WSZYSTKIE KSIĄŻKI
Wiesław Pieniążek, Dariusz Więckowski
Wioleta Krupowicz, Katarzyna Sobolewska-Mikulska
Włodzimierz Choromański, Iwona Grabarek, Maciej Kozłowski, Andrzej Czerepicki, Katarzyna Marczuk
Magdalena Rozbejko, Anna Stasiuk-Piekarska, Marzena Kruk, Agata Klaus - Rosińska, Dorota Kuchta, Ewa Ptaszyńska, Milena Trzaskalska, Michał Modławski, Dominik Grzesiczak, Mateusz Chyra, Maciej Jarzębski, Tomasz Białopiotrowicz, Przemysław Borecki, Hubert Wański, Marcin Milczarek, Anna Grabowska-Szaniec, Katarzyna Walkowiak, Jakub Smakulski, Krystian Milewski, Joanna Kowalczyk, Monika Madej, Dariusz Ozimina, Michał Szczepański, Łukasz Zakrzewski, Ewa Bolonek, Karol Dobrakowski, Łukasz Misiak, Kat
Paweł Suszko, Andrzej Andrzejewski, Marek Płaczek, Kamil Lisowski, Joanna Kowalczyk, Krystian Milewski, Monika Madej, Dariusz Ozimna, Łukasz Nowakowski, Paweł Bednarek, Jan Rządkowski, Paweł Lijaszewicz, Grzegorz Przybyła, Agnieszka Ubowska, Zbigniew Ciekot, Damian Łukawski, Karol Rytel, Wojciech Grześkowiak, Filip Lisiecki, Alina Dudkowiak, Monika Osińska-Broniarz, Paweł Swoboda, Agnieszka Martyla, Maciej Kopczyk, Konrad Dudziak, Anastasila Chaus, Piotr Kardasz, Ewa Kardasz
Piotr Gołębiowski, Mirosław Krześniak, Marianna Jacyna, Janusz Szkopiński
Monografia jest poświęcona cyfrowemu odwzorowaniu aplikacji ETCS. Aplikację taką należy rozumieć jako system ERTMS/ETCS zaimplementowany na określonym obszarze sieci kolejowej np. linii kolejowej. System ERTMS/ETCS realizuje zadania systemu automatycznego zabezpieczenia pociągu ATP (ang. Automatic Train Protection), do których należą: − wyznaczanie zezwolenia na jazdę; − wyznaczanie dynamicznego profilu prędkości dopuszczalnej w obszarze zezwolenia na jazdę; − nadzór nad przestrzeganiem dynamicznego profilu prędkości dopuszczalnej; − automatyczne hamowanie pociągu w przypadku zagrożenia bezpieczeństwa ruchu kolejowego.
Poprawna realizacja tych funkcji zapewnia bezpieczeństwo ruchu kolejowego na obszarze sieci kolejowej, nadzorowanego przez aplikację ETCS. Poprawność realizacji funkcji jest kluczowym wymaganiem dla systemu ERTMS/ETCS.
Przeprowadzone przez autora badania w ramach projektu „Cyfrowa kolej. Cyfrowy bliźniak aplikacji ETCS. Wirtualne prototypowanie i symulacja scenariuszy operacyjnych” są oryginalnym osiągnięciem indywidualnego dorobku autora i obejmują składowe zagadnienia badawcze, takie jak: − koncepcja infrastruktury Cyfrowego Bliźniaka Aplikacji ETCS (rozdz. 4.1); − identyfikacja i opracowanie modelu Aplikacji ETCS i jej otoczenia (rozdz. 4.4); − koncepcja wirtualnego laboratorium i metodyki projektowania aplikacji ETCS; przez wirtualne prototypowanie (rozdz. 4.5.2); − formalny model infrastruktury kolejowej w postaci Multigrafu IS (rozdz. 5.2); − algorytmy weryfikacji poprawności modelu infrastruktury kolejowej (rozdz. 5.3); − formalny model procesu weryfikacji aplikacji ETCS z wykorzystaniem symulacji scenariuszy operacyjnych, w tym: formalna specyfikacja scenariusza operacyjnego (rozdz. 5.4.1) i koncepcja obrazu symulacji scenariusza operacyjnego (rozdz. 5.4.3); − implementacja weryfikacji modelowej z wykorzystaniem czasowych, rozproszonych automatów współbieżnych, jako formalnej metody pozwalającej na kompleksową weryfikację modelu aplikacji ETCS (rozdz. 5.5).
Opis wymienionych nowatorskich zagadnień jest uzupełniony charakterystyką powiązanych, istniejących rozwiązań, które stanowią środowisko łączące aktualny stan wiedzy z dorobkiem autora.
Dostosuj tekst do każdego urządzenia
Twórz notatki
Rozpocznij czytanie tam, gdzie ostatnio skończyłeś
Mam już konto w internetowej bibliotece IBUK Libra
Nie mam konta w internetowej bibliotece IBUK Libra
PAMIĘTAJ!
Twój PIN do zasobów w:
Wygasa: dzisiaj
Aby zdobyć nowy PIN, skontaktuj się z Twoją biblioteką.
W ciągu kilku minut otrzymasz wiadomość na adres .
Kliknij w znajdujący się w niej przycisk, aby potwierdzić zapisanie się do newslettera i odebrać darmowego e-booka.
Zaakceptuj Regulamin, aby kontynuować korzystanie z serwisu.