"Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr. 538. Zarządzanie strategiczne"
Identyfikator Librowy: 204934
Spis treści
Wstęp 10
Anna Adamik: Dynamizowanie przewagi konkurencyjnej w praktyce polskich przedsiębiorstw – testowanie narzędzia 12
Paweł Bartkowiak: Proces współkreowania wartości dla klienta ze względu na znaczenie wybranych grup interesariuszy 28
Bogusław Bembenek: Inwestycje zagraniczne jako strategiczne wyzwanie w zarządzaniu klastrem 44
Paweł Cabała, Adam Stabryła: Analiza i kategoryzacja projektów w procesie implementacji strategii przedsiębiorstwa 59
Wojciech Czakon: Cechy strategii relacyjnych – wyniki badań eksperckich 75
Katarzyna Czernek-Marszałek: Łączenie ilościowych i jakościowych metod analizy sieciowej w badaniach nad współpracą przedsiębiorstw – użyteczność, wyzwania i egzemplifikacja 85
Halina Czubasiewicz, Piotr Grajewski: Badanie i pomiar poziomu empowermentu – wyniki badań, ocena narzędzi identyfikacji poziomu empowermentu w organizacji 96
Krzysztof Ćwik, Janusz Marek Lichtarski, Katarzyna Piórkowska: Strategia w warunkach współpracy sieciowej: elastyczność czy usztywnienie? Wyniki badań terenowych 112
Emilia Dobrowolska: Identyfikacja i kierunki zmian kultury organizacyjnej innowacyjnych przedsiębiorstw – analiza wybranych przypadków 126
Tadeusz Falencikowski: Model biznesu wydziału nauk ekonomicznych uczelni akademickiej. Obecna i przyszła perspektywa aksjologiczna 142
Marzena Hajduk-Stelmachowicz: Atrybuty systemu zarządzania energią 156
Patrycja Juszczyk: Strategia ekosystemu biznesu – relacje czy struktura? 165
Jarosław Karpacz: Indywidualna orientacja przedsiębiorcza: konceptualizacja, pomiar i ocena 173
Izabela Konieczna: Ważność cech oferty dla klienta w obszarze jakości w ocenie spółdzielni mleczarskich z województwa świętokrzyskiego 184
Janusz Kraśniak: Adaptacyjność strukturalna polskich przedsiębiorstw jako przejaw procesu adaptacji organizacji 195
Dagmara Lewicka, Aldona Glińska-Neweś: Siła praktyk personalnych w kreowaniu zaangażowania pracowników 205
Andrzej Marjański, Łukasz Sułkowski: Wpływ rodzinności na kształtowanie się strategii przedsiębiorstw rodzinnych 217
Zbigniew Matyjas: Strategie zarządzania instytutami badawczymi na przykładzie Instytutu Technologii Materiałów Elektronicznych w Warszawie 226
Lech Miklaszewski: Alternatywy dla sukcesji w przedsiębiorstwach rodzinnych, w warunkach parentyfikacji ról, na przykładzie rodzinnej firmy inwestycyjnej 235
Krystyna Moszkowicz, Bogusław Bembenek: Potencjał technoparków jako kluczowy czynnik rozwoju klastrów w Polsce 245
Gracjana Noga: Kryteria doboru metod implementacji strategii w przedsiębiorstwie 263
Bogdan Nogalski, Przemysław Niewiadomski: Ocena dojrzałości przedsiębiorstwa w obszarze skutecznego wdrażania lean management – indagacja w przemyśle maszynowym 276
Jadwiga Nycz-Wróbel: Problemy podczas wdrażania Systemu Ekozarządzania i Audytu (EMAS) w przedsiębiorstwie 293
Hubert Obora: Zasady i narzędzia realizacji analizy RCA 305
Natalia Pandel, Letycja Sołoducho-Pelc: Trzydzieści lat rozwoju przedsiębiorczości w Polsce 316
Anita Perska-Tembłowska: Współdziałanie przy formułowaniu celów strategicznych na przykładzie obszaru funkcjonalnego aglomeracji leszczyńskiej 329
Lesław Pietrewicz: Technologia i organizacja w blockchainie 338
Krystyna Poznańska: Działalność badawczo-rozwojowa determinantą innowacyjności przedsiębiorstw przemysłowych w Polsce 348
Katarzyna Puszko: Dyskurs o zmianach strategicznych w budownictwie 360
Magdalena Rajchelt-Zublewicz: Intangible resources and competetive position of Polish credit unions 377
Aneta Rejman: Komunikacja wewnętrzna w przedsiębiorstwie na przykładzie działalności firmy World Courier 391
Agnieszka Sopińska, Patryk Dziurski: Rodzaje sieci tworzących otwarte innowacje w Polsce 403
Katarzyna Szymańska: Identyfikacja i ocena czynników stymulujących i ograniczających otwartość organizacyjną w sektorze przemysłów kreatywnych 413
Justyna Światowiec-Szczepańska: Logika szans i prostych reguł w warunkach przeciążenia informacyjnego menedżerów 425
Elżbieta Urbanowska-Sojkin: Instytucjonalne i organizacyjne uwarunkowania wyborów strategicznych w przedsiębiorstwach 433
Maciej Walczak: Reliability Centered Maintenance (RCM) współczesnym narzędziem realizacji strategii obsługi eksploatacyjnej 445
Angelika Wodecka-Hyjek: Przedsiębiorczość publiczna przesłanką kształtowania modeli biznesu w sektorze publicznym 455
Dagmara Wójcik: Presja technologiczna jako antecedencja współpracy międzyorganizacyjnej – kontekst sektora turystycznego 466
Agnieszka Zakrzewska-Bielawska: Eksperci o istocie relacyjnej strategii przedsiębiorstwa 478