki/ położnej na stanowisku E. ds. D 74
Kryteria struktury 74
Uzasadnienie 74
Kryteria procesu 75
Kryteria wyniku 75
Standard XI. Prowadzenie badań naukowych przez pielęgniarkę/położną na stanowisku E. ds. D 77
Kryteria struktury 77
Uzasadnienie 77
Kryteria procesu 78
Kryteria wyniku 79
Załącznik 1. Słownik wybranych pojęć użytych w standardzie® 80
Załączniki 80
Użyte w standardzie pojęcia pochodzące z katalogu ICNP 84
Załącznik 2. Zasady organizacji edukacji diabetologicznej 86
Załącznik 3. Obszary i poziomy edukacji diabetologicznej 88
Załącznik 4. Miejsce świadczenia edukacji diabetologicznej przez pielęgniarkę/ położną na stanowisku E. ds. D 89
Załącznik 5. Lokalizacja 89
Załącznik 6. Warunki lokalowe i wyposażenie pomieszczenia, środki dydaktyczne w miejscu edukacji diabetologicznej 90
Załącznik 7. Zalecenia w opiece diabetologicznej PFED 92
Załącznik 8. Kategoryzacji pacjentów według zdolności do samokontroli i samoopieki oraz zapotrzebowania na edukację diabetologiczną 120
Załącznik 9. Indywidualna karta edukacji diabetologicznej nr 1 122
Załącznik 10. Indywidualna karta edukacji diabetologicznej nr 2. Żywienie 126
Załącznik 11. Indywidualna karta edukacji diabetologicznej nr 3. Samokontrola glikemii z użyciem glukometru 129
Załącznik 12. Indywidualna karta edukacji diabetologicznej nr 4. System ciągłego monitorowania glikemii (CGM ) 132
Załącznik 13. Indywidualna karta edukacji diabetologicznej nr 5. Terapia z użyciem ciągłego podskórnego wlewu insuliny (OPI ) 134
Załącznik 14. Indywidualna karta edukacji diabetologicznej nr 6. Podawanie insuliny wstrzykiwaczem typu pen 137
Załącznik 15. Propozycje oceny jakości i efektywności świadczeń wykonywanych przez pielęgniarkę/położną na stanowisku E. ds. D 139
Piśmiennictwo 145