"Podejście procesowe w organizacjach"
Identyfikator Librowy: 38617
Spis treści
Wstęp 11
Część 1. Podejście procesowe w różnych koncepcjach zarządzania organizacją 13
Anna Baraniecka, Sales and Operations Planning (S&OP) jako przejaw podejścia procesowego w zarządzaniu łańcuchem dostaw 15
Anna Baraniecka, Sales and Operations Planning as a sign of the process approach in supply chain management 25
Summaries 25
Mariusz Bratnicki, Bartłomiej J. Gabryś, Procesowe ujęcie rozwoju organizacji. Analiza wielowymiarowa 26
Mariusz Bratnicki, Bartłomiej J. Gabryś, Multidimensional analysis of organization's growth: a process approach 36
Wojciech Czakon, Podejście procesowe do orkiestracji sieci innowacyjnych 37
Wojciech Czakon, A process approach to network orchestration 45
Ewa Czyż-Gwiazda, Iwona Burka, Orientacja procesowa w wybranych koncepcjach zarządzania 46
Ewa Czyż-Gwiazda, Iwona Burka, Business process orientation in selected management concepts 54
Bartłomiej J. Gabryś, Dyskurs organizacyjny w badaniach nad procesem rozwoju organizacji. Ujęcie teoretyczne 55
Bartłomiej J. Gabryś, Discourse analysis in research of organization's growth. Theoretical approach 62
Sebastian Kliciński, Logistyka w przedsiębiorstwie produkcyjnym o jednostkowym charakterze produkcji - podejście procesowe 63
Sebastian Kliciński, Logistics in the production company with individual production's profile - process approach 72
Anna Marciszewska, Stanisław Nowosielski, Podejście procesowe w usprawnianiu zarządzania projektami 73
Anna Marciszewska, Stanisław Nowosielski, Process approach in project management improvement 83
Katarzyna Międła, Przesłanki stosowania orientacji procesowej w realizacji funkcji personalnej przedsiębiorstwa 84
Katarzyna Międła, Premises for the use of the process orientation in HR management 92
Stanisław Nowosielski, Orientacja procesowa w organizacjach. Rozważania nad skutecznością wprowadzania 93
Stanisław Nowosielski, Process orientation in companies. Considerations of efficiency introduction 106
Jacek Obrzud, Dariusz Sala, Logika biznesowa elementem procesu wyboru strategicznego 107
Jacek Obrzud, Dariusz Sala, Business logic as an element of the strategic choice process 116
Grażyna Osbert-Pociecha, Procesowość jako sposób kreowania i osiągania elastyczności w organizacji 117
Grażyna Osbert-Pociecha, Using a process approach as a way of building and implementing of flexibility in the organization 126
Estera Piwoni-Krzeszowska, Podejście procesowe w zarządzaniu wartością relacji przedsiębiorstwa z interesariuszami rynkowymi w ujęciu strategiczno-koncepcyjnym 127
Estera Piwoni-Krzeszowska, Process attitude in relationship value management of an enterprise with market stakeholders from the strategic-conceptual perspective 138
Katarzyna Piwowar-Sulej, Rola działu personalnego a zarządzanie personelem w ujęciu procesowym 139
Katarzyna Piwowar-Sulej, The role of HR department vs. process approach to personnel management 150
Maja Prudzienica, Podejście procesowe w zarządzaniu projektami w organizacjach non-profit 151
Maja Prudzienica, Process approach to the projects' management in non-profit organizations 158
Paweł Rumniak, Proces nabywania wiedzy w przedsiębiorstwie 159
Paweł Rumniak, Knowledge acquiring process in a company 169
Aleksandra Sus, Strategia jako proces dynamiczny 170
Aleksandra Sus, Strategy as a dynamic process 177
Beata Tarczydło, Procesowe podejście w projektowaniu i wdrażaniu programu lojalnościowego 178
Beata Tarczydło, Process approach for planning and implementing the loyalty programme 189
Część 2. Doskonalenie procesów 191
Tomasz Piotr Czapla, Maciej Jan Malarski, Doskonalenie procesu logistycznego w ramach obsługi klienta na przykładzie firmy telekomunikacyjnej 193
Tomasz Piotr Czapla, Jan Maciej Malarski, Logistic process improvement as part of the customer service on the example of the telecommunication company 202
Adam Dzidowski, Pomiędzy jakością a czasem - rola niezawodności w doskonaleniu procesów i budowaniu przewagi konkurencyjnej 203
Adam Dzidowski, Between quality and time: the role of reliability in process improvement and the creation of competitive advantage 211
Marek Karkula, Dominik Kowal, Balanced scorecard narzędziem doskonalenia procesów w przedsiębiorstwie górniczym węgla kamiennego 212
Marek Karkula, Dominik Kowal, Balanced Scorecard as a tool for process improvement in the coal mining enterprise 223
Anna Lis, Grzegorz Zieliński, Standaryzacja procesów w inicjatywach klastrowych na przykładzie branży sanatoryjno-uzdrowiskowej 224
Anna Lis, Grzegorz Zieliński, Standardization of processes in cluster initiatives in SPA and sanatorium industry 234
Tomasz Małkus, Doskonalenie procesów w outsourcingu personalnym 235
Tomasz Małkus, Process improvement in HR outsourcing 242
Krzysztof Nowosielski, Kierunki usprawniania procesów controllingu 243
Krzysztof Nowosielski, Directions for controlling processes improvement 254
Agata Pietroń-Pyszczek, Ocena jakości procesu motywacyjnego w przedsiębiorstwie 255
Agata Pietroń-Pyszczek, Evaluating the quality of motivation process in a company 265
Przemysław Polak, Jędrzej Wieczorkowski, Rozwój metod modelowania procesów biznesowych na potrzeby wytwarzania systemów informatycznych 266
Przemysław Polak, Jędrzej Wieczorkowski, The development of business process modelling methods for manufacturing information systems 272
Dorota Sało, Doskonalenie procesów z wykorzystaniem benchmarkingu w Urzędzie Miasta w Dzierżoniowie 273
Dorota Sało, Process improvement using benchmarking in the city council in Dzierżoniów 283
Tadeusz Sarnowski, Redukcja czasu realizacji procesu jako sposób zwiększenia konkurencyjności przedsiębiorstwa 284
Tadeusz Sarnowski, Reducing the time of the process as a way to enhance the competitiveness of the company 291
Katarzyna Siedlecka, Bartosz Jasiński, Doskonalenie procesów przedsiębiorstwa ICT na przykładzie TP SA 294
Katarzyna Siedlecka, Bartosz Jasiński, ICT business process improvement on the example of TP SA 306
Małgorzata Trenkner, Uwarunkowania społeczne doskonalenia jakości w przedsiębiorstwie 307
Małgorzata Trenkner, Social conditions of quality improvement in an enterprise 314
Przemysław Zbierowski, Kluczowe wskaźniki efektywności w perspektywie procesowej 315
Przemysław Zbierowski, Key Performance Indicators in process perspective 322
Anna Anders, Procesowy rachunek kosztów u producenta artykułów dekoracji wnętrz (obszar logistyczno-magazynowy) 325
Część 3. Zarządzanie procesami 325
Anna Anders, Activity based costing at the interior design accessories manufacturer (logistic-warehouse area) 335
Dominika Bąk-Grabowska, Realizacja procesów gospodarczych z wykorzystaniem niestandardowych form powiązań z wykonawcami zadań - studium przypadków 336
Dominika Bąk-Grabowska, The implementation of business processes with the use of nonstandard forms of connection with workmen - cases studies 345
Anna Cierniak-Emerych, Partycypacja pracownicza w zarządzaniu procesami 346
Anna Cierniak-Emerych, Employee participation in process management 352
Alicja Gębczyńska, Andrzej Bujak, Wojciech Cieśliński, Pomiar poziomu zarządzania procesami - problemy badawcze 353
Alicja Gębczyńska, Andrzej Bujak, Wojciech Cieśliński, Process management level measurement - analytical issues 362
Robert Golej, Wpływ presji czasu na przebieg procesu rozwoju nowego produktu 363
Robert Golej, Effect of time pressure on the course of development of new products 370
Grzegorz Jokiel, Procesy drgające 371
Grzegorz Jokiel, Vibrating processes 379
Małgorzata Kaczmarek, Joanna Stefańska, Procesy logistyczne w przedsiębiorstwach sektora MŚP. Wyniki badań 380
Małgorzata Kaczmarek, Joanna Stefańska, Logistic processes in SME. Research findings 389
Katarzyna Olejczyk-Kita, Organizacja w ruchu a zarządzanie procesami 390
Katarzyna Olejczyk-Kita, Organisation in a movement and processes management 395
Barbara Pytko, Zarządzanie procesowe w jednostkach samorządu terytorialnego - kierunki zmian 396
Barbara Pytko, Process management in the local government unit - directions of changes 404
Piotr Rogala, Zarządzanie procesami według norm ISO serii 9000 405
Piotr Rogala, Process management according to ISO 9000 series standards 412
Magdalena Zalewska, Komunikacja jako instrument zarządzania procesami w organizacji projektowej 413
Magdalena Zalewska, Communication as a tool of processes management in a project organization 421
Część 4. Organizacja procesowa 423
Renata Brajer-Marczak, Zastosowanie modelu europejskiej fundacji zarządzania jakością w ocenie dojrzałości procesowej przedsiębiorstw 425
Renata Brajer-Marczak, Implementation of European Foundation for Quality Management model in the process maturity valuation in enterprises 433
Szymon Cyfert, Wykorzystanie koncepcji modelu biznesu w projektowaniu organizacji zorientowanej na procesy 434
Szymon Cyfert, Use of business model concept in designing of process oriented organization 441
Ewa Czyż-Gwiazda, Pomiar wyników organizacyjnych w organizacjach zorientowanych procesowo 442
Ewa Czyż-Gwiazda, Measurement of organizational performance in process-oriented organizations 450
Beata Glinkowska, Kierunki zmian w kształtowaniu umiejętności kierowniczych i pracowniczych 451
Beata Glinkowska, Trends in shaping the managerial and staff skills 461
Małgorzata Kołodziejczak, Społeczno-kulturowe aspekty wdrażania orientacji procesowej w organizacjach 462
Małgorzata Kołodziejczak, Socio-cultural aspects of the implementation of process orientation in organizations 469
Janusz Marek Lichtarski, Autodynamizm jako mechanizm przekształcania się organizacji projektowej w procesową 470
Janusz Marek Lichtarski, Autodynamizm as a mechanism for transforming the project into the process oriented organization 476
Anita Proszowska, Kształtowanie kultury międzynarodowej organizacji procesowej 477
Anita Proszowska, Creating of the culture of international process organisation 484