"Kontrakt psychologiczny w zmieniającym się świecie pracy – przed pandemią COVID-19 i w trakcie jej trwania"
Identyfikator Librowy: 261948
Spis treści
1.1. W kierunku nowego rozumienia natury pracy 13
Rozdział 1. Zmieniający się charakter pracy i relacji pracodawca–pracownik 13
1.2. Wpływ pandemii koronawirusa COVID-19 na kształtowanie się relacji pracodawca–pracownik we współczesnych organizacjach 16
1.3. Zmiany zachodzące w relacjach pracodawca–pracownik 21
1.4. Koncepcyjne ramy zachodzących relacji pracodawca–pracownik 25
2.1. Ewolucja pojęcia i znaczenia kontraktu psychologicznego dla relacji pracy 29
Rozdział 2. Użyteczność kontraktu psychologicznego w kreowaniu relacji pracy 29
2.2. Kształtowanie się i rozwój kontraktu psychologicznego w procesie pracy 33
2.3. Rola kontraktu psychologicznego w nadawaniu kształtu relacji pracodawca–pracownik 39
2.4. Determinanty powodujące naruszenie lub złamanie kontraktu psychologicznego 44
3.1. Pomiar kontraktu psychologicznego 51
Rozdział 3. Różnice w kształcie kontraktu psychologicznego – rola czynników demograficznych, kontekstowych i indywidualnych związanych z pracą 51
3.2. Wpływ cech demograficznych na ogólny kształt kontraktów psychologicznych 55
3.3. Rola czynników kontekstowych w nadawaniu kształtu kontraktom psychologicznym 58
3.4. Wartości i przekonanie o sensie pracy jako kluczowe uwarunkowania kształtowania się kontraktów psychologicznych 60
3.5. Podwójna rola przełożonego jako reprezentanta organizacji i pracownika w kształtowaniu kontraktu psychologicznego 63
4.1. Przesłanki podjęcia badań własnych 67
Rozdział 4. Metodyka badań własnych 67
4.2. Cele badania i hipotezy badawcze 69
4.3. Schemat postępowania badawczego 71
4.4. Metoda badawcza i przebieg badań 73
4.5. Charakterystyka zmiennych i instrumentu badawczego 75
5.1. Dobór i charakterystyka próby badawczej 85
Rozdział 5. Kontrakt psychologiczny z perspektywy pracowników (czas przed pandemią) – wyniki badania ilościowego PAPI 85
5.2. Właściwości psychometryczne narzędzi pomiaru i badanych zmiennych 88
5.3. Kontrakt psychologiczny z perspektywy pracowników organizacji 95
Rozdział 6. Kontrakt psychologiczny menadżerów jako pracowników i reprezentantów firmy (czas pandemii) – wyniki badania ilościowego CAWI 121
6.1. Dobór i charakterystyka próby badawczej 122
6.2. Właściwości psychometryczne narzędzi pomiaru i badanych zmiennych 125
6.3. Kontrakt psychologiczny z perspektywy menadżerów jako pracowników organizacji 127
6.4. Kontrakt psychologiczny z perspektywy menadżerów jako reprezentantów organizacji 139
Zakończenie – wnioski i rekomendacje 147
Bibliografia 169
Spis rysunków i tabel 187