"Orientacja na wyniki - modele, metody i dobre praktyki"

Identyfikator Librowy: 65860

Spis treści

Wstęp 10

Anna Balcerek-Wieszala, Liliana Hawrysz: Zaangażowanie organizacyjne – istota, pomiar i wdrożenie 12

Anna Balcerek-Wieszala, Liliana Hawrysz: Organizational engagement – essence, measurement and implementation 24

Bartosz Bartniczak: Sposoby badania satysfakcji użytkowników Banku Danych Lokalnych 25

Bartosz Bartniczak: Methods of research of Local Data Bank users’ satisfaction 33

Tadeusz Borys: Kluczowe wymiary orientacji na wyniki 34

Tadeusz Borys: Key dimensions of orientation to results 44

Renata Brajer-Marczak: Wyniki procesów z perspektywy dojrzałości procesowej organizacji zorientowanych na jakość 45

Renata Brajer-Marczak: The results of processes from the perspective of the process maturity of quality oriented organizations 57

Eugenia Czernyszewicz: Samoocena jako element oceny skuteczności systemu zarządzania jakością i doskonalenia organizacji ukierunkowanej na wyniki 58

Eugenia Czernyszewicz: Self-assessment as an element of assessing the effectiveness of the quality management system and improving results oriented organization 71

Ewa Czyż-Gwiazda: Systemy pomiaru wyników w organizacjach 72

Ewa Czyż-Gwiazda: Performance measurement systems in organisations 82

Anna Dobrowolska: Wpływ projektowania systemu pomiaru procesów na osiąganie celów organizacji w koncepcji TQM 83

Anna Dobrowolska: Influence of the design of the measurement system of processes on achieving goals in the TQM organizations 93

Joanna Ejdys: Foresight znormalizowanych systemów zarządzania 94

Joanna Ejdys: Application of foresight studies in the field of quality, environemntal and safety management systems 109

Grzegorz Grela, Mariusz Hofman, Agnieszka Piasecka: Podejście procesowe w organizacjach zorientowanych projakościowo 110

Grzegorz Grela, Mariusz Hofman, Agnieszka Piasecka: Process approach in process oriented organizations 118

Marzena Hajduk-Stelmachowicz: Aspekty środowiskowe a orientacja na wyniki w przedsiębiorstwach wdrażających ekoinnowacje 119

Marzena Hajduk-Stelmachowicz: Environmental aspects and orientation to results in enterprises implementing eco-innovations 130

Marzena Hajduk-Stelmachowicz: Wsparcie dla przedsiębiorstw podczas wdrażania systemu zarządzania środowiskowego 131

Marzena Hajduk-Stelmachowicz: Support for enterprises during the process of implementation of the Environmental Management System 142

Piotr Jedynak: Orientacja na wyniki w optyce badaczy znormalizowanych systemów zarządzania 143

Piotr Jedynak: Orientation to results from the perspective of standarised management systems researchers 150

Marian Kachniarz: Koncepcja systemu oceny efektywności samorządu lokalnego 151

Marian Kachniarz: Concept of a local government efficiency assessment system 163

Ewa Kastrau: Rola identyfikacji aspektów środowiskowych i ich oceny w procesie eliminacji negatywnego wpływu działalności polegającej na odbieraniu odpadów komunalnych na środowisko naturalne 164

Ewa Kastrau: Role of identification of environmental aspects and their assessment within the process of elimination of the negative impact that collecting of municipal waste has on natural environment 175

Maja Kiba-Janiak: Wykorzystanie metody ser vqual do analizy jakości usług w obszarze transportu zbiorowego 176

Maja Kiba-Janiak: Application of the ser vqual method for an analysis of service quality in the field of collective transport 189

Romuald Kolman: Analiza efektów systemu 190

Romuald Kolman: System effects analysis 199

Dariusz Kosiorek, Katarzyna Szczepańska: Aspekty badania satysfakcji pracowników 200

Dariusz Kosiorek, Katarzyna Szczepańska: Aspects of research on employees’ job satisfaction 208

Adam Kosiuk: Pomiar efektów gospodarowania. Zrównoważona Karta Wyników 210

Adam Kosiuk: Tools for measuring the effectiveness of economy. Balanced scorecard 220

Krzysztof Kud: Doskonalenie kształtowania przestrzeni 221

Krzysztof Kud: Principles of excellence in the space management in municipalities 230

Marta Kusterka-Jefmańska: Pomiar jakości życia na poziomie lokalnym – wybrane doświadczenia europejskie i doświadczenia polskich samorządów 231

Marta Kusterka-Jefmańska: Life quality measurement at the local level – selected european experience and the experience of polish local government 240

Andrzej Kwintowski: Wybrane narzędzia pomocne przy postępowaniu z wyrobem niezgodnym 241

Andrzej Kwintowski: Selected tools helpful in proceeding with a nonconforming product 252

Krystyna Lisiecka: Modele pomiaru wyników w organizacjach 253

Krystyna Lisiecka: Measurement result models in organizations 271

Jerzy Łańcucki: Jakość a satysfakcja klienta w usługach 272

Jerzy Łańcucki: Quality and customer satisfaction in services 282

Jacek Łuczak, Marcelina Górzna: Ocena skuteczności metodyki zarządzania projektami PRINCE2 w administracji publicznej 283

Jacek Łuczak, Marcelina Górzna: Evaluation of the effectiveness of the project management methodology PRINCE2 in the public administration 300

Alina Matuszak-Flejszman: Determinanty skuteczności znormalizowanych systemów zarządzania 301

Alina Matuszak-Flejszman: Determinants of the effectiveness of standardised management systems 316

Mieczysław Morawski: Procesy dzielenia się wiedzą z udziałem pracowników kluczowych w wybranych przedsiębiorstwach turystycznych 317

Mieczysław Morawski: Processes of sharing knowledge with key members in selected tourist enterprises 328

Franciszek Mroczko: Skuteczne public relations w zarządzaniu kryzysowym 330

Franciszek Mroczko: Effective public relations in crisis management 344

Krzysztof Nowosielski: Koszty jakości controllingu 345

Krzysztof Nowosielski: Quality costs of controlling 354

Stanisław Nowosielski: Dojrzałość procesowa a wyniki ekonomiczne organizacji 355

Stanisław Nowosielski: Process maturity and organisation business results 370

Piotr Rogala: Zasada orientacji na wyniki a system zarządzania jakością 371

Piotr Rogala: Results orientation versus the quality management system iso 9001 381

Magdalena Rojek-Nowosielska: Zasady społecznej odpowiedzialności Przedsiębiorstw wobec pracowników w kontekście zasad Modelu Doskonałości EFQM 382

Magdalena Rojek-Nowosielska: Corporate Social Responsibility principles toward employees in the context of EFQM Excellence Model’s principles 394

Agata Rudnicka: Mierzenie wpływu społecznego przedsiębiorstw 395

Agata Rudnicka: Corporate social impact measurement 401

Elżbieta Skrzypek: Wyznaczniki dojrzałości jakościowej organizacji w świetle wyników badań 402

Elżbieta Skrzypek: Quality maturity in the light of research findings 413

Elżbieta Aleksandra Studzińska: Metody pomiaru efektywności banków 414

Elżbieta Aleksandra Studzińska: Methods for measuring the effectiveness of banks 432

Katarzyna Szczepańska: Podstawy satysfakcji klienta w zarządzaniu jakością i jej implikacje 433

Katarzyna Szczepańska: Fundamentals of customer satisfaction in quality management and its implications 451

Tadeusz Wawak: Zarys modelu doskonalenia zarządzania w szkołach wyższych 452

Tadeusz Wawak: Outline of the management improvement model in higher education institutions 475

Radosław Wolniak: Kryterium przywództwa w procesie oceny poziomu dojrzałości systemu zarządzania jakością 476

Radosław Wolniak: Criterion for leadership in the process of evaluation of the maturity of a quality management system 488

Leszek Woźniak, Sylwia Dziedzic: Ekoinnowacyjność i ekoinnowacje jako kryterium drogi ku ekologicznej i społecznej doskonałości 489

Leszek Woźniak, Sylwia Dziedzic: Ecological innovative character and ecological innovations as a means of ecological and social excellence 496

Krzysztof Zymonik: Gwarancja producencka w kontekście odpowiedzialności za produkt 497

Krzysztof Zymonik: Producer’s guarantee in the context of product liability 511