"Społeczna odpowiedzialność organizacji. W poszukiwaniu paradygmatów, metodologii i strategii. PN 288"

Identyfikator Librowy: 98798

Spis treści

Wstęp 10

Tomasz Brzozowski, Zrównoważony rozwój i społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw jako fundamenty nowego modelu biznesowego 12

Ewa Głuszek, Wykorzystywanie inicjatyw społecznych w budowaniu atrybutów dobrej reputacji przedsiębiorstwa 23

Ewa Jastrzębska, Społeczna odpowiedzialność liderów CSR w Polsce – wyniki badań 38

Stanisław Kamiński, Zawodność rynku a odpowiedzialna realizacja zadań publicznych przez przedsiębiorstwa 50

Katarzyna Klimkiewicz, Wizerunek przedsiębiorstwa społecznie odpowiedzialnego – analiza treści komunikatów 58

Janusz Kroik, Jan Skonieczny, Oblicza odpowiedzialności społecznej w strategii przedsiębiorstwa 71

Alicja Krzepicka, Jolanta Tarapata, Strategia CSR, czyli tworzenie wspólnej wartości 85

Paweł Kuźbik, Strategiczna mapa interesariuszy klubu piłkarskiego 96

Ewa Mazur-Wierzbicka, Ekologiczna odpowiedzialność przedsiębiorstw w ramach CSR – korzyści dla przedsiębiorców 107

Dominika Mirońska, Piotr Zaborek, Analiza wrażliwości polskich nabywców indywidualnych na działania z zakresu marketingu społecznego podejmowane przez wytwórców dóbr i usług konsumpcyjnych 116

Aleksandra Paszkiewicz, Raportowanie zintegrowane jako przejaw ewolucji sprawozdawczości finansowej 127

Adrian Pyszka, Tworzenie społecznie odpowiedzialnych innowacji (SOI) z perspektywy kosztów transakcyjnych 139

Marcin Ratajczak, Ekorozwój jako podstawa odpowiedzialnego biznesu (CSR) w obszarze środowiska naturalnego 152

Janusz Reichel, Homoresponsabilis – edukacja globalna na rzecz społecznej odpowiedzialności w szkolnictwie zawodowym 161

Piotr Rogala, Raporty społeczne – doświadczenia i dylematy 174

Agata Rudnicka, Rynek FairTrade w wybranych krajach Unii Europejskiej 183

Ewa Stawicka, Znaczenie kodeksów etycznych w małych i średnich przedsiębiorstwach 191

Magdalena Stefańska, Podstawy teoretyczne i ewolucja pojęcia społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) 199

Dorota Teneta-Skwiercz, Istota i zasady funkcjonowania funduszy odpowiedzialnego inwestowania 213

Monika Wilewska, CSR przedsiębiorstw dużych i z sektora MSP – podobieństwa i różnice 225

Przemysław Wołczek, Raportowanie społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw w Polsce 235

Adam Zawadzki, Outsourcing w koncepcji społecznej odpowiedzialności organizacji 250

Halina Zboroń, CSR – ku nowemu paradygmatowi 260