"Kultura, media i społeczeństwo w czasie pandemii Covid-19"
Identyfikator Librowy: 291399
Spis treści
Arkadiusz Bednarczuk, Karol Walczak, Wstęp. Kultura, media i społeczeństwo w czasie pandemii COVID-19 9
Agnieszka Doda-Wyszyńska, Nowy paradygmat w medycynie? Pytania filozoficzne 17
Anna Leszczuk-Fiedziukiewicz, Oswajanie wirusa. Sposoby prowadzenia dyskursu medialnego o pandemii koronawirusa 37
Michał Szczyszek, Epidemia koronawirusa w świetle danych językowych współczesnej polszczyzny 61
Robert Grochowski, Rola telewizji w dobie pandemii COVID-19 i wynikające z niej zagrożenia 87
Karol Walczak, Wirus i spisek. Alternatywne teorie dotyczące pandemii COVID-19 101
Veronika Beliaeva-Sachuk, Vladimir Davydov, Elena Davydova, Strategie autonomii społeczeństw lokalnych Syberii Wschodniej oraz Dalekiego Wschodu: zdrowie i zdalne praktyki lecznicze 117
Wojciech Lipiński, Ysyach on-line. Syberyjskie święta w czasach pandemii 141
Krystyna Piątkowska, Fotografie jako antropologiczne narzędzia służące rozumieniu rzeczywistości a’ vista. Kilka uwag o wizualności w kontekście finalizacji projektu dotyczącego zdalnego nauczania na Wydziale Filozoficzno-Historycznym UŁ 157
Arkadiusz Bednarczuk, Requiem dla przyszłości, która nie nadejdzie 185
Artur Skweres, Nie ma miejsca dla człowieka wizualnego w globalnej wiosce – analiza powieści „I Am Legend” Richarda Mathesona oraz jej adaptacji filmowych 203
Michał Jarnecki, Hiszpanka – najtragiczniejsza pandemia najnowszej historii 221
Lidia Synowiec-Jaje, Joanna Pyrkosz-Pacyna, Maria Nawojczyk, Nowe oblicze kryzysu. Studium przypadku małej przedsiębiorczości 255
Małgorzata Dyrlica, Kilka uwag o nadziei w czasie pandemii w warunkach pandemii COVID-19 277
Jarosław Młynarczyk, COVID-19. Człowiek i społeczeństwo doby pandemii. Relacja zachodząca między indywiduum a grupą społeczną 295
Marta Miaskowska, Nowe zasoby sztuki wideo online. Teatr w czasach zarazy 319
Magdalena Szulc, „Ej, to znowu COVID-19?!”, czyli jak influencerzy walczą z koronawirusem na przykładzie kanału Red Lipstick Monster na YouTube 331
Aisen Bragin, Helena Draganik, Wirtualne muzeum jako zjawisko w e-kulturze 347
Reportaż 361
Magdalena Zdrowicka-Wawrzyniak, Szybka ścieżka onkologiczna w czasie pandemii w optyce pacjenta 363