"Historie eksperymentalne"

Identyfikator Librowy: 229624

Spis treści

Wstęp 9

Rozdział I. Gatunki, formy, odmiany – genologiczne rozważania nad sound artem, eksperymentem i eksperymentalnymi odmianami feature i słuchowiska 15

1.1. Sound art – dźwięk jako medium artystyczne 16

1.2. Feature eksperymentalny 20

1.3. Eksperyment radiowy w ujęciu genologicznym 26

1.4. Słuchowisko eksperymentalne 33

1.4.1. Studio Teatralnych Form Eksperymentalnych im Eugeniusza Rudnika 45

1.5. Wyznaczniki gatunkowe eksperymentalnego feature, eksperymentu radiowego i słuchowiska eksperymentalnego 52

Rozdział II. Ars acustica i radiowe ballady dokumentalne. Eksperymenty radiowe Eugeniusza Rudnika 57

Rozdział III. Środki wyrazu w radiowej sztuce eksperymentalnej i ich estetyka 65

Rozdział IV. Narracje radiowe 71

4.1. Rola perspektywiczna i fokalizacja 73

4.2. Rola narracyjna 77

4.3. Dodatkowe role 80

4.4. Narracyjny punkt widzenia w audycjach artystyczno-dokumentalnych 81

4.5. Mise en abyme: narracyjne efekty lustrzane 84

Rozdział V. Pomiędzy gatunkami. Eksperymentalne projekty dźwiękowe 89

5.1. Antye Greie (AGF) Dissidentova 90

5.2. Gregory Whitehead Pressures Of The Unspeakable 96

5.3. William S Burroughs Dead City Radio 100

Zakończenie 103

Bibliografia (wybór) 105

Indeks autorów oraz ich audycji w kolejności alfabetycznej 109