"Marketing nowych technologii i produktów B+R"

Identyfikator Librowy: 243217

Spis treści

Wprowadzenie 9

1.1. Zarządzanie efektami działalności B+R 13

Rozdział I. Rozwój marketingu nowych technologii i produktów B+R 13

1.2. Rozwój marketingu w sektorze B+R 17

1.3. Typy i rozwój nowych technologii i produktów B+R 23

1.4. Wiedza jako podstawowe źródło nowych technologii 28

2.1. Strategie pchania – push, i ciągnienia – pull 33

Rozdział II. Strategie i modele rozwoju nowych technologii i produktów B+R, dyfuzja innowacji 33

2.2. Wybrane modele transferu wiedzy, komercjalizacja technologii i dyfuzja innowacji 40

2.3. Niepewność otoczenia marketingowego nowych technologii i produktów B+R 47

3.1. Prototyp 55

Rozdział III. Instrumenty marketingu mix 55

3.2. Produkt – technologia 65

3.3. Cena i czynniki wpływające na decyzje cenowe 69

3.4. Promocja i selektywne budowanie przekazu informacyjnego 81

3.5. Dystrybucja, miejsce, kanały dystrybucyjne 87

3.6. Ludzie – kluczowy personel w procesie rozwoju nowych technologii 95

3.7. Procesy wdrożeniowe nowych technologii i produktów B+R 101

4.1. Ocena gotowości technologicznej 109

Rozdział IV. Koncepcje oceny dostępności rynku i wsparcia rozwoju nowych technologii i produktów B+R 109

4.2. Metodologie oceny potencjału i dostępności rynku 115

4.3. Koncepcje marketingowe wprowadzania nowej technologii na rynek 120

Rozdział V. Modele wprowadzenia technologii i produktów B+R 125

5.1. Licencjonowanie 126

5.2. Nowe przedsiębiorstwo 136

5.3. Konsorcjum badawczo-wdrożeniowe 140

Bibliografia 147

Spis tabel 155

Spis rysunków 157