"Employer branding czyli zarządzanie marką pracodawcy. Uwarunkowania, procesy, pomiar"

Identyfikator Librowy: 67089

Spis treści

Wstęp 6

Część I. Uwarunkowania employer branding 12

Rozdział 1. Zewnętrzne determinanty rozwoju koncepcji employer branding 14

1.1 Przemiany demograficzne 15

1.2 Pokolenie Y i jego oczekiwania wobec pracy 22

1.3 Wojna o talenty 34

Rozdział 2. Employer branding w kontekście ewolucji nauki o zarządzaniu i przeobrażeń wewnątrz organizacji 48

2.1. Tożsamość organizacji podstawą budowy employer brand 49

2.2. Zmiany w podejściu do zarządzania zasobami ludzkimi 54

2.3. Marka i siła jej oddziaływania 66

Część II. Zarządzanie marką pracodawcy 76

Rozdział 3. Istota employer branding 78

3.1. Cele i pojęcie employer branding 79

3.2. Pracodawca z wyboru jako organizacja z silną marką 90

3.3. Skala wykorzystania employer branding w praktyce gospodarczej 99

Rozdział 4. Funkcje i narzędzia employer branding 106

4.1. Planowanie i organizowanie działań w obszarze employer branding 106

4.2. Angażowanie pracowników w budowanie marki–employee branding 115

4.3. Kontrola siły employer brand 123

4.4. Zarządzanie zasobami ludzkimi instrumentem umacniania employer brand 135

Część III. Pomiar siły employer brand 150

Rozdział 5. Wizerunek marki pracodawcy działającego na polskim rynku i moc jego oddziaływania 152

5.1. Koncepcja badań własnych i metodologia badawcza 153

5.2. Badani o swoich pracodawcach 163

5.3. Lojalnościowe postawy i zachowania pracowników jako pochodna wizerunku employer brand 180

Rozdział 6. Praktyka employer branding 188

6.1. Propozycja wartości dla pracownika oraz stopień zaspokojenia oczekiwań wobec pracy 188

6.2. Employee branding w organizacjach zatrudniających respondentów 196

6.3. Wizerunek employer brand i wybrane narzędzia zarządzania marką a przywiązanie do pracodawcy 201

6.4. Wnioski z badań 209

Zakończenie 214

Bibliografia 220

Netografia 234

Spis tabel 238

Spis rysunków 242

Aneks. Kwestionariusz ankiety zastosowanej w badaniach własnych 244

Od Redakcji 252