"Terapia osób z niepełnosprawnością intelektualną"
Libra identifier: 251941
Table of Contents
Wstęp 8
I. ROLA PEDAGOGA SPECJALNEGO – TEORETYCZNE I PRAKTYCZNE ASPEKTY 12
Agnieszka Pawlak-Kindler, Etyka zawodowa oraz kompetencje pedagoga specjalnego 14
Dorota Chimicz, Wychowanie seksualne osób z niepełnosprawnością intelektualną w przestrzeni szkolnej 28
Piotr Gindrich, Style poznawcze a trudnościami w uczeniu się – wybrane aspekty teoretyczne i implikacje dla praktyki pedagogicznej 60
II. TERAPIA I REHABILITACJA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ 72
Małgorzata Brodacka: Efektywność terapii ręki w pracy z dzieckiem z zespołem Downa – studium przypadku 74
Magdalena Wójcik: Integracja odruchów tonicznych w terapiii edukacji dziecka z niepełnosprawnością intelektualną 90
Katarzyna Rusinek: Biblioterapia w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim 106
Zofia Palak: Hipoterapia w usprawnianiu osób z niepełnosprawnością intelektualną 130
Andrzej Pielecki: Sprawność fizyczna, sport, rekreacja i turystka w rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną 158
III. TERAPIA OSÓB Z AUTYZMEM – WYBRANE ZAGADNIENIA 174
Paulina Piechocka: Wybrane metody i techniki postępowania we wczesnej terapii niepełnosprawności intelektualnej i autyzmu 176
Anna Prokopiak: Sekwencje sensoryczne jako forma pracy z osobami z autyzmem 200