"Turysta senior na rynku usług hotelarskich"
Identyfikator Librowy: 198355
Spis treści
Wstęp 7
1. Senior na rynku usług turystycznych 9
1.1. Starzenie się społeczeństwa jako ważna determinanta zmian na rynku turystycznym 9
1.2. Klasyfikacja seniorów na rynku turystycznym 15
1.3. Aktywność turystyczna seniorów 21
1.4. Preferencje seniorów jako wyznacznik działań przedsiębiorstw turystycznych 28
2. Rola potrzeb i oczekiwań turystów seniorów w kreowaniu produktu hotelarskiego 39
2.1. Teoretyczne aspekty rynku usług hotelarskich 39
2.2. Elementy produktu hotelarskiego dedykowanego turystom seniorom. Ujęcie teoretyczno-empiryczne 44
2.2.1. Znaczenie lokalizacji obiektu hotelarskiego dla turystów seniorów 45
2.2.2. Przystosowanie infrastruktury obiektu hotelarskiego do potrzeb i oczekiwań turystów seniorów 49
2.2.3. Dostosowanie usług obiektów hotelarskich do potrzeb i oczekiwań turystów seniorów 54
2.3. Wybrane typy obiektów hotelarskich spełniające potrzeby i oczekiwania turystów seniorów 58
2.3.1. Obiekty hotelarskie „przyjazne dorosłym” 59
2.3.2. Obiekty hotelarskie typu „medical SPA” 64
3. Gospodarowanie kapitałem ludzkim w hotelarstwie w aspekcie zmian demograficznych 69
3.1. Wpływ zmian demograficznych na rynek pracy w hotelarstwie 69
3.2. Działania retencyjne jako instrument kształtowania kadr hotelarskich na potrzeby obsługi turystów seniorów 78
3.3. Znaczenie personelu hotelu w obsłudze turystów seniorów 82
3.4. Miejsce personelu w komunikacji marketingowej hotelu adresowanej do segmentu turystów seniorów 92
Zakończenie 98
Bibliografia 101