"Niepełnosprawność Edukacja Dorosłość"

Identyfikator Librowy: 40544

Spis treści

Wstęp 7

1.1. Wpływ niepełnosprawności na osobowość 11

Niepełnosprawność jako kryzys życiowy i wyzwanie edukacyjne 1. Niepełnosprawność jako kryzys życiowy 11

1.2. Psychospołeczne uwarunkowania sytuacji osób niepełnosprawnych 16

1.3. Koncepcje kryzysów życiowych 19

1.4. Wsparcie społeczne jako podstawa przezwyciężania kryzysu życiowego 24

2. Rodzina osoby niepełnosprawnej 31

2.1. Problemy emocjonalno-społeczne rodzin dzieci niepełnosprawnych 31

2.2. Sposoby adaptacji rodziców do nowej sytuacji 32

2.3. Dynamika kryzysów w rodzinie 35

3. Osoba niepełnosprawna w obliczu zdrowego społeczeństwa 37

3.1. Mechanizmy psychologiczne przeżywania i reagowania na uraz ciała 37

3.2. Tożsamość negatywna pacjenta 40

3.3. Biografie osób niepełnosprawnych 41

3.4. Koncepcja trajektorii losu ludzkiego 43

3.5. Postrzeganie osób niepełnosprawnych w przeobrażającym się społeczeństwie 49

4. Edukacja osób niepełnosprawnych w dorosłości 55

4.1. Edukacja dorosłych i koncepcje jej rozwoju 55

4.2. Determinanty uczenia się osób dorosłych 63

4.3. Specyfika motywowania i motywacji edukacyjnej w sytuacji niepełnosprawności 66

4.4. Edukacja dorosłych osób z niepełnosprawnością wzroku 82

1.1. Przyjęcie strategii jakościowej i jej konsekwencje 91

Studium przypadku osoby ociemniałej – perspektywa badawcza 1. Metodologia podjętych badań 91

1.2. Ustalenia co do przedmiotu, celu i metody badań 92

1.3. Dobór próby badawczej, organizacja i przebieg badań 99

1.4. Strategie analityczne i interpretatywne 101

2. Przezwyciężanie kryzysu życiowego w sytuacji ociemnienia 105