"Aspekty ekonomiczne zarządzania firmą odzieżową"

Identyfikator Librowy: 248690

Spis treści

Wstęp 7

1. Wynalazki i osiągnięcia w przemyśle odzieżowym 15

2. Sektor przedsiębiorstw w Polsce 25

3. Prognozy światowego rynku odzieży 31

3.1. Ważniejsze informacje o światowym rynku odzieży 31

3.2. Europejski rynek odzieży 35

3.3. Tendencje i trendy na polskim rynku odzieży 37

3.4. Założenia do oceny metodą QFD 40

4. Charakterystyka przemysłu i rynku odzieżowego w Polsce 49

4.1. Podstawy teoretyczne do przeprowadzanych badań 52

4.2. Prezentacja przemysłu odzieżowego w Polsce 61

4.2.1. Wpływ sytuacji makroekonomicznej na przemysł i rynek odzieżowy 73

4.2.2. Potencjał spółek akcyjnych w polskim przemyśle odzieżowym 90

4.2.3. Zmiany i wyniki ekonomiczno-finansowe w wybranych spółkach 92

4.3. Rynek odzieżowy w Polsce 130

4.3.1. Asortyment i wolumen produkowanych wyrobów 134

4.3.2. Preferencje zakupowe klientów firm przemysłu odzieżowego 137

4.3.3. Działalność innowacyjna przedsiębiorstw odzieżowych 141

4.3.4. Mechanizmy ochrony rynku przed nieuczciwym importem 148

4.4. Uzasadnienie potrzeby wdrażania działań konsolidacyjnych 151

5. Sposoby podejścia do zarządzania firmą odzieżową na świecie 157

5.1. Polski sposób podejścia do zarządzania firmą odzieżową 157

5.2. Europejskie podejście do zarządzania firmą odzieżową 162

5.3. Japoński sposób podejścia do zarządzania firmą odzieżową 164

5.4. Amerykański sposób podejścia do zarządzania firmą odzieżową 166

5.5. Chiński sposób podejścia do zarządzania firmą odzieżową 167

6. Charakterystyki przedsiębiorstw w świetle badań własnych 171

6.1. Sposoby weryfikacji informacji stanowiących podstawę badań 171

6.2. Ocena stosowanych modeli biznesowych w branży odzieżowej 182

6.2.1. Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa 182

6.2.2. Elementy oceniające model biznesowy 182

6.3. Znane firmy odzieżowe na świecie i ich strategie biznesowe 184

6.4. Znane krajowe firmy odzieżowe i ich strategie biznesowe 186

6.5. Badanie wizerunku i kierunki poprawy wyników firm 186

Podsumowanie i wnioski 191

Bibliografia 195

Załącznik. Ważniejsze postacie, symbole, współcześni projektanci 201

Spis rysunków 211

Spis tabel 213

Spis wykresów 215