"Turysta senior na rynku usług hotelarskich"

Identyfikator Librowy: 198355

Spis treści

Wstęp 7

1. Senior na rynku usług turystycznych 9

1.1. Starzenie się społeczeństwa jako ważna determinanta zmian na rynku turystycznym 9

1.2. Klasyfikacja seniorów na rynku turystycznym 15

1.3. Aktywność turystyczna seniorów 21

1.4. Preferencje seniorów jako wyznacznik działań przedsiębiorstw turystycznych 28

2. Rola potrzeb i oczekiwań turystów seniorów w kreowaniu produktu hotelarskiego 39

2.1. Teoretyczne aspekty rynku usług hotelarskich 39

2.2. Elementy produktu hotelarskiego dedykowanego turystom seniorom. Ujęcie teoretyczno-empiryczne 44

2.2.1. Znaczenie lokalizacji obiektu hotelarskiego dla turystów seniorów 45

2.2.2. Przystosowanie infrastruktury obiektu hotelarskiego do potrzeb i oczekiwań turystów seniorów 49

2.2.3. Dostosowanie usług obiektów hotelarskich do potrzeb i oczekiwań turystów seniorów 54

2.3. Wybrane typy obiektów hotelarskich spełniające potrzeby i oczekiwania turystów seniorów 58

2.3.1. Obiekty hotelarskie „przyjazne dorosłym” 59

2.3.2. Obiekty hotelarskie typu „medical SPA” 64

3. Gospodarowanie kapitałem ludzkim w hotelarstwie w aspekcie zmian demograficznych 69

3.1. Wpływ zmian demograficznych na rynek pracy w hotelarstwie 69

3.2. Działania retencyjne jako instrument kształtowania kadr hotelarskich na potrzeby obsługi turystów seniorów 78

3.3. Znaczenie personelu hotelu w obsłudze turystów seniorów 82

3.4. Miejsce personelu w komunikacji marketingowej hotelu adresowanej do segmentu turystów seniorów 92

Zakończenie 98

Bibliografia 101