OSTATNIO PRZEGLĄDANE PRZEZ CIEBIE
WSZYSTKIE KSIĄŻKI
Sarah Skov, Alexandra Södergran, Christina Tempest, Julie Jones, Nicolas Lemarin
Andrea Hansen, Lisa Vild, Ewa Maciejczuk, Catrina Curant, Annah Viki M., SheWolf, Sonja Belmont, B. A. Feder, Alessandra Red
M. J. Passion, Catrina Curant, Annah Viki M., SheWolf, M. Martinez, B. A. Feder, Malin Frosa
Sarah Skov, Alexandra Södergran, Christina Tempest, Vanessa Salt, Julie Jones, Malva B., Saga Stigsdotter
Nina Nirali, Ewa Maciejczuk, Black Chanterelle, Venessa Hart, Mila Lipa, Catrina Curant, Annah Viki M., SheWolf
Alexandra Södergran, Catrina Curant, Annah Viki M., SheWolf, Victoria Październy, Alessandra Red
Alice Hill, Camille Bech, Lisa Vild, August Moon, Alessandra Red
Marlena Rytel, Ewelina Nawara, Catrina Curant, Annah Viki M., Ruth Ross, Liv Water
Wyjątkowy poradnik z rysunkami Edwarda Lutczyna!
W Polsce jest około 118 tysięcy lekarzy oraz prawie 39 milionów obywateli – potencjalnych pacjentów. Choć sama medycyna rozwija się w szybkim tempie, zwraca się uwagę, że w ponad 80% przypadków rozpoznanie choroby może być ustalone na podstawie tego, co pacjent mówi lekarzowi (czyli tak zwanej historii choroby). Dlatego dobrze byłoby, gdyby lekarze potrafili słuchać, i dobrze byłoby, gdyby pacjenci umieli mówić o swoich dolegliwościach.
Na rynku nie brakuje poradników traktujących o porozumiewaniu się lekarza i pacjenta. Coraz więcej mówi się i pisze o konieczności nauczania: w jaki sposób rozmawiać z pacjentem, jak aktywnie słuchać i okazywać empatię. Jednak adresatami tych wykładów, szkoleń czy podręczników są lekarze, a przecież komunikowanie się jest zawsze procesem dwukierunkowym.
Często zarówno lekarz, jak i pacjent przyczyniają się do tego, że trudno im się porozumieć. Lekarzowi profesjonaliście powinno zależeć na dobrym kontakcie z pacjentem, ale pacjentowi na takim kontakcie zależeć musi. W końcu to lekarzowi właśnie powierza pacjent coś, co jest uważane za tak cenne, że podczas składania życzeń pojawia się przed szczęściem, pomyślnością i pieniędzmi – zdrowie.
I dlatego do nas – wielomilionowej rzeszy pacjentów i potencjalnych pacjentów adresowany jest ten poradnik. Pacjenci nie zawsze uświadamiają sobie, że również od nich zależy jakość relacji lekarz – pacjent. Poradnik zawiera pewne sugestie i warto po niego sięgnąć przed wizytą u lekarza, pójściem do szpitala, operacją. Budowanie udanej relacji ze swoim lekarzem wymaga określonej wiedzy i umiejętności; wymaga też czasu i wysiłku – także ze strony pacjenta, nie tylko ze strony lekarza. Podjęcie, w trosce o własne zdrowie, aktywnej roli w relacji z lekarzem może Ci pomóc uzyskać najlepszą możliwą opiekę i fachową pomoc. Dlatego sądzę, że warto przeczytać ten poradnik.
Paweł Grabowski
Dostosuj tekst do każdego urządzenia
Twórz notatki
Rozpocznij czytanie tam, gdzie ostatnio skończyłeś
Mam już konto w internetowej bibliotece IBUK Libra
Nie mam konta w internetowej bibliotece IBUK Libra
PAMIĘTAJ!
Twój PIN do zasobów w:
Wygasa: dzisiaj
Aby zdobyć nowy PIN, skontaktuj się z Twoją biblioteką.
W ciągu kilku minut otrzymasz wiadomość na adres .
Kliknij w znajdujący się w niej przycisk, aby potwierdzić zapisanie się do newslettera i odebrać darmowego e-booka.
Zaakceptuj Regulamin, aby kontynuować korzystanie z serwisu.