WSZYSTKIE KSIĄŻKI
Agnieszka Bieda, Katarzyna Zawalińska, Jakub Rok, Dagmara Kociuba, Marta Szylar, Katarzyna Cegielska, Dawid Kudas, Elżbieta Roszko-Wójtowicz, Maria M. Grzelak, Magdalena Szmytkowska
David Freshwater, Kyösti Arovuori, Bazyli Czyżewski, Agnieszka Poczta-Wajda, Małgorzata Matyja, Danuta Guzal-Dec, Magdalena Zwolińska-Ligaj, Bańkowska Katarzyna, Piotr Gradziuk, Maria Halamska, Sylwia Michalska, Ruta Śpiewak, Izabella Bukraba-Rylska, Maria Wieruszewska, Konrad Burdyka, Dominika Zwęglińska
Krzysztof Bierwiaczonek, Małgorzata Dymnicka, Katarzyna Kajdanek, Tomasz Nawrocki
Joanna Pociask-Karteczka, Paweł Jokiel, Włodzimierz Marszelewski
Katarzyna Zawalińska, Anna Ciechomska, Błażej Jendrzejewski, Monika Stanny, Andrzej Rosner, Edyta Kozdroń, Marek Kłodziński, Patrycjusz Zarębski, Vitaliy Krupin, Maria Halamska, Krystyna Szafraniec, Paweł Szymborski, Ruta Śpiewak, Sylwia Michalska, Izabella Bukraba-Rylska, Maria Wieruszewska
Fedir Zastawnyj, Witold Kusiński
Książka jest poświęcona gospodarce kreatywnej, interpretowanej jako wykorzystanie kultury i jej zasobów w rozwoju gospodarczym. W niniejszym opracowaniu sformułowano koncepcję gospodarki kreatywnej i przedstawiono główne mechanizmy jej funkcjonowania. Szczególna uwaga została poświęcona przestrzennemu wymiarowi tej gospodarki, który uzupełnia i rozszerza standardową refleksję ekonomiczną lub kulturoznawczą. Zaprezentowana w książce koncepcja jest próbą budowy teorii gospodarki kreatywnej. Dotychczas stosowane pojęcia i koncepcje sektora kreatywnego mają poważne ograniczenie – nie obejmują zjawisk i procesów mających charakter kreatywny, a odbywających się poza sektorem kreatywnym. Koncepcja gospodarki kreatywnej ma zatem na celu wskazanie na systemowy charakter zjawisk. Dotyczy więc nie tylko firm, branż czy miast kreatywnych, lecz całego „kreatywnego ekosystemu”.
Praca w szczególności podejmuje próbę uporządkowania wielości pojęć i podejść teoretycznych związanych z gospodarką kreatywną oraz jej zdefiniowania, a także wskazuje na charakterystyczny dla gospodarki kreatywnej dualizm ekonomiczno-kulturowy. Przedstawiono w niej także specyfikę rynku dóbr kreatywnych i złożoność ich wartości oraz uwarunkowań ich powstawania, dystrybucji i konsumpcji, a także zaproponowano analizę gospodarki kreatywnej w oparciu o koncepcję mechanizmów.
Dostosuj tekst do każdego urządzenia
Twórz notatki
Rozpocznij czytanie tam, gdzie ostatnio skończyłeś
Mam już konto w internetowej bibliotece IBUK Libra
Nie mam konta w internetowej bibliotece IBUK Libra
PAMIĘTAJ!
Twój PIN do zasobów w:
Wygasa: dzisiaj
Aby zdobyć nowy PIN, skontaktuj się z Twoją biblioteką.
W ciągu kilku minut otrzymasz wiadomość na adres .
Kliknij w znajdujący się w niej przycisk, aby potwierdzić zapisanie się do newslettera i odebrać darmowego e-booka.
Zaakceptuj Regulamin, aby kontynuować korzystanie z serwisu.