"Wybrane problemy zarządzania niematerialnymi zasobami organizacji"
Libra identifier: 240261
Table of Contents
Wstęp 8
1. Systemy wieloagentowe w zarządzaniu wiedzą w administracji publicznej (Paulina Szoplik, Angelika Wilk) 12
1.1. Zarządzanie wiedzą w administracji publicznej 12
1.2. Przegląd wykorzystywanych systemów zarządzania wiedzą 14
1.3. Projekty informatyczne w zarządzaniu wiedzą w administracji publicznej 15
1.4. Zarządzanie wiedzą w administracji publicznej na podstawie systemów wieloagentowych 16
1.5. Zintegrowane udostępnianie wiedzy w instytucjach publicznych 19
Literatura 19 2. Z badań nad dojrzałością cyfrową wielkopolskiego sektora MSP (Piotr Adamczewski) 22
2.1. Informatyczne wspomaganie nowoczesnego biznesu 22
2.2. Organizacja inteligentna w turbulentnym otoczeniu 23
2.3. Dojrzewanie cyfrowe w czasach transformacji 24
2.4. Perspektywy rozwojowe ICT w sektorze MSP 30
Literatura 29 3. Tworzenie kapitału strukturalnego zewnętrznego – relacyjnego w małym przedsiębiorstwie szkoleniowo-doradczym (Iwona Małgorzata Kutzner, Jakub Mateusz Marcinkowski) 32
3.1. Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa 32
3.2. Relacje, kapitał relacyjny i zarządzanie relacjami 35
3.3. Tworzenie kapitału relacyjnego w małym przedsiębiorstwie szkoleniowo-doradczym 38
Literatura 43
4. Kapitał ludzki w tworzeniu kapitału intelektualnego organizacji (Iwona Małgorzata Kutzner) 46
4.1. Kapitał intelektualny 46
4.2. Kapitał ludzki jako najważniejszy komponent kapitału intelektualnego organizacji 47
4.3. Kapitał ludzki w tworzeniu kapitału intelektualnego organizacji – znaczenie, cechy oraz sposoby tworzenia 50
Literatura 54
5. Praca jako obszar jakości życia mieszkańców województwa zachodniopomorskiego – wyniki badań (Augustyna Burlita) 56
5.1. Satysfakcja jednostki z pracy jako podstawa oceny jakości życia zawodowego 56
5.2. Charakterystyka badań jakości życia w środowisku pracy aktywnych zawodowo mieszkańców województwa zachodniopomorskiego 58
5.3. Postawy i oczekiwania aktywnych zawodowo mieszkańców województwa zachodniopomorskiego wobec pracy oraz ich satysfakcja z pracy jako obszaru jakości życia 59
5.4. Równoważenie pracy z życiem pozazawodowym i stres w pracy jako czynniki kształtujące jakość życia badanych pracowników 63
Literatura 68
5.5. Wnioski z przeprowadzonych badań 68
6. Wybrane aspekty jakości życia w jednoosobowych gospodarstwach domowych (Alicja Stolarska) 71
6.1. Pojęcie jakości życia 71
6.2. Specyfika jednoosobowych gospodarstw domowych 72
6.3. Dochody i ich rozdysponowanie w gospodarstwach jednoosobowych 76
6.4. Stopień zaspokojenia potrzeb w opinii badanych 80
6.5. Wnioski z badań 81
Literatura 83
7. Zarządzanie ryzykiem a jakość życia (Agnieszka Panasiewicz) 85
7.1. Pojęcie jakości życia 85
7.2. Istota zarządzania ryzykiem 87
7.3. Rola zarządzania ryzykiem w podnoszeniu jakości życia 91
Literatura 93
Podsumowanie 94
Summary 96