"Wykluczenie konsumenckie. Przyczyny, obszary i formy współczesnego wykluczenia rynkowego"

Identyfikator Librowy: 290547

Spis treści

Wstęp 5

Rozdział 1. Istota i rodzaje współczesnego wykluczenia rynkowego konsumentów (Sławomir Smyczek) 9

Rozdział 2. Ubóstwo i wykluczenie społeczne w krajach Unii Europejskiej – pomiar i porównania międzynarodowe w kontekście celów zrównoważonego rozwoju (Agata Małysa-Kaleta) 31

Rozdział 3. Wykluczenie społeczne i ekonomiczne w Polsce w latach 2012-2021 jako przesłanka wykluczenia konsumenckiego (Izabela Sowa) 58

Rozdział 4. Bankructwo i zadłużenie gospodarstw domowych jako źródło i wymiar wykluczenia konsumentów (Urszula Grzega) 85

Rozdział 5. Wirtualizacja rynku a problem wykluczenia cyfrowego konsumentów (Marta Grybś-Kabocik) 107

Rozdział 6. Koncepcja storytelling a problem wykluczenia konsumenckiego (Justyna Matysiewicz) 120

Rozdział 7. Wykluczenie i samowykluczenie konsumentów jako przeszkody w realizacji zrównoważonego stylu życia (Jolanta Zrałek, Aleksandra Burgiel-Szewc) 135

Rozdział 8. Możliwości upowszechnienia zrównoważonego stylu życia poprzez włączenie konsumenckie (Aleksandra Burgiel-Szewc, Jolanta Zrałek) 164

Zakończenie 199

Aneks 203

Bibliografia 219