WSZYSTKIE KSIĄŻKI
Jolanta Grotowska-Leder, Agnieszka Dziedziczak-Fołtyn, Marcin Kotras, Marcin Gońda
Jerzy Jastrzębski, Bartosz Jastrzębski
Grażyna Mikołajczyk-Lerman, Joanna Sztobryn-Giercuszkiewicz
Małgorzata Święcicka
Darina Dvornichenko, Borce Trenovski, Gunter Merdzan, Filip Peovski, Abdul Nadjib, Oemar Madri Bafadhal, Anang Dwi Santoso, Marcin Wajda, Maria Bednarek-Szczepańska, Mariusz E. Sokołowicz
Teresa Maresz, Katarzyna Grysińska-Jarmuła
Robert Pyka, Ewa Łaźniewska, Izabela Janicka, Tomasz Górecki, Piotr Maleszyk, Michał Niebylski, Maciej J. Nowak, Przemysław Śleszyński, Anna Ostrowska, Małgorzata Madej, Bolesław Domański, Grzegorz Gorzelak, Dominika Milczarek-Andrzejewska
Katarzyna Szmigiel-Rawska, Karol Mrozik, Ida Musiałkowska, Agata Antczak-Stępniak, Bartosz Czepil, Mateusz Smolarski, Krystian Koliński, Anna Lis, Adrian Lis, Wojciech Tomasz Modzelewski
Katarzyna Szmigiel-Rawska, Justyna Ślawska, Sylwia Waruszewska, Przemysław Tomczak, Agnieszka Latocha, Dominik Sikorski, Robert Szmytkie, Katarzyna Kajdanek, Paulina Miodońska, Grzegorz Dumieński, Alicja Lisowska, Andrzej Tiukało, Maciej Pilny, Joanna Zuzanna Popławska, Agnieszka Murawska, Roman Szul
Paweł Kliber, Agnieszka Pawłowska, Katarzyna Radzik-Maruszak, Edyta Masierek, Mariusz Kwiatkowski, Dagmara Kociuba, Małgorzata Bielecka, Mateusz Cudo
Przedmiotem badań są doświadczenia osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz członków ich rodzin dotyczące osiągania przez te osoby niezależności życiowej, a także przeszkód w realizacji tego celu. Autor skupił się na działaniach i codziennych praktykach młodych z niepełnosprawnością intelektualną i ich rodzin podejmowanych w różnych sytuacjach na drodze ku dorosłości. Przeanalizował procesualny charakter przemian w rodzinach generacyjnych związanych z dorastaniem dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Wyniki badania poszerzają wiedzę na temat wchodzenia w dorosłość osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz procesu negocjowania autonomii w rodzinie z perspektywy młodych dorosłych i ich rodziców. Młodzi z niepełnosprawnością intelektualną nie tylko mają określone potrzeby, lecz także poglądy dotyczące relacji z rodzicami. Sformułowane przez autora wnioski pozwalają lepiej zrozumieć te osoby oraz ukazują, jak wspierać je w okresie dorastania. Ma to szczególne znaczenie zarówno dla rodziców, jak i instytucji oraz służb społecznych, które wspomagają ludzi z niepełnosprawnością intelektualną i ich rodziny.
Dostosuj tekst do każdego urządzenia
Twórz notatki
Rozpocznij czytanie tam, gdzie ostatnio skończyłeś
Mam już konto w internetowej bibliotece IBUK Libra
Nie mam konta w internetowej bibliotece IBUK Libra
PAMIĘTAJ!
Twój PIN do zasobów w:
Wygasa: dzisiaj
Aby zdobyć nowy PIN, skontaktuj się z Twoją biblioteką.
W ciągu kilku minut otrzymasz wiadomość na adres .
Kliknij w znajdujący się w niej przycisk, aby potwierdzić zapisanie się do newslettera i odebrać darmowego e-booka.
Zaakceptuj Regulamin, aby kontynuować korzystanie z serwisu.