"Employer branding czyli zarządzanie marką pracodawcy. Uwarunkowania, procesy, pomiar"
Identyfikator Librowy: 67089
Spis treści
Wstęp 6
Część I. Uwarunkowania employer branding 12
Rozdział 1. Zewnętrzne determinanty rozwoju koncepcji employer branding 14
1.1 Przemiany demograficzne 15
1.2 Pokolenie Y i jego oczekiwania wobec pracy 22
1.3 Wojna o talenty 34
Rozdział 2. Employer branding w kontekście ewolucji nauki o zarządzaniu i przeobrażeń wewnątrz organizacji 48
2.1. Tożsamość organizacji podstawą budowy employer brand 49
2.2. Zmiany w podejściu do zarządzania zasobami ludzkimi 54
2.3. Marka i siła jej oddziaływania 66
Część II. Zarządzanie marką pracodawcy 76
Rozdział 3. Istota employer branding 78
3.1. Cele i pojęcie employer branding 79
3.2. Pracodawca z wyboru jako organizacja z silną marką 90
3.3. Skala wykorzystania employer branding w praktyce gospodarczej 99
Rozdział 4. Funkcje i narzędzia employer branding 106
4.1. Planowanie i organizowanie działań w obszarze employer branding 106
4.2. Angażowanie pracowników w budowanie marki–employee branding 115
4.3. Kontrola siły employer brand 123
4.4. Zarządzanie zasobami ludzkimi instrumentem umacniania employer brand 135
Część III. Pomiar siły employer brand 150
Rozdział 5. Wizerunek marki pracodawcy działającego na polskim rynku i moc jego oddziaływania 152
5.1. Koncepcja badań własnych i metodologia badawcza 153
5.2. Badani o swoich pracodawcach 163
5.3. Lojalnościowe postawy i zachowania pracowników jako pochodna wizerunku employer brand 180
Rozdział 6. Praktyka employer branding 188
6.1. Propozycja wartości dla pracownika oraz stopień zaspokojenia oczekiwań wobec pracy 188
6.2. Employee branding w organizacjach zatrudniających respondentów 196
6.3. Wizerunek employer brand i wybrane narzędzia zarządzania marką a przywiązanie do pracodawcy 201
6.4. Wnioski z badań 209
Zakończenie 214
Bibliografia 220
Netografia 234
Spis tabel 238
Spis rysunków 242
Aneks. Kwestionariusz ankiety zastosowanej w badaniach własnych 244
Od Redakcji 252