"Szkoła jutra? Tradycja i (r)ewolucje w edukacji"

Identyfikator Librowy: 288071

Spis treści

Wstęp 9

Część I. W stronę teorii 13

Agnieszka Kowalkiewicz-Kulesza, Współczesna szkoła w oczach nastolatków 15

Agata Karolczyk-Kozyra, Co wspólnego ma coaching z lekcjami języka polskiego? 29

Katarzyna Zalisz, Pokolenie jutra w dzisiejszej polskiej szkole: charakterystyka, priorytety i wyzwania nie tylko w klasie językowej 47

Marta Grześko-Nyczka, (R)ewolucja w klasie szkolnej. O potrzebie (re)organizacji przestrzeni edukacyjnej 59

Jakub Niewiński, Szkoła jako przestrzeń do zagospodarowania i eksperymentowania 71

Anna Konarzewska, O czułym wychowawcy słów kilka 89

Katarzyna Rukojć, Uczenie dziecka z traumą. Psychoedukacja. Lekcjoterapia 95

Anna Kuśmierek, Ponoszenie porażek sposobem na zdobywanie wiedzy 109

Tomasz Dobrowolski, Zastosowanie terapii integracji sensorycznej jako formy wsparcia małego dziecka 121

Jolanta Maciąg, Czynniki organizacyjne pracy zawodowej w ocenie nauczycielek edukacji wczesnoszkolnej 133

Weronika Kisiel, Zrozumieć uczenie się. Skuteczne zdziwienie – wyzwalająca myślenie nauka czytania i pisania w świetle odkryć badań kognitywnych 155

Klaudia Jeznach, Neurodydaktyka i nauka poprzez zabawę grupową 167

Część II. W stronę praktyki 187

Dorota Kujawa-Weinke, Różnorodne sposoby na weryfikację wiedzy – rozwiązania praktyczne 189

Marcin Miłko, Kształtowanie kompetencji przyszłości na lekcjach języka polskiego w szkole podstawowej 201

Katarzyna Wojtowicz, Fake news, dezinformacja, weryfikacja – szkoła wobec nadprodukcji informacji 221

Gracja Cimaszewska-Kuniniec. Wykorzystywanie technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w nauczaniu zdalnym 235

Maciej Celiński, Sześcioetapowa metoda nauczania informatyki w szkole podstawowej 249

Anna Matecka, Teatralizacja w edukacji początkowej. Kreatywny nauczyciel, kreatywny uczeń 259

Justyna Potempska, Skuteczna nauka języka obcego na zajęciach online 277