"Kapitał intelektualny a konkurencyjność banków w Polsce"

Identyfikator Librowy: 300942

Spis treści

Rozdział 1

Rozdział 2

Rozdział 3

Rozdział 4

Wykaz skrótów 7

Wstęp 9

1.1. Konkurencja i efektywność versus konkurencyjność 17

1.1.1. Specyfika konkurencji w sektorze bankowym 17

Konkurencja i konkurencyjność w sektorze bankowym 17

1.1.2. Metody pomiaru konkurencji – miary koncentracji i miary efektywności 21

1.1.3. Analiza wskaźnikowa i jej ograniczenia 24

1.2. Specyfika budowania i oceny konkurencyjności banków w XXI wieku 27

1.2.1. Konkurencyjność w sektorze usług finansowych w świetle badań empirycznych 27

1.2.2. Metody i mierniki konkurencyjności w sektorze usług finansowych 30

1.3. Identyfikacja determinant konkurencyjności współczesnych banków 32

1.3.1. Źródła przewagi konkurencyjnej banków w gospodarce opartej na wiedzy 32

1.3.2. Nowe wyzwania technologiczne i współpraca z FinTech 34

1.3.3. Potencjał aktywów niematerialnych jako źródło przewagi konkurencyjnej 36

1.4. Podsumowanie 38

2.1. Kapitał intelektualny – geneza, definicje, struktura 41

2.1.1. Geneza koncepcji kapitału intelektualnego 41

Koncepcja kapitału intelektualnego banku w świetle literaturyprzedmiotu i badań empirycznych 41

2.1.2. Problem definiowania kapitału intelektualnego 46

2.1.3. Identyfikacja elementów struktury kapitału intelektualnego 49

2.2. Zarządzanie kapitałem intelektualnym banku – zasady badań i pomiaru 52

2.2.1. Struktura kapitału intelektualnego banku 52

2.2.2. Istota zarządzania kapitałem intelektualnym banku 55

2.2.3. Metody pomiaru kapitału intelektualnego w bankach – w świetle teorii i badańempirycznych 56

2.2.4. Zasady oceny podsystemów kapitału intelektualnego banku – koncepcjaautorska 66

2.3. Podsumowanie 71

Potencjał polskich banków giełdowych – analiza grupy badawczejz wykorzystaniem wybranych parametrów 73

3.1. Analiza grupy badawczej na podstawie wybranych wskaźników w latach 2009–2020 74

3.2. Analiza grupy badawczej na podstawie wartości zysku oraz aktywóww latach 2009–2020 79

3.3. Analiza grupy badawczej na podstawie liczby klientów oraz udzielonych kredytówi zgromadzonych depozytów w latach 2009–2020 82

3.4. Analiza grupy badawczej na podstawie liczby klientów bankowości internetowej,mobilnej i tradycyjnej w latach 2009–2020 86

3.5. Analiza grupy badawczej na podstawie liczby pracowników oraz wartości oferowanychim świadczeń w latach 2009–2020 91

3.6. Analiza grupy badawczej na podstawie liczby uzyskanych nagród i wyróżnień w latach2009–2020 95

3.7. Podsumowanie 103

4.1. Uzasadnienie doboru metod badawczych 105

Metoda wielowymiarowej analizy statystycznej w ocenie wpływukapitału intelektualnego na konkurencyjność – podstawy teoretycznei analiza wyników empirycznych 105

4.2. Podstawy teoretyczne metod porządkowania liniowego 107

4.3. Miernik syntetyczny konkurencyjności banków w latach 2009–2020 114

4.4. Ocena kapitału intelektualnego banków i jego wpływu na konkurencyjność– w świetle wyników badań z wykorzystaniem miernika syntetycznego 131

4.5. Podsumowanie 142

Zakończenie 143

Bibliografia 149

Spis tabel 167

Spis wykresów i schematów 169