"Rola geografii w edukacji szkolnej"
Identyfikator Librowy: 242409
Spis treści
Wprowadzenie 8
1. Przegląd literatury i założenia metodologiczne badań 10
1.1. Badania porównawcze o zasięgu międzynarodowym w dydaktyce geografii 10
1.2. Poglądy na temat roli geografii w kształceniu 16
1.3. Cele podjętych badań 24
1.4. Materiały źródłowe i metody badawcze 27
2. Pozycja przedmiotu szkolnego geografia w Polsce, Anglii, Francji i Niemczech 38
3. Koncepcje kształcenia geograficznego w badanych krajach 49
3.1. Ogólna charakterystyka założeń programowych geografii 49
3.2. Wkład geografii w kształcenie określony explicite w podstawach programowych 54
3.3. Zakładane cele kształcenia geograficznego 59
4. Rola geografii wyrażona poprzez treści podręczników 75
4.1. Dobór i układ treści 75
4.2. Zasięg omawianych obszarów 91
4.3. Kontekstualizacja wybranych krajów i regionów 98
4.4. Umiejętności kształcone za pomocą podręcznika 112
4.5. Kształcenie przekonań i postaw 122
5. Wnioski końcowe oraz implikacje praktyczne 139
Literatura 151
Załącznik 1 163