"Organizacja konferencji naukowych"

Identyfikator Librowy: 281689

Spis treści

Wykaz skrótów 13

Wstęp (Mariola Antczak, Grzegorz Czapnik) 15

Część I. Organizacja konferencji w ujęciu naukowym i praktycznym 21

1. Typologia i formy spotkań naukowych (Weronika Kortas, Piotr Rudera) 23

1.1. Typologia spotkań naukowych 26

1.2. Formy spotkań naukowych 32

2. Formy wystąpień konferencyjnych (Grzegorz Czapnik) 41

2.1. Wystąpienia i kryteria ich klasyfikacji 45

2.2. Przegląd form wystąpień konferencyjnych 52

2.3. Formaty wystąpień konferencyjnych 63

3. Komitet organizacyjny (Mariola Antczak, Paulina Milewska, Agata Walczak-Niewiadomska) 69

3.1. Komitet organizacyjny w ujęciu teoretycznym 72

3.2. Komitet organizacyjny w ujęciu praktycznym 80

4. Kompleksowe zarządzanie jakością w organizacji konferencji (Mariola Antczak, Grzegorz Czapnik) 87

4.1. Definicja i osiem zasad kompleksowego zarządzania jakością w organizacji konferencji 90

4.2. Jakość, informacja zwrotna i ewaluacja w odniesieniu do konferencji 94

4.3. Obszary kompleksowego zarządzania jakością w odniesieniu do konferencji 95

4.4. Narzędzia i techniki poprawy jakości 106

5. Harmonogram prac komitetu organizacyjnego i kalendarz konferencji (Justyna Jerzyk-Wojtecka) 113

5.1. Zagadnienia teoretyczne zarządzania czasem 116

5.2. Od teorii do praktyki: zarządzanie czasem a harmonogram prac komitetu organizacyjnego konferencji 117

6. Miejsce konferencji: lokalizacja, warunki, zaplecze technologiczne, potencjał cateringowy i organizacja przestrzeni konferencyjnej. Transport dla gości specjalnych (Przemysław Krysiński) 133

6.1. Dostępność komunikacyjna 136

6.2. Atrakcyjność miejsca i okolicy 136

6.3. Warunki lokalowe i organizacja przestrzeni. Catering 137

6.4. Zaplecze technologiczne 143

6.5. Ocena wagi czynników determinujących wybór miejsca konferencji 145

6.6. Transport dla gości specjalnych 147

7. Program kulturalno-rekreacyjny i catering (Anna Kalinowska-Żeleźnik) 155

7.1. Analiza danych i preferencji uczestników konferencji 158

7.2. Program kulturalno-rekreacyjny 162

7.3. Catering 169

8. Uczestnicy konferencji: kategorie, zaproszenia, rejestracja (Kamila Augustyn) 173

8.1. Kategorie uczestników konferencji 176

8.2. Rejestracja uczestników 184

9. Budżet (Aneta Firlej-Buzon) 191

9.1. Etapy planowania budżetu konferencji 195

9.2. Koszty stałe, koszty zmienne 200

9.3. Opłata konferencyjna i sposoby jej płatności 204

9.4. Sponsoring oraz współfinansowanie konferencji naukowej 205

9.5. Planowanie budżetu konferencji a uczelniane umowy z firmami 209

10. Marketing i działania promocyjne (Mariola Antczak) 215

10.1. Faza I. Przygotowanie 219

10.2. Faza II. Realizacja 221

10.3. Faza III. Analiza 232

11. Dokumentacja (Paweł Bernacki) 237

11.1. Dokumentacja i jej znaczenie 240

11.2. Rodzaje dokumentów i ich przykłady 242

11.3. Formy i identyfikacja wizualna dokumentacji 253

11.4. Obieg dokumentów 254

12. Ocena i ewaluacja konferencji (Maja Wojciechowska) 259

12.1. Pojęcie i znaczenie ewaluacji 262

12.2. Obszary konferencji podlegające ocenie 263

12.3. Zasady ewaluacji 269

12.4. Przykłady narzędzi oceny 272

12.5. Autoewaluacja uczestników konferencji 276

12.6. Podsumowanie zebranych danych i wnioski z oceny 279

13. Publikacja konferencyjna (Kamila Augustyn, Grzegorz Czapnik) 283

13.1. Cel i znaczenie publikacji konferencyjnej 286

13.2. Strategia publikacyjna 288

13.3. Planowanie, organizacja i realizacja publikacji 294

13.4. Finansowanie oraz rozliczanie publikacji konferencyjnej 297

13.5. Informacje dla autorów 301

14. Konferencja online (Magdalena Kokosińska, Paulina Milewska) 305

14.1. Praca komitetu organizacyjnego konferencji online 309

14.2. Planowanie konferencji online 311

14.3. Technologiczne aspekty organizowania konferencji online 313

14.4. Przeszkolenie zespołu 314

14.5. Program konferencji online 315

14.6. Sesje merytoryczne online 315

14.7. Wydarzenia towarzyszące konferencji online 316

14.8. Wirtualne kuluary 317

15. Konferencje w języku angielskim (Jacek Tomaszczyk) 321

15.1. Call for Papers 324

15.2. Abstract Review 325

15.3. Welcome Speech 326

15.4. Chairing a Session 326

15.5. Giving a Presentation 333

15.6. Closing the Conference 334

Część II. Organizacja konferencji – studia przypadków 335

16. Zadania komitetu organizacyjnego – Konferencja Problemowa Bibliotek Medycznych (Paulina Milewska) 337

16.1. Finansowanie konferencji 344

16.2. Realizacja konferencji 345

16.3. Wydarzenia towarzyszące 347

16.4. Po konferencji 347

17. Harmonogram konferencji – Konferencja Naukowa Biblioteki Uniwersytetu Łódzkiego (Justyna Jerzyk-Wojtecka) 349

18. Konferencja World Information Architecture Day (Weronika Kortas, Piotr Rudera) 363

Podsumowanie 369

19. Konferencja online – EAHIL 2020 (Magdalena Kokosińska, Paulina Milewska) 371

Spis tabel 377

Spis ilustracji 379

Załącznik 1. Przykład sprawozdania z konferencji 381

Załączniki 381

Załącznik 2. Wzory dokumentów 385

Biogramy autorów 395

Indeks 401