WSZYSTKIE KSIĄŻKI
Jerzy Domański, Robert Walenciak, Paweł Dybicz, Kornel Wawrzyniak, Marek Czarkowski, Jakub Dymek, Agnieszka Wolny-Hamkało, Wojciech Kuczok, Mateusz Mazzini, Andrzej Sikorski, Andrzej Werblan, Bronisław Łagowski, Andrzej Walicki, Bohdan Piętka, Marcin Ogdowski, Roman Kurkiewicz
Katarzyna Ziomek-Michalak
Jerzy Domański, Robert Walenciak, Paweł Dybicz, Roman Kurkiewicz, Agnieszka Wolny-Hamkało, Marcin Ogdowski, Bronisław Łagowski, Andrzej Walicki, Andrzej Werblan, Bohdan Piętka, Jakub Dymek, Kornel Wawrzyniak, Wojciech Kuczok, Andrzej Sikorski, Mateusz Mazzini, Marek Czarkowski
Jerzy Domański, Robert Walenciak, Paweł Dybicz, Roman Kurkiewicz, Andrzej Sikorski, Jakub Dymek, Kornel Wawrzyniak, Agnieszka Wolny-Hamkało, Marek Czarkowski, Bohdan Piętka, Andrzej Werblan, Bronisław Łagowski, Andrzej Walicki, Wojciech Kuczok, Marcin Ogdowski, Mateusz Mazzini
Dynamika przemian współczesnego świata wymusiła na człowieku XXI wieku umiejętność wykreowania aktywnego reagowania na wszelkie zachodzące zmiany w otaczającej rzeczywistości. Swoistego rodzaju predyspozycje do nabywania nowych zdolności radzenia sobie z wyzwaniami i problemami dzisiejszego świata stały się unikatowym ludzkim atrybutem.1 Podążając za zmianą we wszelkich sferach życia współczesny człowiek musi funkcjonować w różnorakich przestrzeniach. Do jednej z ważniejszych należy przestrzeń edukacyjna, której celem jest dostosowanie osób (…) do panujących w danym społeczeństwie ideałów i celów wychowawczych (…).2 Przestrzeń edukacyjna może przyczyniać się do definiowania tożsamości, nabywania niezbędnych kompetencji do prawidłowego funkcjonowania w społeczeństwie. Różnorakie przestrzenie edukacyjne powinny uwzględniać trendy i postęp społeczny, który staje się dynamizmem mobilizującym do współdziałania w budowaniu społeczeństwa obywatelskiego. Społeczeństwo obywatelskie, którego fundamentem jest wolność, świadomość a zasadniczą ideą jednoczenie ludzi3 odnosi się do wielu form nieprzymusowego działania zbiorowego, skupionego wokół wspólnych interesów, celów i wartości.4 Poddając analizie poruszane kwestii nasuwa się pytanie, czy i w jaki sposób przestrzenie edukacyjne budują społeczeństwo obywatelskie? Odpowiedzi na to pytanie będą poszukiwać autorzy tekstów zawartych w I tomie monografii „Edukacja XXI wieku”, która została poświęcona tematyce Przestrzenie edukacyjnego współdziałania w budowaniu społeczeństwa obywatelskiego.
Dostosuj tekst do każdego urządzenia
Twórz notatki
Rozpocznij czytanie tam, gdzie ostatnio skończyłeś
Mam już konto w internetowej bibliotece IBUK Libra
Nie mam konta w internetowej bibliotece IBUK Libra
PAMIĘTAJ!
Twój PIN do zasobów w:
Wygasa: dzisiaj
Aby zdobyć nowy PIN, skontaktuj się z Twoją biblioteką.
W ciągu kilku minut otrzymasz wiadomość na adres .
Kliknij w znajdujący się w niej przycisk, aby potwierdzić zapisanie się do newslettera i odebrać darmowego e-booka.
Zaakceptuj Regulamin, aby kontynuować korzystanie z serwisu.