"Nowe wyzwania i możliwości rozwoju turystyki"

Identyfikator Librowy: 258250

Spis treści

Wstęp 10

1. Turystyka w koncepcji ekonomii doświadczeń (Michał Roman, Robert Kosiński) 16

1.1. Wprowadzenie 16

1.2. Pojęcie turystyki, jej formy i funkcje 18

1.3. Turystyka a ekonomia doświadczeń 20

1.4. Podsumowanie 26

2. Experience-centric strategy – przejściowa moda czy trwały trend? (Andrzej Stasiak) 27

2.1. Wprowadzenie 27

2.2. Strategia rozwoju turystyki a gospodarka doświadczeń 29

2.3. Wonderful Copenhagen 2020 (Dania) – studium przypadku nr 1 30

2.4. Plan turystyczny Paraná 2026 – Pakt na rzecz inteligentnej destynacji (Brazylia) – studium przypadku nr 2 34

2.5. Badanie doświadczeń turystycznych DMO Bresciaturism – Visit Brescia (Włochy) – studium przypadku nr 3 36

2.6. Program strategiczny promocji miasta Krakowa na lata 2016-2022 (Polska) – studium przypadku nr 4 39

2.7. Podsumowanie 43

3. Nowe trendy w gastronomii a gospodarka doświadczeń (Andrzej Rapacz) 46

3.1. Wprowadzenie 46

3.2. Aktualne trendy na rynku usług gastronomicznych 47

3.3. Gastronomia we współczesnej gospodarce doświadczeń 52

3.4. Nowe trendy w ofercie badanych placówek gastronomicznych 53

3.5. Podsumowanie 58

4. Innowacje w wybranych restauracjach w Polsce w ocenie ich klientów (Andrzej Rapacz, Piotr Gryszel) 60

4.1. Wprowadzenie 60

4.2. Teoretyczne aspekty innowacji w restauracjach 61

4.3. Cel i metodyka badań 62

4.4. Wyniki badań i dyskusja 63

4.5. Podsumowanie 66

5. Potencjał turystyczny wybranej gminy w Polsce i czynniki jego rozwoju (Michał Roman, Karolina Kopczewska) 68

5.1. Wprowadzenie 68

5.2. Potencjał i atrakcyjność turystyczna obszaru 68

5.3. Cel, metodyka i charakterystyka badanej populacji oraz obszaru badań 72

5.4. Wyniki badań 74

5.5. Podsumowanie 81

6. Potencjał turystyczny cmentarzy wojennych w południowo-wschodniej Polsce (Andrzej Trojanowski) 82

6.1. Wprowadzenie 82

6.2. Pojęcie i rodzaje obiektów grobownictwa wojennego 83

6.3. Problemy ewidencji obiektów grobownictwa wojennego i ich finansowanie 85

6.4. Stan obiektów grobownictwa wojennego w świetle wyników kontroli NIK-u 88

6.5. Wykorzystanie potencjału kulturowego i turystycznego cmentarzy wojennych w badanych gminach 90

6.6. Podstawowe uwagi i wnioski NIK-u dotyczące cmentarzy wojennych 92

6.7. Podsumowanie 95

7. Szlak Dolnośląska Mapa Zabytków Techniki jako unikatowy produkt oferty turystyki przemysłowej Dolnego Śląska (Piotr Zawadzki) 97

7.1. Wprowadzenie 97

7.2. Szlak tematyczny jako produkt turystyki kulturowej 98

7.3. Trendy turystyki przemysłowej 101

7.4. Obiekty dziedzictwa przemysłowego na Dolnym Śląsku 105

7.5. Dolnośląska Mapa Zabytków Techniki jako produkt turystyki przemysłowej województwa dolnośląskiego 107

7.6. Podsumowanie 110

8. Aktywność turystyczna niepełnosprawnych mieszkańców Dolnego Śląska (Andrzej Rapacz, Katarzyna Trybuś) 112

8.1. Wprowadzenie 112

8.2. Pojęcie niepełnosprawności, jej rodzaje i stopnie 113

8.3. Zjawisko niepełnosprawności wśród mieszkańców Dolnego Śląska 115

8.4. Procedura badawcza wykorzystana do oceny aktywności turystycznej niepełnosprawnych mieszkańców Dolnego Śląska 116

8.5. Uwarunkowania aktywności turystycznej niepełnosprawnych mieszkańców Dolnego Śląska 118

8.6. Podsumowanie 121

9. Marketing imprez sportowych a rozwój turystyki w miastach (Adam Karpiński, Filip Karpiński) 124

9.1. Wprowadzenie 124

9.2. Marketing sportowy imprez masowych 125

9.3. Promocja regionu oraz rozwój turystyki w miastach poprzez wydarzenia sportowe 126

9.4. Imprezy sportowe w polskich miastach – studium przypadków 128

9.5. Podsumowanie 132

Zakończenie 133

Literatura 137

Spis rysunków 146

Spis tabel 147

Summary 148