"Współczesne Media. Przemoc w mediach. Tom 1"
Identyfikator Librowy: 265401
Spis treści
Wstęp 8
Sara Akram Agresja językowa w komentarzach internetowych 10
Olga Białek-Szwed Brutalizacja języka we współczesnych mediach – krytyka czy mowa nienawiści? 26
Małgorzata Bożek „Wykluczenie” jako forma przemocy wobec Żydów. Na podstawie powieści Sublokatorka Hanny Krall. Przemyślenia mediolingwistyczne 38
Karolina Burno-Kaliszuk „Pikantna plotka”. Treści dla dorosłych w serwisie plotkarskim Plotek.pl 48
Anna Cegieła Czemu służy przemoc w mediach? 62
Marek Chyliński Status sygnalistów w świetle tajemnicy dziennikarskiej i przepisów o ochronie dziennikarskich źródeł informacji 74
Barbara Drozd Zjawisko hejtu w internecie (studium przypadku). Analiza wypowiedzi dotyczących strajku lekarzy 92
Agata Fijuth-Dudek Obrazy przemocy w mediach na przykładzie reportaży „Dużego Formatu” „Gazety Wyborczej” 110
Ignacy S. Fiut Komunikacja niewerbalna a „mowa nienawiści” 124
Beata Grochala Czy kibice potrafią komunikować się bez przemocy? 138
Małgorzata Gruchoła, Justyna Szulich-Kałuża Społeczne postrzeganie przemocy w internecie – analiza porównawcza 148
Monika Grzelka, Agnieszka Kula Przemoc przez powtórzenie 168
Anna Hanus Krytyka jako forma agresji czy agresja w krytyce? Formy i płaszczyzny agresji w komunikacji werbalnej na podstawie telewizyjnego programu literackiego „Das Literarische Quartett” – próba analizy mediolingwistycznej 182
Anita Has-Tokarz Pornografia, bicie, wulgaryzmy… – przemoc i treści szkodliwe w mediach dla dzieci (skala oraz przejawy zjawiska) 210
Dorota Kaczmarek Dyskurs multimodalny jako przestrzeń wykluczania i propagowania przemocy wobec uchodźców na przykładzie memów internetowych 232
Anna Kalinowska-Żeleźnik, Sylwia Kuczamer-Kłopotowska, Anna Lusińska Przeciwdziałanie mowie nienawiści wobec mniejszości etnicznych i narodowych w przestrzeni wirtualnej. Analiza kampanii społecznych zrealizowanych w ramach „Inkubatora idei: transformacja, demokracja i prawa człowieka” 254
Agnieszka Kamińska Problematyka przemocy wobec kobiet w miesięczniku „Zwierciadło” 274
Jolanta Kępa-Mętrak Kampanie społeczne przeciwko przemocy w polskich mediach 292
Marek Kochan Nawoływanie do przemocy w świetle teorii aktów mowy 312
Wioletta Kochmańska Sport i jego medialne obrazy wobec przemocy – teoria i praktyka 330
Maria Krauz Dyskurs krytyczny a przemoc werbalna (na przykładzie recenzji filmowych) 348
Jan Kreft Facebook, YouTube, Instagram… jako arbitrzy prawdy. Deepfake – na szlaku dystopii i łasce korporacji 362