"Nauczyciel i uczeń w przestrzeni społecznej"
Identyfikator Librowy: 231170
Spis treści
Strona tytułowa 1
Spis treści 2
Wprowadzenie 4
Nauczycielskie aspekty zmieniającej się przestrzeni społecznej 11
Kompetencje społeczne nauczyciela w przestrzeni edukacyjnej zmiany 12
Środowisko rodzinne i przedszkolne na różnych płaszczyznach współpracy i komunikacji 35
Środowiskowe uwarunkowania pracy pedagoga szkolnego 51
Styl dyskursu edukacyjnego z perspektywy przemian (od Janusza Korczaka do najnowszych podręczników) 76
Edukacja polonistyczna a kompetencje międzykulturowe 88
Kłopot szkoły czy kłopot ze szkołą? Źródła kryzysu i perspektywy 101
Czynniki warunkujące postrzeganie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w opinii studentów specjalności nauczycielskich 118
Kwalifikacje i kompetencje policjanta wychowawcy w aspekcie czynności podejmowanych wobec nieletnich w policyjnej izbie dziecka 133
Uczniowskie aspekty zmieniającej się przestrzeni społecznej 151
Diagnoza społecznej (nie)równości efektów kształcenia w szkołach gimnazjalnych z wykorzystaniem wskaźnika edukacyjnej wartości dodanej (EWD) 152
Uczeń w społecznej przestrzeni szkoły specjalnej 178
Znaczenie percepcji słuchowej w edukacji dziecka 194
Funkcjonowanie dziecka przewlekle chorego w przestrzeni edukacyjnej 213
Seksualność dzieci – obszar bagatelizowany 236
Sylwetka ucznia szkoły sportowej na przykładzie Zespołu Szkół Ogólnokształcących Mistrzostwa Sportowego w Raciborzu 254
Cosplay a roleplay 270
Strona redakcyjna 286