"Co można zrobić z dziełem sztuki?"

Identyfikator Librowy: 293208

Spis treści

Katarzyna Zalasińska, Słowo wstępne 7

Karolina Miłkowska, Maja Czyż, Wstęp od Koła Naukowego 9

CZĘŚĆ I. NABYĆ, ZBYĆ Justyna Balisz-Schmelz Kłopotliwy spadek. Czego nie można zrobić z odziedziczonymi dziełami sztuki w Polsce? Zarysowanie problemu i przykłady jego rozwiązań w Niemczech 13

promowanie przez sztukę 25

tokenizacja dzieł sztuki 35

CZĘŚĆ II. ZNISZCZYĆ Magdalena Łągiewska Czy można zniszczyć dzieło sztuki? Wola artysty i prawo właściciela a dobro wspólne 45

Olga Grodecka Problematyka prawnoautorska oraz własnościowa tworzenia i usuwania sztuki ulicznej z przestrzeni publicznej 55

Julia Sochacka Nielegalny obrót dziełami sztuki jako sposób finansowania działalności terrorystycznej tzw. Państwa Islamskiego 65

CZĘŚĆ III. UKRAŚĆ, SFAŁSZOWAĆ Julia Filbier „What was stolen should be returned”. Wyzwania zwrotu dzieł sztuki z byłych państw kolonialnych do państw ich pochodzenia 83

Anna Sendejewicz Kradzież z przymrużeniem oka 97

Emilia Barbara Zakrzewska Restytucja strat wojennych przez krajową administrację publiczną 107

Karolina Miłkowska Cultural appropriation, czyli jak (nie) kraść kultury 119

Karolina Wojciechowska Fałszerstwo zdemaskowane a potem uszlachcone. Rzecz o Hanie van Meegerenie 137

CZĘŚĆ IV. STWORZYĆ, ZAREJESTROWAĆ, OCHRONIĆ Aleksandra Bar Czy można podyktować obraz? Pomiędzy ustaleniem a utrwaleniem utworu plastycznego 149

Karolina Pajączek Czy dzieło sztuki może zostać zarejestrowane jako znak towarowy? 161

Antonina Dębska Ingerencja w proces twórczy – między dobrami osobistymi a autorskim prawem osobistym 173

Krzysztof Ślaski Ochrona dzieła sztuki jako ochrona dóbr osobistych jego twórcy 185

CZĘŚĆ V. ZAPOZNAĆ SIĘ Mateusz Wojcieszak Dostęp do informacji publicznej a konstytucyjne prawo dostępu do dóbr kultury 197

Martyna Pustoszkin Kryteria dyferencjacji bohaterów fikcyjnych w świetle amerykańskich standardów ochrony prawnoautorskiej 209

Martyna Pustoszkin Spór o Sherlocka Holmesa w kontekście tożsamości postaci ewoluujących w czasie 219

Julia Wróblewska Pewne prawa zastrzeżone. Licencje Creative Commons a polskie prawo autorskie 231

Westerplatte i Wojny 1939 – Oddziału Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku (zagadnienia wybrane) 251