"Nagie przedsiębiorstwa"

Identyfikator Librowy: 271887

Spis treści

Wstęp 7

Bibliografia 13

1. Od narcyzmu jako zaburzenia osobowości do narcyzmu organizacyjnego w społeczeństwach konfesyjnych (Stanisław Waszczak, Alicja Winnicka-Wejs) 16

1.1. Wprowadzenie 16

1.2. Narcyzm jednostki 17

1.3. Narcyzm kulturowy 23

1.4. Narcyzm organizacyjny 29

1.5. Konkluzje 30

Bibliografia 30

2. Pojęcia z zakresu zarządzania w kategoriach narcyzmu organizacyjnego (Anna Lipka) 34

2.1. Wprowadzenie 34

2.2. Model narcystycznego podziwu i rywalizacji – perspektywa organizacji 35

2.3. Postępowanie badawcze – propozycja 37

2.4. Wyniki analiz zawartości tekstów naukowych pod kątem stosowanej leksyki z zakresu narcyzmu 38

2.5. Wizerunek organizacji jako kategoria narcyzmu organizacyjnego 44

2.6. Konkluzje 46

Bibliografia 48

3. Narcyzm a pracoholizm – próba identyfikacji wspólnych mianowników przydatnych w działalności personalnej (Anna Lipka) 53

3.1. Wprowadzenie 53

3.2. Pojęcia i objaśnienia pracoholizmu versus kryteria opisujące istotę narcyzmu 54

3.3. Skutki pracoholizmu versus implikacje narcyzmu w środowisku pracy 59

3.4. Skala zjawisk oraz podobieństwa sprzyjających im uwarunkowań 67

3.5. Konkluzje 69

Bibliografia 71

4.1. Wprowadzenie 80

Część II. Narcyzm a wybrane praktyki organizacyjne i personalne  wyniki własnych badań empirycznych4. Narcyzm w naukach o zarządzaniu – systematyczny przegląd literatury i metaanaliza (Alicja Winnicka-Wejs) 80

4.2. Metodyka badawcza 82

4.3. Wyniki analizy i ich interpretacja 84

4.3.1. Analiza bibliometryczna i treści polskich publikacji oraz jej wyniki 84

4.3.2. Analiza bibliometryczna i treści anglojęzycznych publikacji 91

4.4. Konkluzje 99

Bibliografia 100

5. Przynależność pokoleniowa a narcyzm i jego percepcja (Anna Lipka, Małgorzata Król, Monika Karczewska, Stanisław Waszczak, Alicja Winnicka-Wejs, Ewa Słaboń, Patrycja Plaszczymąka) 108

5.1. Wprowadzenie 108

5.2. Narcystyczne cechy osobowości generacyjnych w literaturze przedmiotu 110

5.3. Projekt własnych badań empirycznych 113

5.4. Wyniki badań ankietowych i ich interpretacja 118

5.5. Konkluzje 131

Bibliografia 133

6. Przejawy narcyzmu w profilach na portalu LinkedIn (Monika Karczewska) 138

6.1. Wprowadzenie 138

6.2. Budowanie marki osobistej 139

6.3. Budowanie marki osobistej przez użytkowników portalu LinkedIn 141

6.4. Metoda badawcza i prezentacja wyników 143

6.4.1. Dobór próby badawczej 143

6.4.2. Struktura respondentów według płci, zawodu i doświadczenia zawodowego 144

6.4.3. Analiza wyników 145

6.5. Konkluzje 151

Bibliografia 153

7. Przejawy narcyzmu w ogłoszeniach rekrutacyjnych (Małgorzata Król) 155

7.1. Wprowadzenie 155

7.2. Metoda badawcza i dobór próby badawczej 157

7.3. Struktura analizowanych ofert pracy 162

7.4. Przejawy narcyzmu w ofertach pracy – analiza ilościowa 164

7.5. Przejawy narcyzmu w ofertach pracy – analiza jakościowa 169

7.6. Konkluzje 179

Bibliografia 181

8. Narcystyczna pułapka oceniania pracowników (Anna Lipka) 182

8.1. Wprowadzenie 182

8.2. Ocenianie osób narcystycznych 183

8.3. Ocenianie przez osoby narcystyczne 185

8.4. Identyfikacja elementów systemu oceniania wzmacniających versus osłabiających tendencje narcystyczne – propozycja diagnozującego postępowania 187

8.5. Pragmatyczność zaproponowanego postępowania określającego potencjał narcystyczności arkuszy oceniania 190

8.6. Konkluzje 192

Bibliografia 194

9. Określenia o znamionach narcyzmu w ofertach studiów podyplomowych na przykładzie wybranej uczelni publicznej w Polsce (Patrycja Plaszczymąka, Ewa Słaboń) 197

9.1. Wprowadzenie 197

9.2. Metodyka badawcza 200

9.3. Wyniki analizy i ich interpretacja 202

9.4. Konkluzje 204

Bibliografia 205

10. Wykorzystanie storytellingu do pomiaru narcystyczności organizacji (Anna Lipka) 208

10.1. Wprowadzenie 208

10.2. Propozycja pomiaru potencjalnie narcystycznie nacechowanego wizerunku organizacji 210

10.3. Weryfikacja przydatności storytellingu w diagnozie narcystyczności organizacji 213

10.4. Konkluzje 219

Bibliografia 220

Zakończenie 222

Bibliografia 223

Załącznik 1. Kwestionariusz ankiety badającej postawy narcystyczne zarządzających organizacją 224

Spis rysunków 228

Spis tabel 229

Spis wykresów 232

Informacja o autorach 233