"Biblioteczny marketing wewnętrzny w teorii i praktyce na przykładzie bibliotek województwa łódzkiego"
Libra identifier: 206233
Table of Contents
Wstęp 7
1. Rola bibliotek w społeczeństwie XXI wieku 11
1.1. Biblioteki w zapisie ustawowym 12
1.2. Typy współczesnych bibliotek, ich funkcje, zadania i misja 14
1.3. Nowoczesny design bibliotek odpowiedzią na współczesne oczekiwania czytelników 26
2. Koncepcja marketingu wewnętrznego na gruncie bibliotecznym: istota i podstawowe założenia 31
2.1. Marketing wewnętrzny w ujęciu teoretycznym 32
2.2. Marketing wewnętrzny na gruncie bibliotecznym 38
2.3. Biblioteczny marketing wewnętrzny jako odpowiedź na współczesne wyzwania stawiane bibliotekom w społeczeństwie informacyjnym 50
3. Marketing biblioteczny jako przedmiot zainteresowania badaczy 53
3.1. Marketing biblioteczny w literaturze przedmiotu 53
3.2. Biblioteczny marketing wewnętrzny w literaturze przedmiotu 58
3.3. Biblioteczny marketing wewnętrzny w ujęciu statystycznym 62
4. Marketing wewnętrzny w bibliotekach województwa łódzkiego w świetle wyników badań własnych 65
4.1. Metodyka badania 65
4.2. Charakterystyka i struktura badanej próby 75
4.3. Analiza wyników badania 79
4.3.1. Komunikacja wewnętrzna w bibliotece 79
4.3.2. System motywacyjny w bibliotece 97
4.3.3. Wybrane aspekty kultury organizacyjnej w bibliotece i ogólne uwarunkowania procesu pracy 134
4.4. Wnioski końcowe 161
Bibliografia 171
Spis tabel, schematów i wykresów 183
Załącznik 1. Baza bibliotek zatrudniających jednostki populacji badanej wytypowane do próby 191
Załącznik 2. Marketing biblioteczny (1991–2016). Bibliografia polskich publikacji w porządku chronologicznym 219
Indeks do bibliografii Marketing biblioteczny (1991–2016) 247
Załącznik 3. Marketing biblioteczny: dane liczbowe dotyczące publikacji w latach 1991–2016 261
Od redakcji 263