"Organizacyjne i marketingowe aspekty internacjonalizacji przedsiębiorstw"

Identyfikator Librowy: 241838

Spis treści

Wstęp 7

1.1. Pojęcie internacjonalizacji 11

Rozdział 1. Istota internacjonalizacji przedsiębiorstw 11

1.2. Uwarunkowania internacjonalizacji przedsiębiorstw 15

1.2.1. Wewnętrzne 15

1.2.2. Zewnętrzne 17

1.3. Formy internacjonalizacji 20

1.4. Motywy internacjonalizacji 26

1.5. Podsumowanie 28

2.1. Podstawowe klasyfikacje 29

Rozdział 2. Rozwój teorii internacjonalizacji przedsiębiorstw 29

2.2. Teorie handlu międzynarodowego 32

2.3. Teorie zagranicznych inwestycji bezpośrednich 34

2.4. Teorie etapowej internacjonalizacji przedsiębiorstwa 37

2.5. Teorie sieciowe 40

2.6. Teorie wczesnej internacjonalizacji 41

2.7. Alternatywne teorie internacjonalizacji 43

2.8. Podsumowanie 44

3.1. Kryteria i metody wyboru rynku docelowego 45

Rozdział 3. Przygotowanie strategii wejścia przedsiębiorstwa na rynek zagraniczny 45

3.2. Źródła informacji 50

3.3. Ocena potencjału przedsiębiorstwa do internacjonalizacji 55

3.4. Bariery internacjonalizacji przedsiębiorstw 60

3.5. Organizacyjno-techniczne aspekty procesu internacjonalizacji 61

3.6. Podsumowanie 64

4.1. Marketing międzynarodowy 67

Rozdział 4. Strategie marketingowe w procesie internacjonalizacji przedsiębiorstw 67

4.2. Przygotowanie strategii marketingowej na nowym rynku 69

4.3. Analiza marketingu-mix 73

4.4. Uwarunkowania decyzji marketingowych w ujęciu międzynarodowym 80

4.5. Rodzaje strategii w marketingu międzynarodowym 87

4.6. Podsumowanie 92

5.1. Marketing międzykulturowy 95

Rozdział 5. Aspekty kulturowe w procesie internacjonalizacji przedsiębiorstw 95

5.2. Kultury narodowe w marketingu międzynarodowym 96

5.3. Operacjonalizacja działań w środowisku międzynarodowym 106

5.4. Podsumowanie 115

Zakończenie 117

Bibliografia 119

Spis tabel 135

Spis rysunków 137

Aneks 1. Etykieta w biznesie w wybranych krajach 139

Aneks 2. Rekomendacje w zakresie nawiązywania kontaktów biznesowych i przygotowania działań promocji, uwzględniające specyfikę kulturową, językową i oczekiwania klientów 155