OSTATNIO PRZEGLĄDANE PRZEZ CIEBIE
WSZYSTKIE KSIĄŻKI
Katarzyna Walęcka-Matyja, Elżbieta Napora
Leszek Kraj, Rafał Stec
Marcin Kowalski, Robert Gałązkowski
Martyna Majewska, Milena Matuszewska - Birkowska, Tomasz Orczykowski
Magdalena Przybylska-Feluś, Małgorzata Zwolińska-Wcisło
Krzysztof Ozierański, Robert Rupiński, Robert Małecki
Aneta Czerwonogrodzka-Senczyna, Anna Zalewska-Janowska
Wyjątkowy poradnik z rysunkami Edwarda Lutczyna!
W Polsce jest około 118 tysięcy lekarzy oraz prawie 39 milionów obywateli – potencjalnych pacjentów. Choć sama medycyna rozwija się w szybkim tempie, zwraca się uwagę, że w ponad 80% przypadków rozpoznanie choroby może być ustalone na podstawie tego, co pacjent mówi lekarzowi (czyli tak zwanej historii choroby). Dlatego dobrze byłoby, gdyby lekarze potrafili słuchać, i dobrze byłoby, gdyby pacjenci umieli mówić o swoich dolegliwościach.
Na rynku nie brakuje poradników traktujących o porozumiewaniu się lekarza i pacjenta. Coraz więcej mówi się i pisze o konieczności nauczania: w jaki sposób rozmawiać z pacjentem, jak aktywnie słuchać i okazywać empatię. Jednak adresatami tych wykładów, szkoleń czy podręczników są lekarze, a przecież komunikowanie się jest zawsze procesem dwukierunkowym.
Często zarówno lekarz, jak i pacjent przyczyniają się do tego, że trudno im się porozumieć. Lekarzowi profesjonaliście powinno zależeć na dobrym kontakcie z pacjentem, ale pacjentowi na takim kontakcie zależeć musi. W końcu to lekarzowi właśnie powierza pacjent coś, co jest uważane za tak cenne, że podczas składania życzeń pojawia się przed szczęściem, pomyślnością i pieniędzmi – zdrowie.
I dlatego do nas – wielomilionowej rzeszy pacjentów i potencjalnych pacjentów adresowany jest ten poradnik. Pacjenci nie zawsze uświadamiają sobie, że również od nich zależy jakość relacji lekarz – pacjent. Poradnik zawiera pewne sugestie i warto po niego sięgnąć przed wizytą u lekarza, pójściem do szpitala, operacją. Budowanie udanej relacji ze swoim lekarzem wymaga określonej wiedzy i umiejętności; wymaga też czasu i wysiłku – także ze strony pacjenta, nie tylko ze strony lekarza. Podjęcie, w trosce o własne zdrowie, aktywnej roli w relacji z lekarzem może Ci pomóc uzyskać najlepszą możliwą opiekę i fachową pomoc. Dlatego sądzę, że warto przeczytać ten poradnik.
Paweł Grabowski
Dostosuj tekst do każdego urządzenia
Twórz notatki
Rozpocznij czytanie tam, gdzie ostatnio skończyłeś
Mam już konto w internetowej bibliotece IBUK Libra
Nie mam konta w internetowej bibliotece IBUK Libra
PAMIĘTAJ!
Twój PIN do zasobów w:
Wygasa: dzisiaj
Aby zdobyć nowy PIN, skontaktuj się z Twoją biblioteką.
W ciągu kilku minut otrzymasz wiadomość na adres .
Kliknij w znajdujący się w niej przycisk, aby potwierdzić zapisanie się do newslettera i odebrać darmowego e-booka.
Zaakceptuj Regulamin, aby kontynuować korzystanie z serwisu.