"Kultura, media i społeczeństwo w czasie pandemii Covid-19"

Identyfikator Librowy: 291399

Spis treści

Arkadiusz Bednarczuk, Karol Walczak, Wstęp. Kultura, media i społeczeństwo w czasie pandemii COVID-19 9

Agnieszka Doda-Wyszyńska, Nowy paradygmat w medycynie? Pytania filozoficzne 17

Anna Leszczuk-Fiedziukiewicz, Oswajanie wirusa. Sposoby prowadzenia dyskursu medialnego o pandemii koronawirusa 37

Michał Szczyszek, Epidemia koronawirusa w świetle danych językowych współczesnej polszczyzny 61

Robert Grochowski, Rola telewizji w dobie pandemii COVID-19 i wynikające z niej zagrożenia 87

Karol Walczak, Wirus i spisek. Alternatywne teorie dotyczące pandemii COVID-19 101

Veronika Beliaeva-Sachuk, Vladimir Davydov, Elena Davydova, Strategie autonomii społeczeństw lokalnych Syberii Wschodniej oraz Dalekiego Wschodu: zdrowie i zdalne praktyki lecznicze 117

Wojciech Lipiński, Ysyach on-line. Syberyjskie święta w czasach pandemii 141

Krystyna Piątkowska, Fotografie jako antropologiczne narzędzia służące rozumieniu rzeczywistości a’ vista. Kilka uwag o wizualności w kontekście finalizacji projektu dotyczącego zdalnego nauczania na Wydziale Filozoficzno-Historycznym UŁ 157

Arkadiusz Bednarczuk, Requiem dla przyszłości, która nie nadejdzie 185

Artur Skweres, Nie ma miejsca dla człowieka wizualnego w globalnej wiosce – analiza powieści „I Am Legend” Richarda Mathesona oraz jej adaptacji filmowych 203

Michał Jarnecki, Hiszpanka – najtragiczniejsza pandemia najnowszej historii 221

Lidia Synowiec-Jaje, Joanna Pyrkosz-Pacyna, Maria Nawojczyk, Nowe oblicze kryzysu. Studium przypadku małej przedsiębiorczości 255

Małgorzata Dyrlica, Kilka uwag o nadziei w czasie pandemii w warunkach pandemii COVID-19 277

Jarosław Młynarczyk, COVID-19. Człowiek i społeczeństwo doby pandemii. Relacja zachodząca między indywiduum a grupą społeczną 295

Marta Miaskowska, Nowe zasoby sztuki wideo online. Teatr w czasach zarazy 319

Magdalena Szulc, „Ej, to znowu COVID-19?!”, czyli jak influencerzy walczą z koronawirusem na przykładzie kanału Red Lipstick Monster na YouTube 331

Aisen Bragin, Helena Draganik, Wirtualne muzeum jako zjawisko w e-kulturze 347

Reportaż 361

Magdalena Zdrowicka-Wawrzyniak, Szybka ścieżka onkologiczna w czasie pandemii w optyce pacjenta 363