"„Chowanna” 2017. T. 2 (49): Zagadnienie oporu w perspektywie interdyscyplinarnej – między emancypacją a stagnacją"
Identyfikator Librowy: 218685
Spis treści
Od Redakcji / 9
Część monograficznaZagadnienie oporu w perspektywie interdyscyplinarnej – między emancypacją a stagnacją (pod redakcją Ewy Bielskiej)Wstęp (Ewa Bielska) / 15
Ewa Bielska: Opór – jego interdyscyplinarny charakter, sieć pojęć i perspektywy teoretyczne (wybrane ujęcia) / 19
Hanna Przybyła - Basista: Niechęć do uczestniczenia w procesie psychoterapii i mediacjach rodzinnych – opór i jego przyczyny / 33
Aleksandra Wieteska: Opór w terapii psychodynamicznej dorosłych, dzieci i młodzieży / 57
Mariusz Sztuka: Kategoria oporu w badaniach penitencjarnych Horyzont zastosowań / 71
Krzysztof Sawicki: Opór w szkole Z doświadczeń wychowanków zakładów poprawczych / 85
Agata Rzymełka - Frąckiewicz: Przemiany systemu edukacji a opór społeczny jako wyraz niepokojów wobec zmieniających się realiów / 109
Andrzej Kasperek: Zielony romantyzm, kontrkultura i ekologia Kilka uwag na temat romantycznych inspiracji ekologicznego oporu / 123
Ewa Jarosz: Obywatelskość dziecka – wyboista droga emancypacji w warunkach oporu dorosłych / 141
Teresa Wilk: Opór wobec potrzeby/logiki codzienności, czyli o tym, dlaczego współcześni Polacy nie chcą, nie potrafią, … posługiwać się poprawnym językiem polskim Konsekwencje i potrzeby / 167
Agnieszka Gromkowska -Melosik: Paradoksy testów kompetencji języka angielskiego w krajach azjatyckich / 191
Studia i rozprawyAnna Nowak: Stosunek studentów pedagogiki do wybranych instytucji kontroli społecznej i do prawa jako narzędzia kontroli społecznej / 211
Tomasz Bajkowski: Zapisane w pamięci – satysfakcja młodzieży akademickiej ze sposobu funkcjonowania jej rodziny pochodzenia / 223
Anna Gaweł: Medialne wzory kultury zdrowotnej jako wyzwanie dla edukacji / 239
Alina Dworak: Physical Activity as a Challenge for Education and the Promotion of Women’s Health / 255
Józef Binnebesel, Zbigniew Formella: Percepcja lęku przed śmiercią w kontekście Tanatopedagogicznej Relacyjnej Terapii Zastępczej – badania realizowane na terenie Włoch / 269
Joanna Bulska: Współczesny człowiek wobec zdrowotnych i społecznych zagrożeń wynikających z uzależnień od czynności / 299
Iwona Malorny: The Notion of Addiction in the Local Environment Diagnosis and Prevention / 313
Grzegorz Bolesław Głupczyk: Peryferie społeczne jako przestrzeń profilaktyki zachowań ryzykownych / 327
Marta Krasuska - Betiuk: Polonistyczne obrazy świata Szkic o kulturowych źródłach dydaktyki szkolnej / 349
Magdalena Hyla: Dlaczego opieramy się własnym marzeniom? Rozwój osobisty w perspektywie modelu elastyczności psychologicznej / 373
Recenzje, komunikaty, polemikiHenryk Gąsior Wspomnienie sylwetki pedagoga – wychowawcy, organizatora uniwersyteckiej pedagogiki społecznej na Śląsku (Adam Stankowski) / 391
Kondolecje na okoliczność śmierci prof Henryka Gąsiora (Tadeusz Pilch) / 397
The 35th Anniversary of the Polish Educational Research Association Scientific Conference The Identity of Pedagogy Sociability – Ethicality – Communality (Warsaw, 11 May 2016) (Joanna Michalak-Dawidziuk) / 399