"Kompleksowa metoda diagnozowania systemu zarządzania przedsiębiorstwem"

Identyfikator Librowy: 283216

Spis treści

1. Wprowadzenie do problematyki decyzji menedżerskich 7

PODSTAWY PODEJMOWANIA DECYZJI 7

2. Istota i warunki podejmowania decyzji 9

3. Typologia decyzji menedżerskich 11

4. Charakterystyka menedżera-decydenta 18

5. Cykl zorganizowanego decydowania 30

6. Metody, techniki i narzędzia podejmowania decyzji 63

7. Różnice w stosunku decydentów do ryzyka we współczesnych badaniach psychologów zarządzania 76

8. Podejmowanie decyzji menedżerskich we współczesnej i przyszłej gospodarce 83

9. Przykłady podejmowania decyzji menedżerskich 95

10. Test menedżera – zarządzanie i decydowanie w warunkach chaosu 116

1. Cechy i funkcje biznesplanów 123

BIZNESPLAN JAKO SFORMALIZOWANA POSTAĆ DECYZJI MENEDŻERSKICH 123

2. Rodzaje biznesplanów 125

3. Zasady sporządzania i cechy dobrze opracowanego biznesplanu 126

4. Układ (struktura treści) podstawowych rodzajów biznesplanów 129

5. Ogólna procedura sporządzania biznesplanu przedsiębiorstwa 136

6. Metodyka budowy poszczególnych części biznesplanu 141

6.1. Streszczenie 141

6.2. Charakterystyka (diagnoza) przedsiębiorstwa lub opis kompetencji założyciela (założycieli) firmy 141

6.3. Analiza otoczenia konkurencyjnego 144

6.4. Definiowanie celów i kluczowych strategii przedsiębiorstwa 146

6.5. Planowanie działalności marketingowej 153

6.6. Zasady sporządzania planów rzeczowych 155

6.7. Przygotowanie projektu systemu zarządzania 156

6.8. Sporządzanie planów i analiz finansowych 158

LITERATURA 171