"Kwartalnik Pedagogiczny 2022/3 (265)"

Identyfikator Librowy: 287993

Spis treści

*********Małgorzata Żytko – Introduction 9

Małgorzata Żytko – Wprowadzenie 9

A R T I C L E SDorota Klus-Stańska − School maturity/ school readiness – a phenomenon still controversial 13

A R T Y K U Ł YDorota Klus-Stańska − Dojrzałość szkolna/ gotowość szkolna – fenomen wciąż kontrowersyjny 13

Ewa Filipiak − Developing independent learning. Redefining thinking about school in the context of Lev S. Vygotsky’s sociocultural theory 35

Lwa S. Wygotskiego 35

Małgorzata Żytko − Deconstruction of the notion of school readiness 53

Małgorzata Żytko − Dekonstrukcja pojęcia gotowości szkolnej 53

Renata Michalak − Gotowość szkolna w perspektywie wczesnodziecięcych doświadczeń 71

Renata Michalak − School readiness in the perspective of early childhood experiences 71

Hanna Krauze-Sikorska − Achieving school readiness by children from socially disadvantaged backgrounds. Opportunities and effectiveness of programmessupporting school start 93

Hanna Krauze-Sikorska − Osiąganie gotowości szkolnej przez dzieci ze środowisk defaworyzowanych społecznie – możliwości i skuteczność programów wspierających start szkolny 93

Jarosław Jendza − Przejście, gotowość i adaptacja jako znaczące kategorie pedagogii Montessori 109

Jarosław Jendza − Transition, readiness and adaptation as significant categories of the Montessori pedagogy 109

Contributors to this issue 123

Noty o Autorach 123