"Psychologiczne uwarunkowania osiągnięć szkolnych uczniów"

Identyfikator Librowy: 276164

Spis treści

Wstęp 7

1. Osiągnięcia szkolne uczniów – charakterystyka pojęcia 11

2. Jednostkowe i relacyjne uwarunkowania osiągnięć szkolnych uczniów 15

2.1. Osobowościowe uwarunkowania osiągnięć szkolnych uczniów 15

2.2. Płeć a osiągnięcia szkolne uczniów 32

2.3. Relacje z rówieśnikami 39

3. Rodzinne uwarunkowania osiągnięć szkolnych uczniów 45

3.1. Czynniki społeczno-ekonomiczne 49

3.2. Struktura rodziny 53

3.3. Relacje w rodzinie 56

4. Metodologia badań własnych 69

4.1. Problem badawczy i cel badań 69

4.2. Pytania i hipotezy badawcze 72

4.3. Narzędzia badawcze 77

4.4. Grupa badana 79

4.5. Procedura badań 81

5. Wyniki 83

5.1. Zróżnicowanie badanych zmiennych z uwzględnieniem kryterium płci 85

5.2. Związki osiągnięć szkolnych z badanymi zmiennymi w grupie uczniów 86

5.3. Cechy jednostkowe, rodzinne i relacyjne a osiągnięcia szkolne uczniów 90

5.3.1. Cechy jednostkowe, rodzinne i relacyjne a osiągnięcia szkolne dziewcząt 90

5.3.2. Cechy jednostkowe, rodzinne i relacyjne a osiągnięcia szkolne chłopców 94

6. Podsumowanie i dyskusja wyników 99

Aplikacyjne walory wyników badań 108

Bibliografia 113