WSZYSTKIE KSIĄŻKI
Dariusz Rutkowski, Aleksandra Rutkowska, Dominik Horodyski, Karolina Panfil, Małgorzata Eysymontt, Agata Majchrowska, Joanna Parafianowicz, Arkadiusz Turczyn, Magdalena Kuchnio, Małgorzata Anaszkiewicz, Katarzyna Sacharuk, Olga M. Piaskowska, Elżbieta Jaceczko, Aleksandra Partyk, Tomasz Partyk
Włodzimierz Dzierżanowski, Agnieszka Góra-Błaszczykowska, Aneta Łazarska, Artur Nowacki, Paweł Zdanikowski, Zuzanna Świerc, Bartosz Groele, Maciej Geromin, Tomasz Braun, Wioletta Baran, Zbigniew Miczek, Monika Strus-Wołos, Ewelina Gee-Milan, Piotr Bednarczyk, Joanna Działo, Witold Jarząb, Maciej Kruszyński, Mariusz Lipski, Elzbieta Mączyńska, Dawid Paleczny
Włodzimierz Nowak, Adam Szafrański, Arwid Mednis, Cezary Banasiński, Dariusz Jagiełło, Cezary Błaszczyk, Marcin Rojszczak, Paweł Widawski, Joanna Worona-Vlugt, Jacek M. Chmielewski, Władysław Hydzik, Zuzanna Krauzowicz, Filip Krzyżankiewicz, Ryszard Szpyra, Kazimierz Waćkowski
Aleksandra Cempura, Anna Kasolik
Tadeusz Ereciński, Marcin Dziurda, Bartosz Wołodkiewicz
Aleksandra Cempura, Anna Kasolik
Joanna Hetman-Krajewska
Witold Broniewicz, Andrzej Marciniak, Ireneusz Kunicki
Obecność plakatów wyborczych jest elementem rytuału demokracji. Należą one do współczesnej ikonosfery, są traktowane jako irytujący, ale konieczny rekwizyt demokratycznego spektaklu. Czas ich życia w przestrzeni publicznej jest krótki – pojawiają się w kampaniach wyborczych zaledwie na kilka tygodni. Po ich zakończeniu są usuwane przez nadawców (zgodnie z przepisami powinno to nastąpić w ciągu 30 dni od ogłoszenia wyniku wyborów), zaklejane następnymi reklamami albo zdzierane w części bądź w całości przez konkurencję polityczną lub publiczność.
Ze wstępu
Autorka stara się nie tracić z pola widzenia głównej idei, iż świat, w którym żyjemy, jest rzeczywistością nastawioną na interpretację, a więc sens semiosfery wynika z wzajemnego sprzężenia nadawczo-odbiorczego teksto-obrazów, wśród których upływa nasze życie zwane „uczestnictwem w kulturze”.
Z recenzji prof. Wojciecha Burszty
Autorka poddaje analizie zarówno znaki i symbole graficzne obecne na plakatach, jak ich język. Zwraca uwagę ,że ów „test wyborczy” podlegał ewolucji wraz ze zmianami zachodzącymi w demokratycznym życiu publicznym. Od odwołań do najszerszej wspólnoty narodowej, której desygnatem była odmieniana w 1989 r. przez wszystkie przypadki „Polska”, poprzez wyodrębnienie stanowisk poszczególnych sił politycznych reprezentujących konkretne wartości i wskazywanie ich wroga, do komunikatów maksymalnie ogólnych, nastawionych na pozyskanie jak najszerszego poparcia dla haseł, które trudno zakwestionować.
Z recenzji dr. hab. Jana Skórzyńskiego
Dostosuj tekst do każdego urządzenia
Twórz notatki
Rozpocznij czytanie tam, gdzie ostatnio skończyłeś
Mam już konto w internetowej bibliotece IBUK Libra
Nie mam konta w internetowej bibliotece IBUK Libra
PAMIĘTAJ!
Twój PIN do zasobów w:
Wygasa: dzisiaj
Aby zdobyć nowy PIN, skontaktuj się z Twoją biblioteką.
W ciągu kilku minut otrzymasz wiadomość na adres .
Kliknij w znajdujący się w niej przycisk, aby potwierdzić zapisanie się do newslettera i odebrać darmowego e-booka.
Zaakceptuj Regulamin, aby kontynuować korzystanie z serwisu.