"Metody badania komunikacji i mediów"

Identyfikator Librowy: 249574

Spis treści

Wstęp 7

CZĘŚĆ I. BADANIE MEDIÓW TRADYCYJNYCH 13

1. Analiza retoryczna tekstu prasowego 15

1.1. (Neoklasyczna) analiza retoryczna George’a A. Kennedy’ego w perspektywie medioznawczej – Monika Worsowicz 15

1.2. Jarosław Kurski, Prezydent Obywateli – analiza retoryczna – Monika Worsowicz 31

2. Retoryczna analiza reportażu telewizyjnego 55

2.1. Retoryczna perspektywa badawcza reportażu telewizyjnego – uwagi teoretyczne – Bogumiła Fiołek-Lubczyńska 55

2.2. Od pomysłu do realizacji. Retoryczna analiza telewizyjnego filmu dokumentalnego Michała Fajbusiewicza i Waldemara Piaseckiego pt. Moja Misja – Krzysztof Grzegorzewski 68

3. Metoda komunikatywistyczna w analizie genologicznej 91

3.1. Podstawy komunikatywistycznej analizy genologicznej – Rafał Siekiera 91

3.2. Komunikatywistyczna analiza genologiczna w praktyce na przykładzie badania telewizyjnych serwisów informacyjnych – Rafał Siekiera 127

4. Metoda krytyczna Edmunda Feldmana w badaniu dzieł radiowych 157

4.1. Przełożenie metod badania sztuk wizualnych na sztukę audialną – metoda krytyczna Edmunda Feldmana w badaniu artystycznego dzieła radiowego – Natalia Kowalska-Elkader 157

4.2. Reportaż artystyczny, słuchowisko eksperymentalne i eksperyment radiowy analizowane metodą krytyczną Edmunda Feldmana – Natalia Kowalska-Elkader 168

5. Technika analizy artystycznych gatunków radiowych 177

5.1. Technika analizy i sposób opisu artystycznych gatunków radiowych – Joanna Bachura-Wojtasik i Kinga Sygizman 177

5.2. Dokument(alność) a kreacyjność artystycznych audycji radiowych autorstwa Katarzyny Michalak i Marty Rebzdy – Joanna Bachura-Wojtasik i Kinga Sygizman 187

CZĘŚĆ II. BADANIE KOMUNIKACJI – INTERDYSCYPLINARNIE 201

6. Metoda komunikatywistyczna w badaniu ideologii 203

6.1. Konstruowanie profilu ideologicznego jako metoda badania dyskursu politycznego – Anita Filipczak-Białkowska 203

6.2. Eklektyzm ideologiczny partii politycznych, czyli profil ideologiczny w praktyce – Anita Filipczak-Białkowska 234

7. Metoda triangulacji quasi-eksperymentu i analizy dyskursu w celu badania wizerunku komunikowanego werbalnie 253

7.1. Dyskursywna analiza wizerunku realizowana na materiale empirycznym – Anna Barańska-Szmitko 253

7.2. Wizerunek Wojciecha Drewniaka w jego książkach Historia Bez Cenzury. Dyskursywna analiza cech wizerunkowych „pasjonat” oraz „ma dużą wiedzę historyczną” – Anna Barańska-Szmitko 282

8. Metoda studium przypadku w badaniach komunikacji 309

8.1. Studium przypadku jako metoda badania procesów zachodzących w komunikacji społecznej – Błażej Filanowski 309

8.2. Badanie performansu kulturowego jako czynnika wpływającego na selekcję informacji przez media – Błażej Filanowski 317

Indeks rzeczowy 327

Noty o autorach 331