WSZYSTKIE KSIĄŻKI
Waldemar Kitler, Katarzyna Chałubińska-Jentkiewicz, Katarzyna Badźmirowska-Masłowska
Marcin Jasiński, Joanna Dmowska
"Crowdfunding może być określony jako metoda zdobywania środków na finansowanie projektów poprzez zbiórki publiczne. Zbiórki te odbywają się w serwisach internetowych. Osoby decydujące się na wsparcie danego projektu mogą całkowicie dobrowolnie decydować o wsparciu danego projektu, nie będąc przy tym zobowiązane do zadeklarowania wsparcia w określonej minimalnej kwocie. Z tego punktu widzenia finansowanie społecznościowe jest alternatywą dla klasycznego finansowania w oparciu o kapitał inwestora bądź wspólników spółki posiadającej osobowość prawną. Istotną różnicą pomiędzy finansowaniem przez inwestora, a finansowaniem społecznościowym jest to, że inwestor w sposób trwały lokuje swoje pieniądze i jest do ich przekazania w sposób prawny zobowiązany (np. na gruncie umowy spółki), natomiast finansowanie społecznościowe jest całkowicie dobrowolne i następuje w wielkości wybranej przez zainteresowanego. Obecnie możemy wyróżnić następujące typy finansowania społecznościowego: „crowdfunding donacyjny” (głownie zbiórki charytatywne), „crowdfunding udziałowy” - użytkownicy w zamian za wpłatę otrzymują część udziałów w przedsięwzięciu, „crowdfunding dłużny” - (pożyczki społecznościowe z obowiązkiem zwrotu), czy też „crowdfunding oparty na przedsprzedaży "
Dostosuj tekst do każdego urządzenia
Twórz notatki
Rozpocznij czytanie tam, gdzie ostatnio skończyłeś
Mam już konto w internetowej bibliotece IBUK Libra
Nie mam konta w internetowej bibliotece IBUK Libra
PAMIĘTAJ!
Twój PIN do zasobów w:
Wygasa: dzisiaj
Aby zdobyć nowy PIN, skontaktuj się z Twoją biblioteką.
W ciągu kilku minut otrzymasz wiadomość na adres .
Kliknij w znajdujący się w niej przycisk, aby potwierdzić zapisanie się do newslettera i odebrać darmowego e-booka.
Zaakceptuj Regulamin, aby kontynuować korzystanie z serwisu.