"Kapitał intelektualny a konkurencyjność banków w Polsce"
Identyfikator Librowy: 300942
Spis treści
Rozdział 1
Rozdział 2
Rozdział 3
Rozdział 4
Wykaz skrótów 7
Wstęp 9
1.1. Konkurencja i efektywność versus konkurencyjność 17
1.1.1. Specyfika konkurencji w sektorze bankowym 17
Konkurencja i konkurencyjność w sektorze bankowym 17
1.1.2. Metody pomiaru konkurencji – miary koncentracji i miary efektywności 21
1.1.3. Analiza wskaźnikowa i jej ograniczenia 24
1.2. Specyfika budowania i oceny konkurencyjności banków w XXI wieku 27
1.2.1. Konkurencyjność w sektorze usług finansowych w świetle badań empirycznych 27
1.2.2. Metody i mierniki konkurencyjności w sektorze usług finansowych 30
1.3. Identyfikacja determinant konkurencyjności współczesnych banków 32
1.3.1. Źródła przewagi konkurencyjnej banków w gospodarce opartej na wiedzy 32
1.3.2. Nowe wyzwania technologiczne i współpraca z FinTech 34
1.3.3. Potencjał aktywów niematerialnych jako źródło przewagi konkurencyjnej 36
1.4. Podsumowanie 38
2.1. Kapitał intelektualny – geneza, definicje, struktura 41
2.1.1. Geneza koncepcji kapitału intelektualnego 41
Koncepcja kapitału intelektualnego banku w świetle literaturyprzedmiotu i badań empirycznych 41
2.1.2. Problem definiowania kapitału intelektualnego 46
2.1.3. Identyfikacja elementów struktury kapitału intelektualnego 49
2.2. Zarządzanie kapitałem intelektualnym banku – zasady badań i pomiaru 52
2.2.1. Struktura kapitału intelektualnego banku 52
2.2.2. Istota zarządzania kapitałem intelektualnym banku 55
2.2.3. Metody pomiaru kapitału intelektualnego w bankach – w świetle teorii i badańempirycznych 56
2.2.4. Zasady oceny podsystemów kapitału intelektualnego banku – koncepcjaautorska 66
2.3. Podsumowanie 71
Potencjał polskich banków giełdowych – analiza grupy badawczejz wykorzystaniem wybranych parametrów 73
3.1. Analiza grupy badawczej na podstawie wybranych wskaźników w latach 2009–2020 74
3.2. Analiza grupy badawczej na podstawie wartości zysku oraz aktywóww latach 2009–2020 79
3.3. Analiza grupy badawczej na podstawie liczby klientów oraz udzielonych kredytówi zgromadzonych depozytów w latach 2009–2020 82
3.4. Analiza grupy badawczej na podstawie liczby klientów bankowości internetowej,mobilnej i tradycyjnej w latach 2009–2020 86
3.5. Analiza grupy badawczej na podstawie liczby pracowników oraz wartości oferowanychim świadczeń w latach 2009–2020 91
3.6. Analiza grupy badawczej na podstawie liczby uzyskanych nagród i wyróżnień w latach2009–2020 95
3.7. Podsumowanie 103
4.1. Uzasadnienie doboru metod badawczych 105
Metoda wielowymiarowej analizy statystycznej w ocenie wpływukapitału intelektualnego na konkurencyjność – podstawy teoretycznei analiza wyników empirycznych 105
4.2. Podstawy teoretyczne metod porządkowania liniowego 107
4.3. Miernik syntetyczny konkurencyjności banków w latach 2009–2020 114
4.4. Ocena kapitału intelektualnego banków i jego wpływu na konkurencyjność– w świetle wyników badań z wykorzystaniem miernika syntetycznego 131
4.5. Podsumowanie 142
Zakończenie 143
Bibliografia 149
Spis tabel 167
Spis wykresów i schematów 169