"Historie eksperymentalne"
Identyfikator Librowy: 229624
Spis treści
Wstęp 9
Rozdział I. Gatunki, formy, odmiany – genologiczne rozważania nad sound artem, eksperymentem i eksperymentalnymi odmianami feature i słuchowiska 15
1.1. Sound art – dźwięk jako medium artystyczne 16
1.2. Feature eksperymentalny 20
1.3. Eksperyment radiowy w ujęciu genologicznym 26
1.4. Słuchowisko eksperymentalne 33
1.4.1. Studio Teatralnych Form Eksperymentalnych im Eugeniusza Rudnika 45
1.5. Wyznaczniki gatunkowe eksperymentalnego feature, eksperymentu radiowego i słuchowiska eksperymentalnego 52
Rozdział II. Ars acustica i radiowe ballady dokumentalne. Eksperymenty radiowe Eugeniusza Rudnika 57
Rozdział III. Środki wyrazu w radiowej sztuce eksperymentalnej i ich estetyka 65
Rozdział IV. Narracje radiowe 71
4.1. Rola perspektywiczna i fokalizacja 73
4.2. Rola narracyjna 77
4.3. Dodatkowe role 80
4.4. Narracyjny punkt widzenia w audycjach artystyczno-dokumentalnych 81
4.5. Mise en abyme: narracyjne efekty lustrzane 84
Rozdział V. Pomiędzy gatunkami. Eksperymentalne projekty dźwiękowe 89
5.1. Antye Greie (AGF) Dissidentova 90
5.2. Gregory Whitehead Pressures Of The Unspeakable 96
5.3. William S Burroughs Dead City Radio 100
Zakończenie 103
Bibliografia (wybór) 105
Indeks autorów oraz ich audycji w kolejności alfabetycznej 109