"Wykluczenie konsumenckie. Przyczyny, obszary i formy współczesnego wykluczenia rynkowego"
Identyfikator Librowy: 290547
Spis treści
Wstęp 5
Rozdział 1. Istota i rodzaje współczesnego wykluczenia rynkowego konsumentów (Sławomir Smyczek) 9
Rozdział 2. Ubóstwo i wykluczenie społeczne w krajach Unii Europejskiej – pomiar i porównania międzynarodowe w kontekście celów zrównoważonego rozwoju (Agata Małysa-Kaleta) 31
Rozdział 3. Wykluczenie społeczne i ekonomiczne w Polsce w latach 2012-2021 jako przesłanka wykluczenia konsumenckiego (Izabela Sowa) 58
Rozdział 4. Bankructwo i zadłużenie gospodarstw domowych jako źródło i wymiar wykluczenia konsumentów (Urszula Grzega) 85
Rozdział 5. Wirtualizacja rynku a problem wykluczenia cyfrowego konsumentów (Marta Grybś-Kabocik) 107
Rozdział 6. Koncepcja storytelling a problem wykluczenia konsumenckiego (Justyna Matysiewicz) 120
Rozdział 7. Wykluczenie i samowykluczenie konsumentów jako przeszkody w realizacji zrównoważonego stylu życia (Jolanta Zrałek, Aleksandra Burgiel-Szewc) 135
Rozdział 8. Możliwości upowszechnienia zrównoważonego stylu życia poprzez włączenie konsumenckie (Aleksandra Burgiel-Szewc, Jolanta Zrałek) 164
Zakończenie 199
Aneks 203
Bibliografia 219