"Orientacja na wyniki we współczesnej gospodarce"

Identyfikator Librowy: 65855

Spis treści

Wstęp 10

Anna Baraniecka: Konflikt celów w przedsiębiorstwie – identyfikacja, konsekwencje i sposoby eliminowania 12

Anna Baraniecka: The aim conflict in an enterprise – identification, consequences and ways of elimination 31

Tomasz Brzozowski: Przegląd zarządzania a orientacja na wyniki 32

Tomasz Brzozowski: Management review vs. results orientation 40

Marek Bugdol: Zaufanie jako wynik działalności organizacji 41

Marek Bugdol: Trust as a result of an organization’s activities 54

Joanna Cackowska, Katarzyna Szczepańska: Perspektywy satysfakcji nauczycieli 55

Joanna Cackowska, Katarzyna Szczepańska: Perspectives of teachers’ satisfaction 65

Małgorzata Chojnacka: Kryteria i metody oceny jakości obsługi klienta w wybranych przedsiębiorstwach transportu miejskiego 66

Małgorzata Chojnacka: Criteria and methods of appraisal of quality of customer service in chosen enterprises of municipal transportation 77

Marta Chudykowska: Wybrane problemy budowy i wdrażania zrównoważonej karty wyników w szpitalu 78

Marta Chudykowska: Chosen aspects of designing and implementing the balanced scorecard in a hospital 90

Sylwia Dziedzic: Analiza poziomu satysfakcji absolwentów Wydziału Zarządzania Politechniki Rzeszowskiej 91

Sylwia Dziedzic: Analysis of satisfaction level of the graduates of Faculty of Management at Rzeszów University of Technology 102

Zenon Foltynowicz, Marta Purol: Doskonalenie procesu zarządzania strategicznego zorientowanego na wyniki na przykładzie Wydziału Towaroznawstwa Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu 103

Zenon Foltynowicz, Marta Purol: Improving result-oriented strategic management – the case of commodity Science Faculty of the Poznań University of Economics 113

Bartosz Fortuński: „Wyniki” proekologicznego podejścia do energetyki w Unii Europejskiej w oparciu o model EFQM 114

Bartosz Fortuński: „Results” of environmental approach towards European Union energy polisy in the EFQM model 126

Barbara Fura: Wpływ systemu zarządzania środowiskowego na wyniki przedsiębiorstw województwa podkarpackiego 127

Barbara Fura: Influence of ISO 14001 system adoption on the performance of the Podkarpackie Voivodeship enterprises 135

Tomasz Greber: Kwantyfikacja wyników auditów trzeciej strony 137

Tomasz Greber: Quantification of results of third party audits 144

Piotr Grudowski, Jacek Matusiak: Wybrane aspekty oceny satysfakcji i lojalności klientów i pracowników 145

Piotr Grudowski, Jacek Matusiak: Selected aspects of the satisfaction and loyalty of customers and employees 155

Rafał Haffer: Systemy pomiaru wyników działalności polskich przedsiębiorstw i ich wpływ na osiągane wyniki 157

Rafał Haffer: Performance measurement systems and their impact on results achieved by Polish companies 172

Liliana Hawrysz, Katarzyna Hys: Klient i jego satysfakcja w usługach administracji publicznej 173

Liliana Hawrysz, Katarzyna Hys: Client and his satisfaction in public administration services 184

Zbigniew Kłos, Krzysztof Koper: Wybrane aspekty analizy orientacji na wynik w przedsiębiorstwach sektora spożywczego 185

Zbigniew Kłos, Krzysztof Koper: Selected aspects of orientation analysis on results in food sector companies 194

Elżbieta Krodkiewska-Skoczylas, Grażyna Żarlicka: Zarządzanie procesowe stymulatorem doskonalenia wyników działalności organizacji publicznej 195

Elżbieta Krodkiewska-Skoczylas, Grażyna Żarlicka: Process management as a stimulator for improving the results of public organization performance 208

Marta Kusterka-Jefmańska, Bartłomiej Jefmański: Determinanty satysfakcji klientów z usług jednostek administracji publicznej – na przykładzie Urzędu Miasta w Dzierżoniowie 209

Marta Kusterka-Jefmańska, Bartłomiej Jefmański: Determinants of customer satisfaction with public administration units services – the example of the municipal office of Dzierżoniów 219

Andrzej Kwintowski: Porównanie wybranych narzędzi związanych z postępowaniem z wyrobem niezgodnym 221

Andrzej Kwintowski: Comparison of selected tools used in the control of a nonconforming product 229

Krystyna Lisiecka, Łukasz Pajor: Proekologiczne zarządzanie przedsiębiorstwem – wyniki badań 230

Krystyna Lisiecka, Łukasz Pajor: Environment-friendly management – study findings 245

Agata Lulewicz-Sas: Raportowanie działalności społecznie odpowiedzialnej przedsiębiorstw 246

Agata Lulewicz-Sas: Reporting of socially responsible business 260

Ewa Łosiewicz-Dniestrzańska: Pomiar jakości procesu realizacji usługi bankowej 261

Ewa Łosiewicz-Dniestrzańska: Quality measurement of the banking service process 271

Katarzyna Midor, Witold Biały: Wyniki badań oczekiwań i satysfakcji klientów uczelni wyższej z obszaru województwa śląskiego 272

Katarzyna Midor, Witold Biały: Research results of expectations and satisfaction of clients of higher education institution in the Silesian Voivodeship region 282

Agnieszka Panasiewicz: Metodyka zarządzania ryzykiem zgodna ze standardem ISO 31000 283

Agnieszka Panasiewicz: Risk management methodology in accordance with ISO 31000 standard 294

Barbara Pytko: Doskonalenie zarządzania publicznego z wykorzystaniem wyników analizy przemian jakościowych 295

Barbara Pytko: Public management improvement with the applience of analysis results of quality changes 308

Paweł Rumniak: Kierunki rozwoju raportowania wewnętrznego przedsiębiorstwa 309

Paweł Rumniak: Directions of changes and development of internal report systems 319

Renata Sosnowska-Noworól, Zdzisław Woźniak: Sformalizowany system – skuteczny instrument zarządzania czy hamulec rozwoju? 320

Renata Sosnowska-Noworól, Zdzisław Woźniak: A formalised system – an effective tool or an impediment? 336

Barbara Sujak-Cyrul, Sylwia Dudziak-Kamieniarz: Edukacyjna wartość dodana a orientacja na wyniki – doniesienie z badań ankietowych 337

Barbara Sujak-Cyrul, Sylwia Dudziak-Kamieniarz: Educational value added and focus on results – report from survey study 357

Maciej Urbaniak: Formy wstępnej oceny dostawców – wyniki badań 358

Maciej Urbaniak: Forms of a preliminary evaluation on suppliers – studies results 365

Izabela Witczak: Poprawa skuteczności i efektywności usług zdrowotnych w szpitalach poprzez wdrażanie standardów akredytacyjnych – analiza polskich i międzynarodowych doświadczeń 366

Izabela Witczak: Improving efficiency and effectiveness of health care in hospitals through the implementation of accreditation standards (The analysis of Polish and international experience) 374

Marian Woźniak: Wykorzystanie Modelu Doskonałości EFQM do analizy żywotności gmin wiejskich na przykładzie wybranych gmin województwa podkarpackiego 375

Marian Woźniak: The application of EFQM Quality Model for food analysis in rural communities on the example of Podkarpackie Voivodeship communities 390

Grażyna Paulina Wójcik: Wpływ systemów zarządzania na efektywność przedsiębiorstwa energetycznego 391

Grażyna Paulina Wójcik: Impact of management on the effectiveness of power industry 404

Sabina Zaremba-Warnke: Znaczenie ekotestów dla zapewnienia satysfakcji proekologicznym klientom 405

Sabina Zaremba-Warnke: Eco-tests importance to ensure environmentally conscious customers satisfaction 414

Anetta Zielińska: Metody wyceny obszarów przyrodniczo cennych 415

Anetta Zielińska: Evaluation methods of naturally valuable areas 424