"Nauczyciel i uczeń w przestrzeni społecznej"

Identyfikator Librowy: 231170

Spis treści

Strona tytułowa 1

Spis treści 2

Wprowadzenie 4

Nauczycielskie aspekty zmieniającej się przestrzeni społecznej 11

Kompetencje społeczne nauczyciela w przestrzeni edukacyjnej zmiany 12

Środowisko rodzinne i przedszkolne na różnych płaszczyznach współpracy i komunikacji 35

Środowiskowe uwarunkowania pracy pedagoga szkolnego 51

Styl dyskursu edukacyjnego z perspektywy przemian (od Janusza Korczaka do najnowszych podręczników) 76

Edukacja polonistyczna a kompetencje międzykulturowe 88

Kłopot szkoły czy kłopot ze szkołą? Źródła kryzysu i perspektywy 101

Czynniki warunkujące postrzeganie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w opinii studentów specjalności nauczycielskich 118

Kwalifikacje i kompetencje policjanta wychowawcy w aspekcie czynności podejmowanych wobec nieletnich w policyjnej izbie dziecka 133

Uczniowskie aspekty zmieniającej się przestrzeni społecznej 151

Diagnoza społecznej (nie)równości efektów kształcenia w szkołach gimnazjalnych z wykorzystaniem wskaźnika edukacyjnej wartości dodanej (EWD) 152

Uczeń w społecznej przestrzeni szkoły specjalnej 178

Znaczenie percepcji słuchowej w edukacji dziecka 194

Funkcjonowanie dziecka przewlekle chorego w przestrzeni edukacyjnej 213

Seksualność dzieci – obszar bagatelizowany 236

Sylwetka ucznia szkoły sportowej na przykładzie Zespołu Szkół Ogólnokształcących Mistrzostwa Sportowego w Raciborzu 254

Cosplay a roleplay 270

Strona redakcyjna 286