"Jak rozpocząć pracę terapeutyczną z małym dzieckiem?"

Identyfikator Librowy: 274321

Spis treści

Strona tytułowa 2

Spis treści 3

1. WPROWADZENIE 5

1.1. Obserwacja 5

1.2. Określenie grupy wiekowej 5

1.3. Przygotowanie obserwacji 6

1.4. Warunki prowadzenia obserwacji 7

1.5. Zakończenie obserwacji 9

1.6. Wnioski 10

2. INTERAKCJE SPOŁECZNE 12

2.1. Kontakt wzrokowy 12

2.2. Dialog toniczny 17

2.3. Zabawa 19

3. ROZWÓJ POZNAWCZY 23

3.1. Percepcja wzrokowa 24

3.2. Rysunek postaci 27

3.3. Lateralizacja 29

3.4. Schemat ciała 30

3.5. Pamięć 32

3.5.1. Pamięć mechaniczna 32

3.5.2. Pamięć słowna 33

3.6. Orientacja przestrzenna 34

4. KOMUNIKACJA 36

4.1. Mimika i gest 37

4.2. Mowa werbalna czynna 39

4.3. Mowa bierna 44

4.4. Echolalie 45

5. MOTORYKA 46

5.1. Motoryka duża 46

5.1.1. Aktywność ruchowa 47

5.1.2. Chód, stanie na nodze, podskoki 47

5.1.3. Równoważnia 48

5.1.4. Kręgle i piłka 49

5.2. Motoryka mała 50

5.2.1. Czynności manualne 50

5.2.2. Pamięć mięśniowa, proceduralna 51

5.2.3. Koordynacja wzrokowo-ruchowa (oko ‒ ręka) 51

6. NAŚLADOWNICTWO 53

7. ZACHOWANIA 55

8. PODSUMOWANIE 58

9. ARKUSZ OBSERWACJI 59

Piśmiennictwo 66

O Autorce 67

Strona redakcyjna 68