"Psychologiczne uwarunkowania osiągnięć szkolnych uczniów"
Identyfikator Librowy: 276164
Spis treści
Wstęp 7
1. Osiągnięcia szkolne uczniów – charakterystyka pojęcia 11
2. Jednostkowe i relacyjne uwarunkowania osiągnięć szkolnych uczniów 15
2.1. Osobowościowe uwarunkowania osiągnięć szkolnych uczniów 15
2.2. Płeć a osiągnięcia szkolne uczniów 32
2.3. Relacje z rówieśnikami 39
3. Rodzinne uwarunkowania osiągnięć szkolnych uczniów 45
3.1. Czynniki społeczno-ekonomiczne 49
3.2. Struktura rodziny 53
3.3. Relacje w rodzinie 56
4. Metodologia badań własnych 69
4.1. Problem badawczy i cel badań 69
4.2. Pytania i hipotezy badawcze 72
4.3. Narzędzia badawcze 77
4.4. Grupa badana 79
4.5. Procedura badań 81
5. Wyniki 83
5.1. Zróżnicowanie badanych zmiennych z uwzględnieniem kryterium płci 85
5.2. Związki osiągnięć szkolnych z badanymi zmiennymi w grupie uczniów 86
5.3. Cechy jednostkowe, rodzinne i relacyjne a osiągnięcia szkolne uczniów 90
5.3.1. Cechy jednostkowe, rodzinne i relacyjne a osiągnięcia szkolne dziewcząt 90
5.3.2. Cechy jednostkowe, rodzinne i relacyjne a osiągnięcia szkolne chłopców 94
6. Podsumowanie i dyskusja wyników 99
Aplikacyjne walory wyników badań 108
Bibliografia 113