"Kontrakt psychologiczny w zmieniającym się świecie pracy – przed pandemią COVID-19 i w trakcie jej trwania"

Identyfikator Librowy: 261948

Spis treści

1.1. W kierunku nowego rozumienia natury pracy 13

Rozdział 1. Zmieniający się charakter pracy i relacji pracodawca–pracownik 13

1.2. Wpływ pandemii koronawirusa COVID-19 na kształtowanie się relacji pracodawca–pracownik we współczesnych organizacjach 16

1.3. Zmiany zachodzące w relacjach pracodawca–pracownik 21

1.4. Koncepcyjne ramy zachodzących relacji pracodawca–pracownik 25

2.1. Ewolucja pojęcia i znaczenia kontraktu psychologicznego dla relacji pracy 29

Rozdział 2. Użyteczność kontraktu psychologicznego w kreowaniu relacji pracy 29

2.2. Kształtowanie się i rozwój kontraktu psychologicznego w procesie pracy 33

2.3. Rola kontraktu psychologicznego w nadawaniu kształtu relacji pracodawca–pracownik 39

2.4. Determinanty powodujące naruszenie lub złamanie kontraktu psychologicznego 44

3.1. Pomiar kontraktu psychologicznego 51

Rozdział 3. Różnice w kształcie kontraktu psychologicznego – rola czynników demograficznych, kontekstowych i indywidualnych związanych z pracą 51

3.2. Wpływ cech demograficznych na ogólny kształt kontraktów psychologicznych 55

3.3. Rola czynników kontekstowych w nadawaniu kształtu kontraktom psychologicznym 58

3.4. Wartości i przekonanie o sensie pracy jako kluczowe uwarunkowania kształtowania się kontraktów psychologicznych 60

3.5. Podwójna rola przełożonego jako reprezentanta organizacji i pracownika w kształtowaniu kontraktu psychologicznego 63

4.1. Przesłanki podjęcia badań własnych 67

Rozdział 4. Metodyka badań własnych 67

4.2. Cele badania i hipotezy badawcze 69

4.3. Schemat postępowania badawczego 71

4.4. Metoda badawcza i przebieg badań 73

4.5. Charakterystyka zmiennych i instrumentu badawczego 75

5.1. Dobór i charakterystyka próby badawczej 85

Rozdział 5. Kontrakt psychologiczny z perspektywy pracowników (czas przed pandemią) – wyniki badania ilościowego PAPI 85

5.2. Właściwości psychometryczne narzędzi pomiaru i badanych zmiennych 88

5.3. Kontrakt psychologiczny z perspektywy pracowników organizacji 95

Rozdział 6. Kontrakt psychologiczny menadżerów jako pracowników i reprezentantów firmy (czas pandemii) – wyniki badania ilościowego CAWI 121

6.1. Dobór i charakterystyka próby badawczej 122

6.2. Właściwości psychometryczne narzędzi pomiaru i badanych zmiennych 125

6.3. Kontrakt psychologiczny z perspektywy menadżerów jako pracowników organizacji 127

6.4. Kontrakt psychologiczny z perspektywy menadżerów jako reprezentantów organizacji 139

Zakończenie – wnioski i rekomendacje 147

Bibliografia 169

Spis rysunków i tabel 187