"Kwartalnik Pedagogiczny 2022/3 (265)"
Identyfikator Librowy: 287993
Spis treści
*********Małgorzata Żytko – Introduction 9
Małgorzata Żytko – Wprowadzenie 9
A R T I C L E SDorota Klus-Stańska − School maturity/ school readiness – a phenomenon still controversial 13
A R T Y K U Ł YDorota Klus-Stańska − Dojrzałość szkolna/ gotowość szkolna – fenomen wciąż kontrowersyjny 13
Ewa Filipiak − Developing independent learning. Redefining thinking about school in the context of Lev S. Vygotsky’s sociocultural theory 35
Lwa S. Wygotskiego 35
Małgorzata Żytko − Deconstruction of the notion of school readiness 53
Małgorzata Żytko − Dekonstrukcja pojęcia gotowości szkolnej 53
Renata Michalak − Gotowość szkolna w perspektywie wczesnodziecięcych doświadczeń 71
Renata Michalak − School readiness in the perspective of early childhood experiences 71
Hanna Krauze-Sikorska − Achieving school readiness by children from socially disadvantaged backgrounds. Opportunities and effectiveness of programmessupporting school start 93
Hanna Krauze-Sikorska − Osiąganie gotowości szkolnej przez dzieci ze środowisk defaworyzowanych społecznie – możliwości i skuteczność programów wspierających start szkolny 93
Jarosław Jendza − Przejście, gotowość i adaptacja jako znaczące kategorie pedagogii Montessori 109
Jarosław Jendza − Transition, readiness and adaptation as significant categories of the Montessori pedagogy 109
Contributors to this issue 123
Noty o Autorach 123