"Systemy zarządzania jakością produktów. Metody analizy i oceny"

Identyfikator Librowy: 66186

Spis treści

WPROWADZENIE 9

Rozdział 1. MODELE I SYSTEMY ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ PRODUKTÓW 13

1.1. Modele zarządzania jakością produktów 13

1.2. TQM modelem zarządzania organizacją przez jakość 20

1.3. Systemy zarządzania jakością według standardów ISO serii 9000 – idea, logika, podstawowe standardy 28

1.4. Norma ISO 9004:2009/PN-EN ISO 9004:2010 – Zarządzanie ukierunkowane na trwały sukces organizacji. Podejście wykorzystujące zarządzanie jakością 37

Rozdział 2. METODY ANALIZY I OCENY SYSTEMUZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ PRODUKTÓW 44

2.1. Kryteria i metody oceny 44

2.2. Audyt 46

2.3. Przegląd kierownictwa 55

Rozdział 3. ROLA INFORMACJI W ANALIZIE I OCENIE SYSTEMU ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ PRODUKTÓW 58

3.1. Informacja rynkowa jako podstawa oceny sprawności systemu jakości 58

3.1.1. Pozyskiwanie informacji o jakości produktów 58

3.1.2. Poziom satysfakcji klienta 70

3.2. Rachunek kosztów jakości jako finansowy pomiar sprawności systemu zarządzania jakością 84

3.2.1. Uzasadnienie potrzeby i celowości prowadzenia rachunku kosztów jakości 84

3.2.2. Różne podejścia do klasyfikacji kosztów jakości 90

3.2.3. Optymalizacja kosztów jakości 94

3.2.4. Metodyka rachunku i pomiaru wskaźnikowego kosztów jakości 100

Rozdział 4. METODY OCENY DOJRZAŁOŚCI SYSTEMU ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ 108

4.1. Inwestowanie w ludzi – Investors in People (IiP) 108

4.2. Metody samooceny 116

4.2.1. Samoocena według PN-EN ISO 9004:2010 116

4.2.2. Samoocena według ISO 10014:2006 124

4.2.3. Samoocena według modelu EFQM 2010 139

4.3. Inne metody oceny dojrzałości systemu 150

4.3.1. Ocena dojrzałości w wymiarze kulturowym – programy świadomości wartości 150

4.3.2. Ocena pozycji firmy według metody Manufacturing PROBE 161

4.3.3. Certyfikowanie jako metoda oceny dojrzałości systemów zarządzania jakością 191

ZAKOŃCZENIE 207

ZAŁĄCZNIKI 209

LITERATURA 235

SPIS RYSUNKÓW 243

SPIS TABEL 244