"Zaburzenia w zachowaniu dzieci i młodzieży"
Identyfikator Librowy: 36186
Spis treści
Wstęp 5
Bibliografia 9
Część I - Czynniki biologiczne, osobowościowe i społecznejako predyktory zaburzeń w zachowaniu dzieci i młodzieży 10
Ludwika Wojciechowska 10
Dobrostan psychiczny adolescenta w obliczu realizacji rozwojowych zadań społecznych1 10
Dorota Domińska-Werbel 42
Temperament jako wyznacznik strategii radzenia sobie młodzieży gimnazjalnej w sytuacji społecznego nacisku 42
Anna Hibner 67
Sposoby reagowania młodzieży na presję społeczną jako funkcja różnic indywidualnych w oporowości psychologicznej oraz źródła presji 67
Danuta Borecka-Biernat 89
Osobowościowe dyskryminanty strategii radzenia sobie młodzieży gimnazjalnej w trudnych sytuacjach społecznych 89
Justyna Iskra 113
Wybrane osobowościowe uwarunkowania trudności doświadczanych przez studentów pierwszego roku 113
Piotr Kwiatkowski 139
Neurobehawioralne rozhamowanie a postawy młodzieży wobec używania substancji psychoaktywnych w kontekście postaw wychowawczych rodziców 139
Elżbieta Napora 151
Komunikacja rodziców z młodzieżą – przegląd badań nad zagadnieniem 151
Małgorzata Cywińska 173
Zachowania agresywne dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym w sytuacjach konfliktu 173
Część II - Formy pomocy dzieciom i młodzieżyw zapobieganiu i redukowaniu zaburzeń w zachowaniu 192
Grażyna Poraj 192
Biologiczne, psychologiczne i społeczne podłoże a kontrola i profilaktyka zachowań agresywnych 192
Agata Woźniak-Krakowian, Katarzyna Pieńkowska 221
Wagary jako forma niedostosowania społecznego młodzieży - próba rozwiązania problemu 221
Małgorzata Zabłocka 248
Zachowania dzieci nieśmiałych w trudnej sytuacji społecznej - diagnoza i korygowanie 248
Agnieszka Rosińska, Dariusz Rosiński 276
Specyfika trudnych sytuacji społecznych w relacji uczeń – nauczyciel w procesie diagnozy zaburzeń socjalizacji 276