"Podejście procesowe w organizacjach"

Identyfikator Librowy: 38617

Spis treści

Wstęp 11

Część 1. Podejście procesowe w różnych koncepcjach zarządzania organizacją 13

Anna Baraniecka, Sales and Operations Planning (S&OP) jako przejaw podejścia procesowego w zarządzaniu łańcuchem dostaw 15

Anna Baraniecka, Sales and Operations Planning as a sign of the process approach in supply chain management 25

Summaries 25

Mariusz Bratnicki, Bartłomiej J. Gabryś, Procesowe ujęcie rozwoju organizacji. Analiza wielowymiarowa 26

Mariusz Bratnicki, Bartłomiej J. Gabryś, Multidimensional analysis of organization's growth: a process approach 36

Wojciech Czakon, Podejście procesowe do orkiestracji sieci innowacyjnych 37

Wojciech Czakon, A process approach to network orchestration 45

Ewa Czyż-Gwiazda, Iwona Burka, Orientacja procesowa w wybranych koncepcjach zarządzania 46

Ewa Czyż-Gwiazda, Iwona Burka, Business process orientation in selected management concepts 54

Bartłomiej J. Gabryś, Dyskurs organizacyjny w badaniach nad procesem rozwoju organizacji. Ujęcie teoretyczne 55

Bartłomiej J. Gabryś, Discourse analysis in research of organization's growth. Theoretical approach 62

Sebastian Kliciński, Logistyka w przedsiębiorstwie produkcyjnym o jednostkowym charakterze produkcji - podejście procesowe 63

Sebastian Kliciński, Logistics in the production company with individual production's profile - process approach 72

Anna Marciszewska, Stanisław Nowosielski, Podejście procesowe w usprawnianiu zarządzania projektami 73

Anna Marciszewska, Stanisław Nowosielski, Process approach in project management improvement 83

Katarzyna Międła, Przesłanki stosowania orientacji procesowej w realizacji funkcji personalnej przedsiębiorstwa 84

Katarzyna Międła, Premises for the use of the process orientation in HR management 92

Stanisław Nowosielski, Orientacja procesowa w organizacjach. Rozważania nad skutecznością wprowadzania 93

Stanisław Nowosielski, Process orientation in companies. Considerations of efficiency introduction 106

Jacek Obrzud, Dariusz Sala, Logika biznesowa elementem procesu wyboru strategicznego 107

Jacek Obrzud, Dariusz Sala, Business logic as an element of the strategic choice process 116

Grażyna Osbert-Pociecha, Procesowość jako sposób kreowania i osiągania elastyczności w organizacji 117

Grażyna Osbert-Pociecha, Using a process approach as a way of building and implementing of flexibility in the organization 126

Estera Piwoni-Krzeszowska, Podejście procesowe w zarządzaniu wartością relacji przedsiębiorstwa z interesariuszami rynkowymi w ujęciu strategiczno-koncepcyjnym 127

Estera Piwoni-Krzeszowska, Process attitude in relationship value management of an enterprise with market stakeholders from the strategic-conceptual perspective 138

Katarzyna Piwowar-Sulej, Rola działu personalnego a zarządzanie personelem w ujęciu procesowym 139

Katarzyna Piwowar-Sulej, The role of HR department vs. process approach to personnel management 150

Maja Prudzienica, Podejście procesowe w zarządzaniu projektami w organizacjach non-profit 151

Maja Prudzienica, Process approach to the projects' management in non-profit organizations 158

Paweł Rumniak, Proces nabywania wiedzy w przedsiębiorstwie 159

Paweł Rumniak, Knowledge acquiring process in a company 169

Aleksandra Sus, Strategia jako proces dynamiczny 170

Aleksandra Sus, Strategy as a dynamic process 177

Beata Tarczydło, Procesowe podejście w projektowaniu i wdrażaniu programu lojalnościowego 178

Beata Tarczydło, Process approach for planning and implementing the loyalty programme 189

Część 2. Doskonalenie procesów 191

Tomasz Piotr Czapla, Maciej Jan Malarski, Doskonalenie procesu logistycznego w ramach obsługi klienta na przykładzie firmy telekomunikacyjnej 193

Tomasz Piotr Czapla, Jan Maciej Malarski, Logistic process improvement as part of the customer service on the example of the telecommunication company 202

Adam Dzidowski, Pomiędzy jakością a czasem - rola niezawodności w doskonaleniu procesów i budowaniu przewagi konkurencyjnej 203

Adam Dzidowski, Between quality and time: the role of reliability in process improvement and the creation of competitive advantage 211

Marek Karkula, Dominik Kowal, Balanced scorecard narzędziem doskonalenia procesów w przedsiębiorstwie górniczym węgla kamiennego 212

Marek Karkula, Dominik Kowal, Balanced Scorecard as a tool for process improvement in the coal mining enterprise 223

Anna Lis, Grzegorz Zieliński, Standaryzacja procesów w inicjatywach klastrowych na przykładzie branży sanatoryjno-uzdrowiskowej 224

Anna Lis, Grzegorz Zieliński, Standardization of processes in cluster initiatives in SPA and sanatorium industry 234

Tomasz Małkus, Doskonalenie procesów w outsourcingu personalnym 235

Tomasz Małkus, Process improvement in HR outsourcing 242

Krzysztof Nowosielski, Kierunki usprawniania procesów controllingu 243

Krzysztof Nowosielski, Directions for controlling processes improvement 254

Agata Pietroń-Pyszczek, Ocena jakości procesu motywacyjnego w przedsiębiorstwie 255

Agata Pietroń-Pyszczek, Evaluating the quality of motivation process in a company 265

Przemysław Polak, Jędrzej Wieczorkowski, Rozwój metod modelowania procesów biznesowych na potrzeby wytwarzania systemów informatycznych 266

Przemysław Polak, Jędrzej Wieczorkowski, The development of business process modelling methods for manufacturing information systems 272

Dorota Sało, Doskonalenie procesów z wykorzystaniem benchmarkingu w Urzędzie Miasta w Dzierżoniowie 273

Dorota Sało, Process improvement using benchmarking in the city council in Dzierżoniów 283

Tadeusz Sarnowski, Redukcja czasu realizacji procesu jako sposób zwiększenia konkurencyjności przedsiębiorstwa 284

Tadeusz Sarnowski, Reducing the time of the process as a way to enhance the competitiveness of the company 291

Katarzyna Siedlecka, Bartosz Jasiński, Doskonalenie procesów przedsiębiorstwa ICT na przykładzie TP SA 294

Katarzyna Siedlecka, Bartosz Jasiński, ICT business process improvement on the example of TP SA 306

Małgorzata Trenkner, Uwarunkowania społeczne doskonalenia jakości w przedsiębiorstwie 307

Małgorzata Trenkner, Social conditions of quality improvement in an enterprise 314

Przemysław Zbierowski, Kluczowe wskaźniki efektywności w perspektywie procesowej 315

Przemysław Zbierowski, Key Performance Indicators in process perspective 322

Anna Anders, Procesowy rachunek kosztów u producenta artykułów dekoracji wnętrz (obszar logistyczno-magazynowy) 325

Część 3. Zarządzanie procesami 325

Anna Anders, Activity based costing at the interior design accessories manufacturer (logistic-warehouse area) 335

Dominika Bąk-Grabowska, Realizacja procesów gospodarczych z wykorzystaniem niestandardowych form powiązań z wykonawcami zadań - studium przypadków 336

Dominika Bąk-Grabowska, The implementation of business processes with the use of nonstandard forms of connection with workmen - cases studies 345

Anna Cierniak-Emerych, Partycypacja pracownicza w zarządzaniu procesami 346

Anna Cierniak-Emerych, Employee participation in process management 352

Alicja Gębczyńska, Andrzej Bujak, Wojciech Cieśliński, Pomiar poziomu zarządzania procesami - problemy badawcze 353

Alicja Gębczyńska, Andrzej Bujak, Wojciech Cieśliński, Process management level measurement - analytical issues 362

Robert Golej, Wpływ presji czasu na przebieg procesu rozwoju nowego produktu 363

Robert Golej, Effect of time pressure on the course of development of new products 370

Grzegorz Jokiel, Procesy drgające 371

Grzegorz Jokiel, Vibrating processes 379

Małgorzata Kaczmarek, Joanna Stefańska, Procesy logistyczne w przedsiębiorstwach sektora MŚP. Wyniki badań 380

Małgorzata Kaczmarek, Joanna Stefańska, Logistic processes in SME. Research findings 389

Katarzyna Olejczyk-Kita, Organizacja w ruchu a zarządzanie procesami 390

Katarzyna Olejczyk-Kita, Organisation in a movement and processes management 395

Barbara Pytko, Zarządzanie procesowe w jednostkach samorządu terytorialnego - kierunki zmian 396

Barbara Pytko, Process management in the local government unit - directions of changes 404

Piotr Rogala, Zarządzanie procesami według norm ISO serii 9000 405

Piotr Rogala, Process management according to ISO 9000 series standards 412

Magdalena Zalewska, Komunikacja jako instrument zarządzania procesami w organizacji projektowej 413

Magdalena Zalewska, Communication as a tool of processes management in a project organization 421

Część 4. Organizacja procesowa 423

Renata Brajer-Marczak, Zastosowanie modelu europejskiej fundacji zarządzania jakością w ocenie dojrzałości procesowej przedsiębiorstw 425

Renata Brajer-Marczak, Implementation of European Foundation for Quality Management model in the process maturity valuation in enterprises 433

Szymon Cyfert, Wykorzystanie koncepcji modelu biznesu w projektowaniu organizacji zorientowanej na procesy 434

Szymon Cyfert, Use of business model concept in designing of process oriented organization 441

Ewa Czyż-Gwiazda, Pomiar wyników organizacyjnych w organizacjach zorientowanych procesowo 442

Ewa Czyż-Gwiazda, Measurement of organizational performance in process-oriented organizations 450

Beata Glinkowska, Kierunki zmian w kształtowaniu umiejętności kierowniczych i pracowniczych 451

Beata Glinkowska, Trends in shaping the managerial and staff skills 461

Małgorzata Kołodziejczak, Społeczno-kulturowe aspekty wdrażania orientacji procesowej w organizacjach 462

Małgorzata Kołodziejczak, Socio-cultural aspects of the implementation of process orientation in organizations 469

Janusz Marek Lichtarski, Autodynamizm jako mechanizm przekształcania się organizacji projektowej w procesową 470

Janusz Marek Lichtarski, Autodynamizm as a mechanism for transforming the project into the process oriented organization 476

Anita Proszowska, Kształtowanie kultury międzynarodowej organizacji procesowej 477

Anita Proszowska, Creating of the culture of international process organisation 484