"Współczesny świat dziecka"
Identyfikator Librowy: 267938
Spis treści
Wprowadzenie 12
Małgorzata Bogunia-Borowska Dziecko w społecznym i kulturowym laboratorium konsumpcji oraz imaginarium mediów 14
Rozdział 1 Dziecko krytycznie i kreatywnie wobec mediów i konsumpcji 26
Małgorzata Bogunia-BorowskaKamil, czyli historia dojrzewania z nowymi mediami. Analiza krytycznej i kreatywnej postawy wobec mediów i kultury konsumpcyjnej 28
Rozdział 2 Dziecko, rodzice, seniorzy w mediach i życiu codziennym 76
Maja Brzozowska-Brywczyńska Słodkie potwory i powroty do przeszłości albo kilka notatek na marginesach dwóch estetyk dzieciństwa 78
Andrzej Górny, Agata Zygmunt „Etos wymuszonej dziecięcości”. Przejawy infantylizacji kultury dorosłych w świecie mediów 104
Joanna Malinowska Współczesny obraz rodzicielstwa i dzieciństwa w zwierciadle popkultury. Krytyczna analiza bajki Masza i Niedźwiedź 120
Marcjanna Nóżka Dzieci i młodzież w opiniach oraz praktykach seniorów. Przyczynek do rewizji międzypokoleniowych relacji 132
Rozdział 3 Dzieci a filmowe i serialowe światy 160
Magdalena Hoły-Łuczaj, Kamil Łuczaj Nowe bohaterki medialnej rzeczywistości filmów dla dzieci 162
Joanna Rzońca Fenomen serialu Skam 180
Rozdział 4 Dziecko jako przedmiot i podmiot praktyk reklamowych 202
Beata Łaciak Dziecko we współczesnych polskich reklamach komercyjnych i społecznych 204
Jolanta Szymkowska-Bartyzel Strzały z ukrycia – reklama skierowana do dzieci i młodzieży w nowych mediach – formy, praktyki, strategie 222
Łukasz Tomczyk Reklama na stronach internetowych adresowanych do młodych użytkowników usług sieciowych 240
Rozdział 5 Praktyki dzieci i dorosłych w internecie 252
Joanna Bierówka Rodzice cyfrowych tubylców – cyfrowi imigranci w środowisku nowych mediów 254
Adam Dąbrowski Youtubowe kreacje. Miejsca, ludzie i kultura 272
Barbara Cyrek Internet w szkole – szkoła w internecie: jak wirtualny dziennik wpłynął na relacje między uczniem, nauczycielem i rodzicem 290
Rozdział 6 Dziecko w przestrzeni medialnej kultury konsumpcyjnej 300
Małgorzata Lisowska-Magdziarz Urodzone do fandomu. Dzieci jako konsumenci i fani produktów kulturalnych 302
Barbara Jabłońska Dziecko – media – muzyka: fenomen muzycznych TV talent show 318
Ewelina Brzyszcz (Wszech)obecność postaci kinowych w życiu dziecka 338
Biogramy autorów i autorek tekstów 348
Abstrakty/Abstracts 354