"Badanie rynku"

Identyfikator Librowy: 247539

Spis treści

CZYM JEST BADANIE RYNKU? 10

WSTĘP. DLACZEGO POWSTAŁA TA KSIĄŻKA? Michał Jan Lutostański 10

I. Badania rynku, czyli jak zrozumieć konsumenta Patrycja Prochera, Michał Jan Lutostański 14

ELEMENTY PROCESU BADAWCZEGO 21

II. Rynek badawczy, organizacja pracy agencji badawczej i zarządzanie projektami badawczymi Katarzyna Archanowicz-Kudelska 21

III. Dobór próby i ważenie w badaniach offline i online Marcin Bągard, Michał Dubrawski 36

IV. Wizualizacja wyników badań i raportowanie Mateusz Galica, Kuba Piwowar, Adam Polasz 68

V. Prezentowanie wyników badań Michał Jan Lutostański, Jacek Wasilewski 100

VI. Zarządzanie wynikami badań w organizacji Tomasz Jędrkiewicz, Adam Polasz 112

VII. Etyka w badaniach opinii i rynku Katarzyna Archanowicz-Kudelska 133

METODY BADAWCZE 143

VIII. Jak dobrze zrobić kwestionariusz? Tomasz Dulinicz, Anna Martenka 143

IX. Badania jakościowe – klasyczne metody FGI oraz IDI Beata Rąbińska, Piotr Ciąćka 164

X. Badania eksploracyjne Paweł Pawiński 183

XI. Podejście etnograficzne w badaniach rynku Izabela Rudak, Paweł Krzyworzeka 193

XII. Semiotyka w badaniach i analizach marketingowych Krzysztof Polak 214

XIII. Badania neuromarketingowe Jacek Kowalski, Beata Pawłowska, Ewelina Omiecińska 236

XIV. Społeczności badawcze online Piotr Idzik, Natalia Kicina 258

XV. Badanie trendów konsumenckich Barbara Frątczak-Rudnicka 280

XVI. Ekonomia behawioralna, badania behawioralne Agnieszka Łebkowska, Michał Protasiuk 310

XVII. Badanie narracyjne Jacek Wasilewski 326

ZASTOSOWANIE BADAŃ W PRAKTYCE 343

XVIII. Potrzeby i insighty Michał Kociankowski 343

XIX. Badania kondycji marki i trackingi konsumenckie Małgorzata Grabowska-Elzanowska, Marek Biskup, Patryk Polkowski 363

XX. Badania konceptów i innowacji Anna Gorączka, Michał Protasiuk 392

XXI. Badanie opakowań Michał Jan Lutostański, Dorota Zacharska 413

XXII. Badania sensoryczne produktów Mateusz Kosmala 429

XXIII. Badania cen Maria Otmar-Szymańska, Rafał Neska 457

XXIV. Badania satysfakcji konsumentów Arkadiusz Wódkowski, Grzegorz Kosiński 474

XXV. Badania skuteczności komunikacji reklamowej Paweł Ciacek, Michał Kociankowski, Gabriel Matwiejczyk 504

XXVI. Badania shopperowe Anna Gorączka, Artur Czajka 548

XXVII. Badania służące segmentacji rynku, czyli jak wyróżnić i opisać swoją grupę docelową Anna Forycka-Zawadka, Anna Karczmarczuk 584

XXVIII. Badania w projektowaniu doświadczeń Agnieszka Szóstek, Katarzyna Gawlik 607

XXIX. Badania w procesach projektowania usług Julia Dziubecka, Grzegorz Młynarski Julia Dziubecka, Grzegorz Młynarski 633

XXX. Sondaże opinii publicznej i badania społeczne Marcin Herrmann, Piotr Tadeusz Kwiatkowski 651

JAKA JEST PRZYSZŁOŚĆ BADAŃ? 669

XXXI. Rola badań w świecie big data Michał Protasiuk 669

ZAKOŃCZENIE. PRZYSZŁOŚĆ BADAŃ Michał Jan Lutostański 679

Słownik badawczy Katarzyna Haczewska-Wierzbicka, Patrycja Prochera, Magdalena Tędziagolska 682

AUTORZY 712