"Co można zrobić z dziełem sztuki?"
Identyfikator Librowy: 293208
Spis treści
Katarzyna Zalasińska, Słowo wstępne 7
Karolina Miłkowska, Maja Czyż, Wstęp od Koła Naukowego 9
CZĘŚĆ I. NABYĆ, ZBYĆ Justyna Balisz-Schmelz Kłopotliwy spadek. Czego nie można zrobić z odziedziczonymi dziełami sztuki w Polsce? Zarysowanie problemu i przykłady jego rozwiązań w Niemczech 13
promowanie przez sztukę 25
tokenizacja dzieł sztuki 35
CZĘŚĆ II. ZNISZCZYĆ Magdalena Łągiewska Czy można zniszczyć dzieło sztuki? Wola artysty i prawo właściciela a dobro wspólne 45
Olga Grodecka Problematyka prawnoautorska oraz własnościowa tworzenia i usuwania sztuki ulicznej z przestrzeni publicznej 55
Julia Sochacka Nielegalny obrót dziełami sztuki jako sposób finansowania działalności terrorystycznej tzw. Państwa Islamskiego 65
CZĘŚĆ III. UKRAŚĆ, SFAŁSZOWAĆ Julia Filbier „What was stolen should be returned”. Wyzwania zwrotu dzieł sztuki z byłych państw kolonialnych do państw ich pochodzenia 83
Anna Sendejewicz Kradzież z przymrużeniem oka 97
Emilia Barbara Zakrzewska Restytucja strat wojennych przez krajową administrację publiczną 107
Karolina Miłkowska Cultural appropriation, czyli jak (nie) kraść kultury 119
Karolina Wojciechowska Fałszerstwo zdemaskowane a potem uszlachcone. Rzecz o Hanie van Meegerenie 137
CZĘŚĆ IV. STWORZYĆ, ZAREJESTROWAĆ, OCHRONIĆ Aleksandra Bar Czy można podyktować obraz? Pomiędzy ustaleniem a utrwaleniem utworu plastycznego 149
Karolina Pajączek Czy dzieło sztuki może zostać zarejestrowane jako znak towarowy? 161
Antonina Dębska Ingerencja w proces twórczy – między dobrami osobistymi a autorskim prawem osobistym 173
Krzysztof Ślaski Ochrona dzieła sztuki jako ochrona dóbr osobistych jego twórcy 185
CZĘŚĆ V. ZAPOZNAĆ SIĘ Mateusz Wojcieszak Dostęp do informacji publicznej a konstytucyjne prawo dostępu do dóbr kultury 197
Martyna Pustoszkin Kryteria dyferencjacji bohaterów fikcyjnych w świetle amerykańskich standardów ochrony prawnoautorskiej 209
Martyna Pustoszkin Spór o Sherlocka Holmesa w kontekście tożsamości postaci ewoluujących w czasie 219
Julia Wróblewska Pewne prawa zastrzeżone. Licencje Creative Commons a polskie prawo autorskie 231
Westerplatte i Wojny 1939 – Oddziału Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku (zagadnienia wybrane) 251