"„Logopedia Silesiana” 2017. T. 6"
Identyfikator Librowy: 209463
Spis treści
Wprowadzenie (Olga Przybyla) / 9
Część pierwszaPrace naukowo-badawczeKateŘiná VitáskováEvaluation of Motor and Oral-motor Imitation in the Context of Pragmatic Communication Assessment in Children with Autism Spectrum Disorder, Mild Intellectual Disability, Specific Language Impairment and Typical Population / 15
Jolanta PanasiukDysocjacja czy neurodegeneracja. Problemy diagnozy, leczenia i terapii / 27
Barbara Kamińska, Katarzyna Kaczorowska-Bray Przyczyny i konsekwencje zmian w narządzie żucia u osób starszych / 46
Wieloznaczność rozumienia terminu „konotacja” i jego aplikatywność w badaniach nad zaburzeniami mowy / 57
Ewa Hrycyna Rozwijanie słownictwa u dzieci w wieku przedszkolnym z zaburzeniami ekspresji werbalnej. Problemy teoretyczne / 73
Marta Wysocka, Luiza MackiewiczOdbiór emocji wyrażonych w prozodii u dzieci z uszkodzonym narządem słuchu / 89
Anna CzyżWsparcie osób niesłyszących w rozumieniu treści przekazu za pomocą SignWritingu / 104
Kamila Dębińska-GustawBadanie alalii prolongaty – propozycja metodologiczna / 115
Magdalena Bury-Kamińska, Anna GajdaDwutorowe programowanie terapii logopedycznej z wykorzystaniem metod komunikacji wspomagającej i alternatywnej (AAC) / 139
Część drugaStudia z praktyki logopedycznejUrszula Ciszewska-PsujekSprawność narracyjna w chorobie alkoholowej / 159
Streszczenia / 159
Monika KowalskaDiagnoza sprawności komunikacyjnej dorosłej osoby z niepełnosprawnością sprzężoną. Studium przypadku / 189
Anna Żywot„Imituję, więc jestem” – kilka uwag do kluczowego procesu w nabywaniu języka w świetle metody wideomodelowania Gemiini jako narzędzia wspomagającego rozwój mowy / 202
Magdalena KwaterkiewiczWpływ ćwiczeń muzycznych i muzyczno-ruchowych na rozwój kompetencji prozodycznych dzieci pięcio- i sześcioletnich / 211
Aneta SytaDyslalia ankyloglosyjna – wpływ na wymowę sześciolatków / 223
Dorota KamińskaTeoria ograniczeń (Theory of Constraints – TOC) w kontekście wspierania procesu terapii osób jąkających się / 234
Aneta SytaGłos w pracy pedagoga. Znaczenie, problemy i profilaktyka oraz propozycja ćwiczeń logopedycznych / 269
Część trzeciaPomoce, recenzjeJoanna Błażejewska-ZioraNarzędzie diagnostyczne do wykorzystania we wczesnej interwencji neurologopedycznej – kwestionariusz do oceny funkcjonowania małego dziecka do 12. Miesiąca życia na podstawie wywiadu z rodzicami / 283
Agnieszka OkrasińskaRecenzja: Zbigniew Tarkowski: A New Approach to Stuttering Diagnosis and Therapy. New York, Nova Sciences Publishers 2017, 207 stron / 304
Dorota Wiewi�raRecenzja: Patologia mowy. Red. nauk. Zbigniew Tarkowski. Harmonia Universalis, Gdańsk 2017, 477 stron / 308
Noty o autorach / 313