OSTATNIO PRZEGLĄDANE PRZEZ CIEBIE
WSZYSTKIE KSIĄŻKI
Darina Dvornichenko, Borce Trenovski, Gunter Merdzan, Filip Peovski, Abdul Nadjib, Oemar Madri Bafadhal, Anang Dwi Santoso, Marcin Wajda, Maria Bednarek-Szczepańska, Mariusz E. Sokołowicz
Robert Pyka, Ewa Łaźniewska, Izabela Janicka, Tomasz Górecki, Piotr Maleszyk, Michał Niebylski, Maciej J. Nowak, Przemysław Śleszyński, Anna Ostrowska, Małgorzata Madej, Bolesław Domański, Grzegorz Gorzelak, Dominika Milczarek-Andrzejewska
Katarzyna Szmigiel-Rawska, Karol Mrozik, Ida Musiałkowska, Agata Antczak-Stępniak, Bartosz Czepil, Mateusz Smolarski, Krystian Koliński, Anna Lis, Adrian Lis, Wojciech Tomasz Modzelewski
Katarzyna Szmigiel-Rawska, Justyna Ślawska, Sylwia Waruszewska, Przemysław Tomczak, Agnieszka Latocha, Dominik Sikorski, Robert Szmytkie, Katarzyna Kajdanek, Paulina Miodońska, Grzegorz Dumieński, Alicja Lisowska, Andrzej Tiukało, Maciej Pilny, Joanna Zuzanna Popławska, Agnieszka Murawska, Roman Szul
Paweł Kliber, Agnieszka Pawłowska, Katarzyna Radzik-Maruszak, Edyta Masierek, Mariusz Kwiatkowski, Dagmara Kociuba, Małgorzata Bielecka, Mateusz Cudo
Jerzy Kazimierz Babiak, Jurij Smirnow
Mirosława Czerny, Ciro Alfonso Serna Mendoza
Nataliya Antonyuk, Oleksandra Fedun, Nataliya Papish, Marta Borowska-Stefańska, Michał Kowalski, Szymon Wiśniewski, Bartosz Szustowski, Martyna Maczuga, Dominik Sieklucki, Grzegorz Gawron, Wojciech Tomasz Modzelewski, Marta Szulc
Tomasz Kupiec, Robert Perdał, Paweł Churski, Tomasz Herodowicz, Barbara Konecka-Szydłowska, Ariel Ciechański, Małgorzata Czornik, Piotr Gibas, Kamil Piskała, Agata Zysiak, Dominika Zwęglińska-Gałecka
Obecność plakatów wyborczych jest elementem rytuału demokracji. Należą one do współczesnej ikonosfery, są traktowane jako irytujący, ale konieczny rekwizyt demokratycznego spektaklu. Czas ich życia w przestrzeni publicznej jest krótki – pojawiają się w kampaniach wyborczych zaledwie na kilka tygodni. Po ich zakończeniu są usuwane przez nadawców (zgodnie z przepisami powinno to nastąpić w ciągu 30 dni od ogłoszenia wyniku wyborów), zaklejane następnymi reklamami albo zdzierane w części bądź w całości przez konkurencję polityczną lub publiczność.
Ze wstępu
Autorka stara się nie tracić z pola widzenia głównej idei, iż świat, w którym żyjemy, jest rzeczywistością nastawioną na interpretację, a więc sens semiosfery wynika z wzajemnego sprzężenia nadawczo-odbiorczego teksto-obrazów, wśród których upływa nasze życie zwane „uczestnictwem w kulturze”.
Z recenzji prof. Wojciecha Burszty
Autorka poddaje analizie zarówno znaki i symbole graficzne obecne na plakatach, jak ich język. Zwraca uwagę ,że ów „test wyborczy” podlegał ewolucji wraz ze zmianami zachodzącymi w demokratycznym życiu publicznym. Od odwołań do najszerszej wspólnoty narodowej, której desygnatem była odmieniana w 1989 r. przez wszystkie przypadki „Polska”, poprzez wyodrębnienie stanowisk poszczególnych sił politycznych reprezentujących konkretne wartości i wskazywanie ich wroga, do komunikatów maksymalnie ogólnych, nastawionych na pozyskanie jak najszerszego poparcia dla haseł, które trudno zakwestionować.
Z recenzji dr. hab. Jana Skórzyńskiego
Dostosuj tekst do każdego urządzenia
Twórz notatki
Rozpocznij czytanie tam, gdzie ostatnio skończyłeś
Mam już konto w internetowej bibliotece IBUK Libra
Nie mam konta w internetowej bibliotece IBUK Libra
PAMIĘTAJ!
Twój PIN do zasobów w:
Wygasa: dzisiaj
Aby zdobyć nowy PIN, skontaktuj się z Twoją biblioteką.
W ciągu kilku minut otrzymasz wiadomość na adres .
Kliknij w znajdujący się w niej przycisk, aby potwierdzić zapisanie się do newslettera i odebrać darmowego e-booka.
Zaakceptuj Regulamin, aby kontynuować korzystanie z serwisu.