"Zarządzanie strategiczne w praktyce i teorii"

Identyfikator Librowy: 61764

Spis treści

Wstęp 12

Grażyna Aniszewska: Wykorzystanie CSR w budowaniu przewagi konkurencyjnej przez zagranicznych inwestorów strategicznych. Perspektywa środkowoeuropejskich filii 14

Grażyna Aniszewska: Use of CSR by foreign strategic investor for building competitive advantage. Central-Eastern European subsidiaries’ perspective 22

Piotr Banaszyk: Kreatywna destrukcja w dynamicznym formułowaniu strategii biznesowej 23

Piotr Banaszyk: Conditions of business strategy forming in a hypercompetition situation 33

Bogusław Bembenek: Restrukturyzacja klastra 34

Bogusław Bembenek: Restructuring of cluster 46

Rafał Bielawski: Controlling strategiczny i operacyjny w przedsiębiorstwie 47

Rafał Bielawski: Strategic and operating controlling in the company 58

Wojciech Czakon, Mariusz Rogalski: Komplementarność kompetencyjna organizacji a koopetycja na rynku obrotu energią elektryczną 59

Wojciech Czakon, Mariusz Rogalski: Complementarity of competencies of the organizations vs. coopetition on the electricity market 69

Lidia Danik, Joanna Żukowska: Jakość współpracy w innowacjach 70

Lidia Danik, Joanna Żukowska: Quality of cooperation for innovation 80

Tadeusz Falencikowski: Strategia a model biznesu – podobieństwa i różnice 81

Tadeusz Falencikowski: Business strategy and business model - similarities and differences 94

Grażyna Golik-Górecka: Zwiększenie efektywności marketingu podstawą sukcesów przedsiębiorstwa – ujęcie najlepszych praktyk – Atlas sp. z o.o 95

Grażyna Golik-Górecka: Increase of marketing effectiveness as a base of enterprise success – approach to the best practice – Atlas Ltd 106

Marzena Hajduk-Stelmachowicz: Znaczenie polityki środowiskowej w kontekście kształtowania ekoinnowacyjności przedsiębiorstw z województwa podkarpackiego 107

Marzena Hajduk-Stelmachowicz: The importance of environmental policy in the context of creation of eco-innovation enterprises from Podkarpackie Voivodeship 116

Jarosław Ignacy: Budowanie przewagi konkurencyjnej – studium przypadku firmy Solaris Bus&Coach SA 117

Jarosław Ignacy: Building a competitive advantage – a case study of Solaris Bus & Coach company 126

Leon Jakubów: Znaczenie wizji i misji w zarządzaniu strategicznym polskich przedsiębiorstw 127

Leon Jakubów: Importance of visions and missions in strategic management of Polish companies 133

Marzena Jankowska-Mihułowicz: Metoda oceny racjonalności metodologicznej menedżerów 134

Marzena Jankowska-Mihułowicz: The method of evaluation of methodological rationality of managers 143

Mirosław Jarosiński: Przedsiębiorczość międzynarodowa w Polsce 144

Mirosław Jarosiński: International entrepreneurship in Poland 153

Grzegorz Jokiel: Epoki rozwoju nauki organizacji i zarządzania 154

Grzegorz Jokiel: Periods in the development of organizational management sciences 160

Szymon Jopkiewicz: Bariery implementacji strategii marketingowych w usługach zdrowotnych w świetle badań 161

Szymon Jopkiewicz: Barriers to the implementation of marketing strategies in healthcare services in the light of research 171

Andrzej Kaleta: Kontrola w procesie wdrażania strategii 172

Andrzej Kaleta: Control in the process of strategy implementation 187

Adam Kałowski: Przyczyny i kierunki restrukturyzacji przedsiębiorstw 188

Adam Kałowski: Reasons and directions of corporate restructuring 195

Patrycja Klimas: Operacjonalizacja bliskości organizacyjnej 196

Patrycja Klimas: Operationalization of the organizational proximity 206

Izabela Konieczna: Sposób tworzenia modelu biznesowego 207

Izabela Konieczna: A way to create a business model 215

Joanna Korpus: Strategie rozwoju wybranych przedsiębiorstw branży odzieżowej i obuwniczej w okresie kryzysu 216

Joanna Korpus: Development strategies of selected companies in the clothing and footwear sector during the crisis 228

Alina Kozarkiewicz: Kontrola strategiczna w zarządzaniu portfelami projektów – analiza systemów i mechanizmów na przykładzie firmy zorientowanej projektowo 229

Alina Kozarkiewicz: Strategic control in project portfolio management – the analysis of systems and mechanisms based on the example of a projectoriented company 238

Rafał Krupski: Badanie znaczenia zasobów niematerialnych w strategii przedsiębiorstwa 239

Rafał Krupski: Research on the importance of intangible resources in an enterprise’s strategy 248

Krzysztof Kud: Elementy analizy strategicznej w zarządzaniu przestrzenią terenów zalewowych, jako narzędzie realizacji koncepcji rozwoju zrównoważonego 249

Krzysztof Kud: Elements of strategic analysis in the management of floodplains space as a tool for implementing the concept of sustainable development 258

Aleksandra Kuzaj: Przeciwdziałanie mobbingowi jako element zarządzania strategicznego 259

Aleksandra Kuzaj: Preventing mobbing as a part of management strategy 268

Lech Miklaszewski: Zmiana kulturowa organizacji na przykładzie Domu Maklerskiego WDM SA 269

Lech Miklaszewski: The change of organizational culture on the example of Brokers House WDM SA 284

Mirosław Moroz: Przesłanki i przejawy elastyczności przedsiębiorstwa – studium przypadku sklepu internetowego 285

Mirosław Moroz: Premises and measures of enterprise flexibility – a case study of online store 294

Krystyna Moszkowicz, Bogusław Bembenek: Strategia rozwoju wiedzy w klastrze 295

Krystyna Moszkowicz, Bogusław Bembenek: Knowledge development strategy in a cluster 305

Jerzy Niemczyk, Rafał Trzaska: Przywództwo i zarządzanie w sieciach międzyorganizacyjnych 306

Jerzy Niemczyk, Rafał Trzaska: Leadership and management in interorganizational networks 314

Przemysław Niewiadomski, Bogdan Nogalski: Kryterium zwinnego zakładu wytwórczego – strategiczny model biznesowy w przedsiębiorstwie wiedzy 315

Przemysław Niewiadomski, Bogdan Nogalski: Agile manufacturing plant criterion – strategic business model in a knowledge enterprise 328

Bogdan Nogalski, Jarosław Karpacz: Orientacja na klienta a innowacyjność przedsiębiorstwa produkcyjnego 329

Bogdan Nogalski, Jarosław Karpacz: Customer orientation and innovativeness of the manufacturing company 340

Jadwiga Nycz-Wróbel: Polityka środowiskowa i aspekty środowiskowe jako podstawa kreowania koncepcji strategicznego zarządzania środowiskiem w organizacjach zarejestrowanych w systemie EMAS 341

Jadwiga Nycz-Wróbel: Environmental policy and environmental aspects as the basis for the concept of strategic environmental management in organizations registered under EMAS 350

Grażyna Osbert-Pociecha: Ograniczanie złożoności organizacji – nowy imperatyw zarządzania 351

Grażyna Osbert-Pociecha: Limitation of organization complexity as a new imperative of management 361

Paweł Paluchowski: Finansowanie rozwoju małych i średnich firm z sektora telekomunikacyjnego w Polsce na przykładzie Korbank SA 362

Paweł Paluchowski: Financing of small and medium enterprises from the telecommunication sector in Poland on the example of the Korbank S.A. company 375

Żanna Popławska, Andrzej Limański, Oksana Goszowska: Ocena korzyści efektu synergii w działaniach organizacji 376

Żanna Popławska, Andrzej Limański, Oksana Goszowska: Assessment of benefits of synergy effect in organization activity 385

Krystyna Poznańska: Współpraca przedsiębiorstw ze szkołami wyższymi w zakresie innowacji 386

Krystyna Poznańska: Cooperation of enterprises with high schools within the scope of innovation 397

Joanna Radomska: Pułapki i zagrożenia związane z wdrażaniem koncepcji partycypacji pracowników w procesie zarządzania strategicznego na przykładzie PWC „Odra” SA 398

Joanna Radomska: Pitfalls and risks associated with implementing the concept of employee participation in the process of strategic management – the example of PWC Odra SA 407

Agnieszka Rak: Kreowanie wizerunku marki w mediach społecznościowych 408

Agnieszka Rak: Creating brand image in social media 417

Robert Seliga: Rola marketingu społecznego w koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu 418

Robert Seliga: The role of social marketing in the concept of Corporate Social Responsibility 430

Letycja Sołoducho-Pelc: Zarządzanie strategiczne przez wizję i misję 431

Letycja Sołoducho-Pelc: Strategic management through vision and mission 442

Adam Stabryła: Koncepcja kwantyfikacji bezpieczeństwa strategicznego przedsiębiorstwa 443

Adam Stabryła: The concept of quantifying the company’s strategic security 454

Monika Stelmaszczyk: Repozytorium wiedzy narzędziem zarządzania kapitałem społecznym przedsiębiorstwa (na podstawie Intrasoft-TSI sp. z o 455

Monika Stelmaszczyk: Knowledge repository as a tool for managing the social capital of a company (on the example of Intrasoft-TSI sp. z o 463

Łukasz Sułkowski: Strategie sukcesji w przedsiębiorstwach rodzinnych MŚP w Polsce 464

Łukasz Sułkowski: Succession strategies in family business belonging to SMEs in Poland 474

Marika Szymańska: Strategia odpowiedzialnego biznesu w japońskim koncernie Canon. Uwarunkowania kulturowe 475

Marika Szymańska: Cultural influence on the strategy of Corporate Social Responsibility (CSR) in Canon company 482

Ewelina Trubisz: Znaczenie reputacji w odniesieniu do interesariuszy strategicznych na przykładzie przedsiębiorstw deweloperskich 483

Ewelina Trubisz: The importance of reputation in relation to stakeholders on the example of companies from the real estate sector 491

Elżbieta Urbanowska-Sojkin: Kongruencja cech otoczenia i kultury organizacyjnej przedsiębiorstw 492

Elżbieta Urbanowska-Sojkin: The congruence of environmental factors and organizational culture of companies 504

Anna Witek-Crabb: Wybory strategiczne kobiet i mężczyzn na najwyższych stanowiskach kierowniczych 505

Anna Witek-Crabb: Strategic choices of women and men as top managers 515

Przemysław Wołczek: Przyczyny upadku Kodaka 516

Przemysław Wołczek: The reasons for the collapse of Kodak 527

Leszek Woźniak, Sylwia Dziedzic: Kluczowi interesariusze w kontekście strategicznych wyzwań dla polskiej gospodarki żywnościowej 528

Leszek Woźniak, Sylwia Dziedzic: Main stakeholders in the strategic challenges context of the Polish food economy 536

Marian Woźniak: Czynniki sukcesu rynkowego podmiotów agroturystycznych w opinii właścicieli gospodarstw oraz turystów z Podkarpacia 537

Marian Woźniak: Success factors on the market of agritourism entities in the opinion of farm owners and tourists from Podkarpacie 548

Marian Woźniak, Grzegorz Woźniak: Zarządzanie obszarami wiejskimi jako wyraz konkurencyjności gmin wiejskich na przykładzie gmin województwa podkarpackiego 549

Marian Woźniak, Grzegorz Woźniak: Management in rural areas as an example of competitiveness of rural communities in Podkarpacie Voivodeship 561

Anna Wójcik-Karpacz: Narzędzia pomiaru sukcesu relacji z kluczowymi odbiorcami w aspekcie wzrostu efektywności współdziałania 562

Anna Wójcik-Karpacz: Tools for measuring the success of relationships with key customers in terms of increased efficiency of cooperation 575

Sławomir Wyciślak: Efekt zarażania w działaniu przedsiębiorstwa 576

Sławomir Wyciślak: Contagion effect within the company activities 586

Czesław Zając: Budowa strategii personalnych w grupach kapitałowych 587

Czesław Zając: Personal strategies of international capital groups (holdings) 597

Aneta Zelek, Grażyna Maniak: Wrażliwość i reaktywność młodych firm na kryzys – studium dekoniunktury 2007-2010 598

Aneta Zelek, Grażyna Maniak: The sensitivity and reactivity of start-up companies in crisis - study of the 2007-2010 recession 607

Bożydar Ziółkowski: Kierunki ewolucji w obszarze ekoinnowacji 608

Bożydar Ziółkowski: Directions of eco-innovations evolution 617