"Zarządzanie kapitałem ludzkim w organizacjach zróżnicowanych kulturowo"
Libra identifier: 240255
Table of Contents
Wstęp 8
1. Od strategii zrównoważonego rozwoju do zrównoważonego zarządzania zasobami ludzkimi – diagnoza rozbieżności (Katarzyna Czainska) 12
1.1. Wprowadzenie 12
1.2. Zrównoważona organizacja, przedsiębiorstwo i zarządzanie zasobami ludzkimi – założenia podstawowe 13
1.3. Strategia zrównoważonego rozwoju a zrównoważone zarządzanie zasobami ludzkimi 14
1.4. Zrównoważone zarządzanie zasobami ludzkimi jako strategia 18
1.5. Podsumowanie i wnioski 20
2. Znaczenie zarządzania wiedzą w zespołach międzynarodowych (Justyna Trippner-Hrabi, Ewa Stroińska) 22
2.1. Wprowadzenie 22
2.2. Tworzenie zespołowej wiedzy 23
2.3. Motywowanie oraz zaufanie w zespołach wiedzy 25
2.4. Bariery spowalniające przepływ wiedzy w zespołach 27
2.5. Analiza zarządzania wiedzą w zespołach 28
2.6. Wyniki badań 29
2.7. Podsumowanie i wnioski 32
3. Kompetencje menedżerów HR z perspektywy transferu wiedzy w korporacjach międzynarodowych (Aurelia Domaradzka) 34
3.1. Wprowadzenie 34
3.2. Kompetencje kadry menedżerskiej w obszarze ZZL 35
3.3. Znaczenie transferu wiedzy w przedsiębiorstwach międzynarodowych 36
3.4. Metodyka przeprowadzonych badań empirycznych oraz uzyskane wyniki badań empirycznych 37
3.5. Podsumowanie i wnioski 41
4. Postawy menadżerów ZZL wobec pracy w zespołach zróżnicowanych kulturowo (Katarzyna Stankiewicz) 43
4.1. Wprowadzenie 43
4.2. Badania własne 45
4.3. Dyskusja wyników 48
4.4. Podsumowanie i wnioski 49
5. Konceptualizacja świadomości różnorodności jako kompetencji współczesnego menedżera (Urban Pauli, Joanna Purgał-Popiela) 50
5.1. Wprowadzenie 50
5.2. Metodyka badań 51
5.3. Prezentacja wyników badań 52
5.4. Wnioski z badań – wymiary i rozumienie kompetencji „świadomość różnorodności” 54
5.5. Podsumowanie i wnioski 56
6. Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) a marka pracodawcy w przedsiębiorstwach sektora MSP (Paulina Karp-Zawlik, Dagmara Lewicka) 57
6.1. Wprowadzenie 57
6.2. Przegląd literatury przedmiotu 58
6.3. Wpływ CSR na budowanie marki pracodawcy na przykładzie przedsiębiorstwa TLC Sp. z o.o 59
6.4. Podsumowanie i wnioski 65
7. Współczesna mobilność pracowników i jej implikacje w dobie gospodarki 4.0 (Izabela Bednarska-Wnuk) 66
7.1. Wprowadzenie 66
7.2. Istota mobilności pracowników – założenia teoretyczne 67
7.3. Wyniki badań 68
7.4. Dyskusja wyników i wnioski z badań 71
7.5. Podsumowanie i wnioski 73
Zakończenie 74
Literatura 78
Spis rysunków i tabel 86
Summary 87